hehe, jeg begrenser alltid mine downloads for at dere ikke skal være så alt for skadelidende.. men, det har sine praktiske problemer med en remote maskin men fordeler kan for oppveie for det. Om det er tilbud om en linje som har like bra eller bedre oppetid, samt at noen er villig til å ha maskinen hos seg så går det ann å pakke den ned og sende den så klart.
Kravet da er at router blir konfigurert til at port 20, 21, 22 og 80 er åpen og er rettet mot serverens interne IP og personen som har maskinen hos seg må kjenne til hvordan konfigurere routeren til dette og være stødig på det. Ellers er maskinen så støysvak som den kan være tatt i betratning at det er en dual maskin, men det er allikevel ikke å anbefale å sove i samme rom som maskinen. I tillegg bør personen har roen på hardware i tilfelle noe i maskinen ryker slik at den fort kan byttes ut eller fikses.
Men, synes dere virkelig at hastigheten nå er for dårlig for forumet? Selv nå jeg har nedlastinger på hjemme og sjekker forumet fra jobben synes jeg hastigheten er mye bedre enn den store andelen av andre forum jeg sjekker i løpet av dagen, og jeg tror ikke at 10Mb har noe for seg. 1Mbit er fint, mens 2Mb er overkill med dagens trafikk. Hosting av større filer kan også gjøres fra andre servere.
Rent teknisk er det ikke noe vanskelig å flytte serveren til et annet sted i landet med bedre linje, men det følger en del ansvar med dette samt at jeg ikke ser fordelen for forumet sin del ihvertfall, mens på store filer blir det en betraktelig fordel.
- Kristian - grunnlegger ts-ogn (tidligere mr2-ogn)
1992 US MR2 Turbo sjøgrønn
solgt: 1992 MR2 blågrønn
solgt: 1990 Celica Turbo
Takk til forumbruker kake for avatarbildet