TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 2L turbo i mr2mk1. Mulig???

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#58780  av Amund

chris skrev:
CelicaTurbo skrev:ah, det blir like god lyd av dumpventilen på 2. gen 3S-GTE om det er det som er hovedmålet. Det er gjerne ikke like effektivt for motorstyringen å dumpe all den luften, men det er ikke dermed sakt at det ikke er mulig :)
sant nok det. jeg tenkte ikke på at kanskje en del vil ha lyden selv om det blir mer ineffektivt
fønker fint det, litt kult med stikkflammer... 8)

#58798  av CelicaTurbo

Stikkflammer er jo enda en bonus med dumpventil på 2. gen motor, men, ifølge Kenneth trenger man ikke dumpventil for å få stikkflammer :twisted:

#58808  av MRQuoc

CelicaTurbo skrev:Stikkflammer er jo enda en bonus med dumpventil på 2. gen motor, men, ifølge Kenneth trenger man ikke dumpventil for å få stikkflammer :twisted:
trenger bare en råtten 4AGE .. :P ..

#58840  av CelicaTurbo

hehe, ja forsåvidt men det er jo ettertenning med smell det da, og ikke forbrenning av overskuddsbensin :)

#58859  av kennethx

CelicaTurbo skrev:Stikkflammer er jo enda en bonus med dumpventil på 2. gen motor, men, ifølge Kenneth trenger man ikke dumpventil for å få stikkflammer :twisted:
du går nok någet rikt av og til ja .)

#58886  av Amund

kennethx skrev:
du går nok någet rikt av og til ja .)
blir bare litt lettere med dump... :roll:

#59060  av tettwatt

NÅ er jo forsåvidt ikke stikkflammer den viktigste grunnen til å bytte motor, men jeg skal være enig i at det er en morsom bonus :lol:
Grunnen til at jeg er keen på pop off er fordi bilen egentlig ikke har den pluss at akkurat den lyden har en tendens til å tiltrekke seg oppmerksomhet. Når folk forventer å se en audi, cossie, volvo, osv., og i steden får se en spes toyota vil de klø seg i hue og lure på hva faen som skjer... og det er F.E.T.T. 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)

#59064  av Amund

I KNOW!! :twisted: :twisted:

Spesielt en dum scirocco som kødda for 10 min siden... :roll: Han ble plutselig en sinke :wink:

#59069  av bose

:mrgreen: kan se for meg tryne da jeg :D
Vi hadde en liten episode med en Cherry1,3 vi tettwatt :mrgreen:
han hadde ikke veldig mye å stille opp med iaffal

#59325  av tettwatt

Skjønner ikke hva du snakker om, vi ga jo cherry'n over ett minutt på å kjøre før vi dro etter... Er ikke min skyld at jarle\henning er litt "pysete" på å kjøre forbi :twisted:

Har forresten tatt med en del venner på en kjøretur langs en spesielt svingete vei som jeg begynner å kjenne ganske godt, og reaksjonene til de fleste er veldig lik: De klamrer seg til dørhåndtak og pysestropp mens de ler hysterisk og roper å faen å faen å FAAAAAAEEEEEN!!! :twisted:

Og jeg som alltid kjører i fartsgrensen :roll:
 #67815  av Zalcin

tettwatt skrev: ......dytte inn en 2liter turbo (3s-gte?) fra f.eks. mk2??? Med det mener jeg om det får plass og kan bli godkjent, er uaktuelt å kjøre rundt uten det...

Er det bevisst at spørsmål om godkjenning av dette aldri blir besvart Amund?

Finner ingen klare svar om godkjenninga noe sted på forumet.

-Zalcin-