TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Pris pÃ¥ felger

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #57961  av sexten

Hei!

Jeg har snoket litt rundt og hørt på priser på felger. Det jeg skal ha er 17" felger til min MR2 mk2 og 215/40R17 dekk foran og 235/40R17 bak.

Hos DekkFelger i Bergen fikk jeg en pris på ca. 15.000.- for noen OZ Superleggera-felger og Managoni(?) dekk

Hos SuperDekk i Odda fikk jeg en pris på ca. 12.500.- for noen Alessio F1-felger og Toyo-dekk

Hos Sharif har jeg ikke fått noe endelig pristilbud enda, men regner med de skal gi en pris på rundt 10.000.- for noen Kosei RZ-felger og Toyo-dekk.

Det jeg da lurte på er om noen av disse prisene er eksepsjonelt gode eller dårlige? Har noen av dere erfaringer med noen av disse felgene og/eller vet hvor mye de kostet nye?
Vet dere om noen andre gode tilbud? Er i hovedsak på utkikk etter 5-eikers felger.
 #57962  av Mr2 Mk2

sexten skrev:Managoni(?) dekk
Maragoni :wink:

Bla opp noen bilder av de forskjellige felgene da :)
 #57968  av jan-erik

sexten skrev:Hei!

Jeg har snoket litt rundt og hørt på priser på felger. Det jeg skal ha er 17" felger til min MR2 mk2 og 215/40R17 dekk foran og 235/40R17 bak.

Hos DekkFelger i Bergen fikk jeg en pris på ca. 15.000.- for noen OZ Superleggera-felger og Managoni(?) dekk

Er i hovedsak på utkikk etter 5-eikers felger.
De OZ felgene er råe, og er veldig lette også. Står veldig langt oppe på listen min over ting til bilen i vinter (om den ikke blir solgt da). Men de er langt fra 5-ekede da. Ellers så tror jeg prisen er ok. Har selv fått pris på 9500,- for bare felgene i 7x17". I min dekkdimensjon kom BF Goodrich G-force eller hva det heter på 1500,- pr. stykk. Totalt 14.500,-.

Ellers så har du Kosei K1-racing som også er superlette. Koster litt mindre enn OZ, ca. 2000,- pr. felg i 17".
Vedlegg
Kosei K1-Racing.jpg
Kosei K1-Racing.jpg (3.08 kiB) Vist 868 ganger
OZ Racing Superleggara Race silver.jpg
OZ Racing Superleggara Race silver.jpg (17.1 kiB) Vist 868 ganger

#58105  av sexten

ja, OZ er ikke 5-eikede, men de så ikke så aller verst ut likevel :)
har enda ikke fått noe pristilbud fra Sharif, men jeg tror jeg vil gå for å bestille noen Kosei-felger og Toyo-dekk fra der. Mest sannsynlig RZ-felgene. om jeg skal ha 215-dekk fremme og 235-dekk bak så er det vel lurest å gå for 8x17-felger både fremme og bak?

#58137  av syrre

Nei! Kjøp et par 7*17 foran og 8*17 bak, jeg ville _ikke_ kjørt 8" med 215 (spes ikke foran)..
Kjører selv med 7*17 og 215/40 på kosei og det passer som hånd i hanske.
8" med 215 er idioti etter min menig. Det vil se teit ut og du vil garantert ta kantene kjapt.
Edit: Shariff selger de OZ felgene med sykt bra rabatt.

#58142  av Heimegut

13500,- hod Wheelie for OZ'ene med dekk.
 #58153  av Mr2 Mk2

chris skrev:
Jostein skrev:
sexten skrev:Managoni(?) dekk
Maragoni :wink:
Marangoni ;)
skulle bare sjekke deg,ehh :oops:

#58227  av erling

syrre skrev:
8" med 215 er idioti etter min menig. Det vil se teit ut og du vil garantert ta kantene kjapt.
Hva med å ikke kjøre over kanter og rabatter?

Hilsen idiot. :)

#58241  av sexten

hadde ikke noen sånn umiddelbare planer om å kjøre over kanter og slikt nei :D , men er det lovlig med 7x17-felg foran og 8x17-felg bak da?

#58264  av Dalan

erling skrev:
syrre skrev:
Hva med å ikke kjøre over kanter og rabatter?

Hilsen idiot. :)
what he said.

jeg ville gått for 8" foran og 9" bak, og unngått å kjørt over kanter og rabatter.. ;)
hadde det ikke vært for at det var parti-salg når jeg kjøpte skulle jeg hatt det.. :?

#58391  av Alexander G

Vanvittig vanskelig å få tak i forskjellig bredde på felgene når det er snakk om 17". Alle forhandlerne jeg snakket med bare ristet på hodet og så rart på meg... Det er og få leverandører som leverer felger større enn 8x17, hvis du ikke skal ha spesial bestilte skrudde da? Men før jeg kjøpte de gamle til Markus siklet jeg lenge på Brock B1. 8x17 foran og 10x17 bak, litt usikker bare på inpress om det er plass bak.
Har sett felgene på en mr2 i Tyskland men det var kanskje 8x17 bak...

#58411  av FireWalk

hvor er det dere kjøper felgene deres? hvor er det billigst? noen som har noen linker til norske sider med godt utvalg av kule felger da?

#58468  av Morten

sexten skrev:hadde ikke noen sånn umiddelbare planer om å kjøre over kanter og slikt nei :D , men er det lovlig med 7x17-felg foran og 8x17-felg bak da?
Det er mer lovlig med 7" foran og 8" bak på MKII enn likt rundt ville jeg tro. Er jo tross alt 6" foran og 7" bak orginalt (ihvertfall på min, mulig 90/91 hadde noe annet. De hadde jo disse søte små 14", ikke 15" som skikkelige MR2'er :wink: ), og for kjøreegenskapenes skyld er det greit å endre like mye i alle hjørnene... :wink: