TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ringen

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#5697  av mk1 black limited

MR2turbo skrev: Gleder meg til å se fliminga di, mk1 black limited!
Har forresten veldig lyst til å komme meg bortover til Rudskogen på NSK banekjøring i år og..
Bare å komme det...:-) Husk å ta det litt roligere i svingene, bare! :-)

#5733  av jumbo

mk1 black limited skrev:Bør kanskje nevne at de er på ca 150 MB hver...:-)
Takk, jeg fikk merke det, ja! :D

Dersom noen synes de fikk dårlig nedlastingsfart, får dere skylde på hverandre :P

Hvilken fart hadde dere?

#5748  av Erlend

Herlig video! Flott kjøring også, spesielt på langstrekningene... Litt av et eksosanlegg du har Jørn! Hehe, god brumming :) Deilig å høre innsugslydene også.... Disse videoene blir favoritter :D

#5759  av jumbo

Bilde

Legg merke til den nederste kurven :D

#5762  av mk1 black limited

Erlend skrev:Herlig video! Flott kjøring også, spesielt på langstrekningene... Litt av et eksosanlegg du har Jørn! Hehe, god brumming :) Deilig å høre innsugslydene også.... Disse videoene blir favoritter :D
Fint å høre på mens man venter på sommer'n...:-)

#5763  av Bjørni

jumbo: Laster ned to filer samtidig nå, har 3 kb/sek på hver...?

#5766  av jumbo

Bjørni skrev:jumbo: Laster ned to filer samtidig nå, har 3 kb/sek på hver...?
Å svarte. Har 64kb totalt ut, så da er du nok tydeligvis ikke alene om beinet, nei :D

#5801  av erling

Har prøvd flere ganger å laste ned, men de blir avbrutt etter et par timer. :shock: Hastigheten ligger på mellom 3-6 kb/s.. Men en vakker dag, så får jeg oxo lastet dem ned! :mrgreen:

#5803  av jumbo

Snålt. Jeg har ingen timeout på webserveren hvertfall, så den er det nok ikke. Kutter etter _nøyaktig_ to timer, eller bare sånn omtrent?

#5807  av CelicaTurbo

jeg satte en fil på nedlasting i natt men det gikk rimelig tregt, 3-4kb/sek, og i dag tidlig var nedlastingen avbrutt :?

Ellers, mens vi snakker statistikk: Hittil denne måneden er det lastet ned 1.26GB med 15.600 sidevisninger og 89.700 filer fra mr2-ogn.org. Det skal ikke så mye til før det blir høye tall ser dere :) Men trafikken har tatt seg kraftig opp de tre siste måneder og den Compact Car artikkelen har tatt en god del båndbredde forrige måned hvor det ble totalt lastet ned nesten 2.0GB. Totalt i hele levetiden til mr2-ogn er det lastet ned 12.8GB, med 25.000 besøk, 188.000 sidevisninger og 910.000 filer :D Den telleren som står på forsiden er ikke noe god for den lagres i cache på hver enkelt maskin så den teller ikke hvert besøk på en bra måte. Da er det mer korrekt resultater fra logfilene slik som statistikkverktøy gir :)

Lurer på om nextgentel reagerer på trafikken etterhvert jeg for jeg antar at de driver med en viss overvåking, men da trolig for å hente inn folk som kjører fildelingsservere og høyt trafikkerte ftp'er og slikt.

#5810  av jumbo

Vel, Kristian, jeg tror ikke du skal bekymre deg nevneverdig for NextGenTel i den sammenhengen. De bryr seg ikke om hva slags servere du m[tte finne på å kjøre, og når det gjelder båndbredde - om du bruker den fullt ut, hva så? Jeg blir fort irritert når f.eks Telehor syter over såkalte "storbrukere" som tenk laster ned mer en EN GB i mnd. At de har bomregnet grovt på kapasitetsbehovet i backbonet sitt, er da ikke vårt problem.

NextGenTel er heldigvis langt bedre i min erfaring. De innser at enkelte kunder bruker båndbredden de tross alt betaler for fullt ut. De har selvsagt heller ikke et backbone som tillater at ALLE kundene gjør det, men det er langt unna å være et problem pr. i dag.

For min del kjører jeg FTP og http, og det er det. Jeg har til tider ligget på omkring 5 GB ut pr mnd, men ingen har da klaget på det enda. NGT er forresten informert om at jeg kjører begge disse serverne, og har ikke uttrykt noen motforestillinger mot hverken det, eller at jeg bruker bånbredden min...

Så til downloading: Ettersom dette tydeligvis ikke funket særlig bra, er jeg fristet til å heller sette opp en felles ogn-bruker som folket her på forumet kan bruke til å logge inn på min ftp-server. Tror det er en bedre approach for store downloads, har en smule dårligere kontroll på webserveren.

Hva tror du, Kristian?

#5812  av MR2turbo

mk1 black limited skrev:Bare å komme det...:-) Husk å ta det litt roligere i svingene, bare! :-)
hehe.. Ja jeg får nok ta det litt med ro ja.. Lærte nok litt på Våler ja.. :)

#5818  av Bjørni

jumbo: Prøvde seinere den kvelden/natten, brukte GetRight, fikk da rundt om 30kb/s på hver av de to filene, altså ca. 60kb/s, var nok heldig med at jeg var alene med å laste ned akkurat da... :D

#5820  av jumbo

Ja, dersom du fikk 60K var du nok definitivt alene, pluss at jeg ikke brukte linja selv...

Uansett er det jo en kjempesmart sak å bruke verktøy som lar deg resume download dersom den skulle bli brutt. 150 MB pr fil tar jo en del tid uansett linje...

#5822  av CelicaTurbo

vel jumbo jeg har satt posten din om serverplass som "sticky" slik at den står fast på toppen av lister over poster for nå. Det er fint for de som ikke har muligheten til å legge ut bilder osv.

Jeg har vært litt slapp på nye serveren siste uken pga et problem jeg ikke fant ut av, men fikk det fikset i går og testet en installasjon av forumet i dag med mulighet for poster med bilde- og fil-vedlegg og det så ut til å fungere ypperlig. Da vil det være ganske lett for hvem som helst å legge bilder inn i poster, men det er fremdeles aktuellt å ha en annen server for større filer for avlastning for båndbredden på ogn-serveren, ikke pga båndbredde egentlig men pga at adsl er asynkron og det betyr at responsen på serveren går drastisk ned når det er trafikk, det er ikke så viktig med større filer som laster jevnt for der opprettholdes det en grei hastighet så snart overføringen har begynt, men det er værre med alle de små filene i en webside pga det tar alt for lang tid fra browseren ber om filen før den får første bit, men når den først mottar noe så går resten av filen kjapt. Det merkes da på sider med mange små filer, og jeg talte antall bilde-referanser på et vilkårlig emne med 4 poster og bare der var det 78 bilder!

Dvs jeg vil helst unngå for mange store filer på serveren, men mindre filer som bilder, dokumenter eller annet under 1MB skulle ikke gi så alt for mye problemer :)