TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Intercooler?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #57686  av The Doctor

Jeg skal starte på ett lite prosjekt til vinteren nå som jeg endelig har fått et sted å parkere bilen..
Så til dette prosjektet så trenger jeg altså en intercooler. Noen som har noen gode tips hvor man kan kjøpe dette til en bra pris? Er også blitt anbefalt å bytte bensing pumpa og dyser visst noen vet om hvor jeg bør shoppe det også!

Gi gjerne tips om erfaringer angående dette også :)

På forhånd Takk :)

#57691  av larsst185

Radiatorservice har

#57693  av CelicaTurbo

Orginaldysene holder til godt over 300hk dem så dvs at du har ganske seriøse planer eller? Pumpen holder også egentlig såpass men den er nok kjekk å bytte uansett siden den kan være sliten..

#57764  av The Doctor

Det spørs om du mener at godt over 300HK er i motorn eller på hjula!

Ingen som har noen tips? :?
Sist redigert av The Doctor den 26 aug 2004 08:45, redigert 1 gang totalt.

#57767  av mr.two

Spearco med SPAL vifte !

#57768  av The Doctor

mr.two skrev:Spearco med SPAL vifte !
Vet du om noen firma som selger sånne å sender til Norge?

#57769  av Morten

Hvor mye går du for? Vannkjøler eller luftkjøler? Budsjett? Planer? :wink:

Edit: Når det gjelder pumpe går vel de fleste for enten Supra-pumpe (dyr, men orginal Toyota-kvalitet) eller Walbro 255 liter/time HP pumpe (billig).
Begge disse regnes for å holde opp mot 500hk.
Sist redigert av Morten den 26 aug 2004 08:49, redigert 1 gang totalt.

#57770  av mr.two

The Doctor skrev:
mr.two skrev:Spearco med SPAL vifte !
Vet du om noen firma som selger sånne å sender til Norge?
Nei vet ikke om noen i norge, men sjekk ut http://www.turbohoses.com

#57771  av The Doctor

Sånn i utgangs punktet så er det 300+RWHP.. Så jeg har ordnet med nytt turbo kit, men så trenger jeg en intercooler i tillegg.. Ble også anbefalt å bytte bensin pumpe og nye dyser..

#57772  av Morten

The Doctor skrev:Sånn i utgangs punktet så er det 300+RWHP.. Så jeg har ordnet med nytt turbo kit, men så trenger jeg en intercooler i tillegg.. Ble også anbefalt å bytte bensin pumpe og nye dyser..
Hva slags turbo? Ble nyskjerrig nå.. :wink:

#57774  av mr.two

Bilde

1390$ da får du med ; Polished piping from Turbo to Throttle Body, silicone hoses, stainless steel liner clamps, fan shroud, intercooler mounting plate, intercooler and Spal pull fan.

#57787  av The Doctor

Morten skrev:
The Doctor skrev:Sånn i utgangs punktet så er det 300+RWHP.. Så jeg har ordnet med nytt turbo kit, men så trenger jeg en intercooler i tillegg.. Ble også anbefalt å bytte bensin pumpe og nye dyser..
Hva slags turbo? Ble nyskjerrig nå.. :wink:
Street Brawler heter det.. Det skal være godt for over 400-450RWHP med riktig andre mods også, men jeg får begynne i det små først.. :)
Vedlegg
SBWebPic.jpg
SBWebPic.jpg (80.18 kiB) Vist 252 ganger

#57789  av CelicaTurbo

da tror jeg det kan være greit med ny pumpe og dyser ja.. noen tanker om hvilken motorstyring du vil bruke da? Ellers, hør med Christian om hva han synes om sin vannkjølte IC og hva den kostet kanskje? Det er vanskelig å få god luftstrømning til orginalplasseringen i MR2 og da er en vannkjølt IC en effektiv og plassbesparende løsning..

#57813  av erling

Oi! Detta ser snop ut! :D