TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Aaaaaah! 10 plussgrader og taket av! Yummy!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#5709  av tahustvedt

Jeg mangler ikke de små plastspoilerene. Jeg prøvde å presse ned spoilerene samtidig som jeg kjørte og da ble lyden dypere og vinden rev i håret, de klarer forresten ikke å holde seg opp når man nærmer seg (ehem) "høyere hastigheter". ;)

Jeg og en kompis kjørte 5 mil uten tak en gang, etterpå var vi ganske slitne. :) Det var vel og merke på "Sørreisaveien", en veldig artig vei.

Tor Arne

#5717  av chris

jumbo skrev:
erling skrev:Vet om en annen på treffet, med en svart turbo som var å testet den slemme siden av 200 uten taket, hvis jeg ikke husker feil..
Den "slemme" siden? Hvilken side er det? :P
Også kjent som den snille siden av 300? :mrgreen:

#5719  av chris

tahustvedt skrev:Jeg mangler ikke de små plastspoilerene. Jeg prøvde å presse ned spoilerene samtidig som jeg kjørte og da ble lyden dypere og vinden rev i håret, de klarer forresten ikke å holde seg opp når man nærmer seg (ehem) "høyere hastigheter". ;)

Jeg og en kompis kjørte 5 mil uten tak en gang, etterpå var vi ganske slitne. :) Det var vel og merke på "Sørreisaveien", en veldig artig vei.

Tor Arne
Jeg kjørte 35 mil uten tak, var ikkeno problem. Bare helt herlig :)
De spoilerne feller seg ned når man.. eh.. tar en forbikjøring ja ;)
De detter også ned når man møter en trailer f.eks. Burde vært litt stivere egentlig

#5731  av Erlend

Hm? Aktive spoilere på MR2en? Det har jeg ikke hørt om/lest om/sett!
Kan noen utdype hvor disse er og når de feller seg ned/opp?
Takknemlig for alle detaljer! :D

#5735  av erling

Det er bare en liten vindskjerm som popper opp når man tar av T-tak-glassene. En på hver side, de skal forhindre turbulens. Er bare en spinkel mekanisk fjær som holder dem oppe, som blir presset ned av vinden ved "slemme hastigheter".

Dessuten er det 55-60 mil til Våler herfra, som jeg kjørte uten tak. Passasjeren min, som var litt tynn i håret, ble skambrent i "issen" av sola. :mrgreen:

#5745  av Christian

Har hatt 210 på speedometeret med den gamle GTi motoren uten tak, det bråker så du ikke hører hva du tenker på :wink:

#5750  av chris

Da er vi to, Christian :)
Har for øvrig ikke vært over 220 på nåla MED tak heller jeg da, ikke med mr2'en.

#5751  av jumbo

Christian skrev:Har hatt 210 på speedometeret med den gamle GTi motoren uten tak, det bråker så du ikke hører hva du tenker på :wink:
Sikker på at ikke dette har med tankenivået ditt å gjøre?` :wink:

#5760  av tahustvedt

Hehe... Jeg gleder meg faktisk litt til å prøve det igjen nå etter å ha lest dette. Jeg får ta på meg noen ørepropper. :) Det ser kanskje litt rart ut når jeg går inn på Statoil for å kjøpe en pølse og har glemt å ta de ut først. :D

Tor Arne

#5761  av jan-erik

Herlig å kjøre uten tak ja! Og da mener jeg UTEN TAK. 8)
Targa blir ikke det samme.

#5764  av Bjørni

jan-erik skrev:Herlig å kjøre uten tak ja! Og da mener jeg UTEN TAK. 8)
Targa blir ikke det samme.
Det er riktig........Targa er tøffere.... :D

#5769  av Christian

Prøv selv, bråker helt vilt :)

#5773  av MR2turbo

Jeg bare digger å kjøre t-toppløst :mrgreen: De siste 2 vinterene har bilen stått inne, men første vinteren jeg hadde den var jeg ute å nøt Januarsola i -3 med taket av og varmeapparatet på fullt.. :)

....ehem.... det kan tenkes at jeg prøvde meg toppløst på vålertreffet, ja.. om jeg ikke husker feil var det på den slemme siden av 220.. men det bråker villt,ja.. Synes at det går greit med kortere perioder opp mot 200 ved vanlig kjøring, men javn cruising no særlig over 120 blir i hvertfall jeg susete av etter noen timer.. Og etter en vår med sol og taket av får du sånne artige skiller etter sola i ansiktet hvis du har kjørt mye :mrgreen:

Som jeg skrev i et annet topic, så var jeg ute med Stian og cruiset toppløst på lørdagen.. Ble helt sjuk etter å få bilen på veien da ja :) :) Formålet med turen var forøvrig å kikke på mr2'en til en kompis som var uheldig å totalvraket den for et par uker siden..
Synd med den bilen, den var veldig fin.. :cry:

#5789  av chris

Noe artig stæsj inni der som jeg kunne putta i min? :mrgreen:

For øvrig, t-toppløst er fett ja. Bedre enn å være helt uten tak ;)