TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Montering av skjerm i mr2 mk2 :)

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #57084  av angrykid

hehe.. jaja, da var min snekkering av skjerm i bilen delvis klar. :)

Anyway, her er dem. :)

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Synes selv det ble bra, er ikke helt ferdig med å skjule ledninger enda, men har en plan til hvordan jeg skal få det til. :)

AK out

#57086  av chris

kult det der! smart festeanordning så det ut som.

får du noe signal fra tvtuneren da?

#57114  av @lpher

Ikke dumt :)

@lpher

#57116  av The Doctor

Får bare mere mere lyst på skjem... Ser bra ut :)

#57124  av chris

min løsning ble indash, som de fleste av dere vet. da jeg tok bildene brukte jeg sigarett-tenner uttaket til strøm til inverteren (som forer PS2'en med strøm), men den er nå kobla direkte til batteriet. Så ledninga dere ser på bildet er borte.

http://langberg.no/christian/bilder/ste ... G_2509.JPG
og
http://langberg.no/christian/bilder/ste ... g_2501.jpg

#57129  av angrykid

Jepp, får bilde inn på tv, satt på stripa i dag å så på ol mens jeg ringte mamma og skrøt. hehe :D må finne en måte å skjule ledninga litt på, men tror jeg har funnet en rimelig grei sak. :) skal gi dere oppdatering når jeg har fått fixet det neste uke.

Inverteren kommer fra microplex i løpet av neste uke også, da blir det PS i bilen ja :D gleder meg allerede..

AK out

#57130  av The Doctor

Hva ligger dette sånn ca på i pris..? Skjerm, sånn TV sender eller no? og det man trenger for evnt. tilkopling av PS2...?

#57133  av chris

The Doctor skrev:Hva ligger dette sånn ca på i pris..? Skjerm, sånn TV sender eller no? og det man trenger for evnt. tilkopling av PS2...?
jeg fikk min veldig billig, men f.eks bilradiospesialisten selger jo pakkeløsninger. 7" wide lcd og dvdspiller for 3990,- om jeg ikke husker helt feil. Kan jo samtidig nevne at normalt så får man det man betaler for. For tilkobling av PS2 trenger man en strøminverter som omgjør strøm fra 12Volt til 220Volt. Disse fåes fra 495 kroner, som er det billigste jeg har klart å finne. Normalt ligger prisen på disse oppimot tusenlappen eller mer, avhengig av antall watt. Om ikke CD-spilleren din har AUX IN, så må du ha en løsning på dette også. Pioneerspillerne krever at man kjøper en liten dings til 4-500 kroner, så man får AUX muligheter. Tvtuner alene koster fort en god del, par-tre tusen kroner. Den Angrykid kjøpte har tvtuner innebygget.

#57135  av The Doctor

Spillern min har sånn ingang som du.. Har lurt litt på den rabatt TV med DVD spiller på siden. Bare for å ha TV/DVD i bilen.. men det er vel som du sier at du får det du betaler for...

#57183  av angrykid

Jeg kjøpte min skjerm brukt, den kosta meg 1000,- da fyren var skinnblakk og trengte penger fort. skulle i utgangspunktet ha 1500 for den, men trakk seg veldig fort da jeg sa at da ble jeg ikke å kjøpe den. :)

Det finnes endel slike på qxl og ebay også, bare søk etter 7" så finner du endel lcd skjermer. :) greie priser på noen av dem også.

Kvalitet: vel, så som så. har fått inn heelt klart bilde på tv en gang, og det holder seg ikke lenge, ettersom jeg kjører.. begynner veldig fort å flakke, så bildet blir ganske dårlig etterhvert, og til slutt helt borte. PS2'en min hadde ett rimelig greit bilde, vil tro det er på samme nivå som chris sitt, jeg husker ikke helt hvordan det så ut på hans, men siden skjermen var relativt billig, så får man vel det man betaler for, vil jeg tro :)

Å lage det festet var heller ikke noe særlig pes, men litt stress med å få det montert på plass sammen med den lomma som jeg har. :)

#57297  av @lpher

Det er skjermen som er mest kostbar..og det er dermed her du mest vil merke at 'du får hva du betaler' for :) Trust me on this....det finnes MYE dårlie skjermer out there :)

TV-tuner selger vi fra 1.990,- + antenne 595,- ...men husk at ved kjøp av tuner...så MÅ den ha mulighet for tilkobling av diversity-antenne (flerveis) om du ønsker deg noen som helst mulighet til å få inn tv ordentlig...annet en parkere på fjelltoppen ved side av senderen :D

@lpher

#57304  av MR2WideBody

Må bare slenge inn ett eksempel på hvordan jeg gjorde det i min
Vedlegg
DSC00262.jpg
DSC00262.jpg (46.02 kiB) Vist 353 ganger

#57357  av @lpher

MR2WideBody skrev:Må bare slenge inn ett eksempel på hvordan jeg gjorde det i min
Den var oppfinnsom...og veldig forseggjort så det ut som....fyll på med bilder :)

@lpher