MRQuoc skrev:Min politiske side er vel sosialitisk, beklagelig nok litt i motsetning til de fleste her inne
.. men det betyr ikke at jeg hater dere ..
.. jeg hater Chris litt .. det er alt .. men det er pga av geografiske punktet han befinner seg på ;P
takk for den, din apekatt
MRQuoc skrev:
- 4felts-veier utenfor bebyggelser, vi er ikke så mange innbyggere pr. kvadratkm at vi trenger å legge europaveiene inn i bebyggelser, bedre skilling med klasse A, klasse B 4-felt og normal Klasse B standarder.
enig
MRQuoc skrev:
- Bedre skoleveier for de minste i samfunnet!
enig. gang/sykkelstier som er adskilt fra veibanen, og over/underganger i stedet for lyssignal.
MRQuoc skrev:
- avgiftsnivået senkes ikke, men budsjettet skal gå i null! gjelder såklart bedre kollektivtrafikk og vedlikehold av veier samt nye veier
avgiftsnivået hadde vært litt lettere å fordøye hvis pengene hadde gått tilbake til bilistene. Men det er bare en bitteliten brøkdel som gjør det, og da er jeg i mot alle avgiftene. Det vi nå har er jo enorme summer i avgifter i TILLEGG til bompenger. Why? fordi bilavgiftene går til helt andre ting. Ny statsministerbolig til et par hundre millioner, panserbil til Bondevik, nytt innendørs røykerom på stortinget, privat jetfly til bondevik og co... osv osv osv... (er det sosialistisk tankegang å bruke alt på seg selv og la statsminister-jobben være en eneste stor egotripp?) Og hvorfor går ikke pengene fra fotoboksene til å gjøre veiene tryggere f.eks. ? "Støtt en god sak, kjør for fort". Da hadde man kanskje ikke følt at boksene bare blir satt opp for å få inn penger til statsbudsjettet. Jeg er i hvert fall 100% overbevist om at alle bøter (både fotobokser og fartskontroller ellers) er for å få mer penger til staten. Hadde de gjort det for trafikksikkerhet hadde de gjort det på en HELT annen måte. Ikke ligge i buskene og skyte bilene bakfra med laser, rett etter 60-skiltet.
MRQuoc skrev:
- få noen brødhuer til å tenke mer enn sitt liv i tidsrom.. selvsagt kommer det mennesker etter generasjonene nå som skal benytte seg av veinettet .. og innbyggertallet øker! ja man bygger ikke for neste tiår, heller hundretallsår!
det er noe av det som irriterer meg mest. nordmenn kan ikke å planlegge og bygge nye veier. De nye veiene som er kommet i trøndelag nå, er flikking og utretting av svinger. Hvorfor ikke lage en helt ny trasè og lage skikkelig vei, først som sist? så slipper de å måtte begynne på nytt igjen om få år, og i mellomtida oppleve masse ulykker. Hvorfor har de ikke en plan om å lage et skikkelig sammenhengende veinett med trygge veier, og bygge dette bit for bit? Er mange sånne eksempler her oppe. Som f.eks. motorveien mellom Trondheim og Stjørdal (Værnes). Den ble bygget som tofeltsvei, med et ekstra felt i noen utvalgte oppoverbakker. Det ville kostet 200 millioner ekstra å bygge firefeltsvei med en gang. Hvis de nå skal utvide til firefelts, vil det koste minimum 400 millioner. Og det er nesten daglige ulykker på veistrekningen. Løsningen ble da å sette opp betongskiller på nesten hele strekningen. Men kapasiteten på veien var sprengt allerede etter 3 år. De sier også det de som har regnet på det, at det ulykkene kostet de første 5 årene etter veien åpnet, tilsvarer det det kostet ekstra å bygge firefelt...
MRQuoc skrev:
- deler av avgiftspengene skal gå med å bygge flere baner! så at kanskje ulykkene senkes og holdningene endres i forhold til fart på vanlige veier! for det er ikke alle som ønsker å sparke fotball .. som er såååå kjedelig!
staten og våre "kjære" politikere mener at bilsport ikke er sunt for helsa, og farlig. så vi skal tvinges til å drive med fotball, håndball og langrenn.
MRQuoc skrev:
- ta vekk momsen på serfikatet, gi heller 24% mer i obligatorisk oppkjøring! mer nyttig enn å betale 24% ekstra for ingenting!
enig. men de manglet vel penger i statskassen da...
MRQuoc skrev:
-avgiftspengene brukes til å støtte luftambulansen, gratis førstehjelpskurs for de som ønsker det! kanskje bli en obligatorisk del av serfikatet ?
førstehjelp burde være obligatorisk på kjøreskolene ja.
MRQuoc skrev:
noen veipolitikk-syn fra sosialistiske meg
hvem sier vel at de "blå" er bedre i veipoltikken ? .. uten avgift har vi heller ikke noen penger å bruke .. åååååå ikke kom her å snakk om oljefondet! .. men hva bryr vel de "blå" om neste århundre´s generasjoner? ;p .. men såklart .. de blå har jo vesentlig mer penger til å bygge sine egne veier .. kanskje de rikeste skal slå seg sammen og bygge 4felt i nærområdet sitt :p
de rikeste i norge har ikke penger til å bygge veier, fordi det koster ganske mye å bygge veier i norge. når det gjelder oljefondet, så kan det visstnok ikke brukes, for da blir det inflasjon, i følge uvitende politkere. Ja, det blir inflasjon om man bruker store mengder penger i hytt og pine. men det blir ikke inflasjon av å bygge en ny skole og bli kvitt de farligste veistrekningene. oljefondet er nå på over 1.000.000.000.000 kroner (en billion), mens skolene råtner, vi har verdens lengste sykehuskøer, og flest antall bilulykker sett i forhold til antall biler og antall innbyggere. Jeg er enig i at man ikke kan ta bort alle avgifter, men la avgiftene gå til noe fornuftig, som er i sammenheng med det man betaler avgifter for!! og bli kvitt noen av de helv... papirflytterne som jobber i stat og kommune! vi administrerer oss jo i hjel. takket være Gro, som skulle få bukt med arbeidsledigheten, og ansatte folk uten begrensninger i stat og kommune. smart.. de sliter jo med samme problemene som SAS gjør. en overdreven administrasjon tar livet av en bedrift økonomisk.
sånn, da har jeg engasjert meg nok i dag. Om noen kan hive skogsholm på sjøen eller noe, så blir jeg glad.. og gjerne ta med bondevik i samme slengen. nå skal jeg spise potetgull og drikke brus. jeg håper det er lovlig enda?
-Chris-
Bilradiospesialisten AS Trondheim
Finn oss på Facebook:
http://www.facebook.com/bilradiospesialisten
moderator