TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Aaaaaah! 10 plussgrader og taket av! Yummy!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #5643  av jumbo

Hadde min jomfrutur i Mr2 uten tak i dag :D

Og som om jeg ikke gledet meg nok til våren som det var... :mrgreen:

#5645  av tahustvedt

Hehe... jeg gjorde det samme i begynnelsen av 2001, akkurat når solen begynte å komme fram. Jeg kjøpte bilen i november 2000 og gledet meg som en unge til sommeren. Folk kikka veldig rart på meg og kompisen min som kjørte rundt uten tak i -10 med tykk jakke, lue og votter. :D Jeg hørte hva de sa også når jeg passerte fordi taket var av. :)

Folka i nabohangaren kom bort til meg etterpå og lurte på om jeg var utålmodig.

Er forøvrig litt skuffa av opplevelsen å kjøre uten tak. Det er nesten uutholdelig over 80Km/t på grunn av vindstøy, men motorlyden er morsom! :) Gjør det bare en sjelden gang nå, med hørselvern. :D

Tor Arne

#5649  av CelicaTurbo

ta opp siderutene, da blir det mye mindre støy og vind i kupeen, men nesten samme opplevelsen.. om du hadde vinduene oppe så er det tre muligheter:

- du har lav støyterskel
- du kjørte i tunnel
- du mangler disse små plastsploilerne som spretter opp når du tar av taket

:)

#5651  av Christian

Hadde første turen med min i april 2000, gikk fint med hjelp av varmeapparatet (+3) :)

#5653  av jumbo

Hmm. Jeg kjørte med rutene oppe, men testa i omkring 120 km/t. Tenkte ikke over noe spesielt mye støy... Bare koste meg, jeg :mrgreen:

#5667  av chris

Jeg er kjent for å være litt sprø, og det er gøy å være litt harry av og til :P
Har vært ute uten tak flere ganger i vinter. Gikk helt fint i 10 minus og sitte i bare t-skjorte. Bra varmeapparat i mr2'en :P Var ute en tur i 15 minus også, men da må man på med genser eller jakke. Var oppe i 180 den gangen :P
Og så måtte jeg jo ut og teste nye anlegget, åssen det hørtes ut uten tak på. Det var tidlig i januar, gøy helt til det begynte å snø.. hehe :mrgreen: :mrgreen:

#5673  av jumbo

Tror du burde sjekke sikringspanelene dine Chris, jeg tror nok minst en av dem er gåen! :P

Det er en helt rekke ting jeg heller ville gjort enn å kjøre i 180 uten tak i -15! Gå barbeint over Grønland for eksempel... :lol:

#5676  av erling

Synes det begynner å bli drøyt å kjøre toppløs rundt 100 km/t jeg.. Om sommeren da, med rundt 15-20 grader.. Men så er jo jeg pingle oxo da. Bilde

#5678  av jumbo

Pingle? En som bader i en dass ville jeg definitivt ikke kalle pingle! Idiot, kanskje, men pingle? Nope.

Mer seriøst: Hvorfor synes du det er plagsomt med toppløskjøring i 100km/t? Lyd? Vind?

#5681  av chris

Alle sikringene er nok gåen, eller i ferd med å ryke ;)
Men når det skal være sagt, så var det ikke så ille egentlig. Varmeapparatet tok unna det verste :D

Toppløskjøring om sommeren kan jeg gjøre nesten uansett vær og hastighet, men helst ikke når det regner da såklart :)
Kjørte over Kviknefjellet i øsregn i august, uten tak. Det begynte å regne en stund etter at jeg hadde startet å kjøre, og jeg måtte holde hastigheten over 60 km/t, ellers kom det vann inn i bilen. F.eks. i 90 km/t kom det ikke en dråpe inn i bilen heller. Måtte holde farta helt til jeg kom under tak inne på en bensinstasjon så jeg fikk lagt på taket. :mrgreen:

Lyden og vindfølelsen av å kjøre uten tak synes JEG er bare helt herlig. Plukker av taket så fort jeg får muligheten til det jeg :)

#5687  av Christian

Uten tak i regn går bra, så lenge man holder farten oppe da, men har ikke prøvd i øs pøs vær :wink:
Taket skal av om man har sjangsen, er poenget med targa det :D

#5691  av erling

jumbo skrev:Pingle? En som bader i en dass ville jeg definitivt ikke kalle pingle! Idiot, kanskje, men pingle? Nope.
:lol::lol::lol::lol:
jumbo skrev: Mer seriøst: Hvorfor synes du det er plagsomt med toppløskjøring i 100km/t? Lyd? Vind?
Lyden er jo BildeBildeBilde med taket av, men synes trekken er litt uggen. Kjørte toppløst til Våler ifjor med sol og varme, men var litt susete i skallen etterpå. Men det var ikke sååå plagsomt da. Synes jo det er digg uten taket, men mest digg under 100 og med sommer. Vet om en annen på treffet, med en svart turbo som var å testet den slemme siden av 200 uten taket, hvis jeg ikke husker feil..

#5692  av erling

Føl deg fri til å slette denne unødige dobbeltposten o'store web-høvding med delete-knapp... :mrgreen:
(Var noe som klikka så det blei dobbelt)
Sist redigert av erling den 20 feb 2003 00:59, redigert 3 ganger totalt.

#5700  av chris

erling skrev:
jumbo skrev:Pingle? En som bader i en dass ville jeg definitivt ikke kalle pingle! Idiot, kanskje, men pingle? Nope.
:lol::lol::lol::lol:
jumbo skrev: Mer seriøst: Hvorfor synes du det er plagsomt med toppløskjøring i 100km/t? Lyd? Vind?
Lyden er jo BildeBildeBilde med taket av, men synes trekken er litt uggen. Kjørte toppløst til Våler ifjor med sol og varme, men var litt susete i skallen etterpå. Men det var ikke sååå plagsomt da. Synes jo det er digg uten taket, men mest digg under 100 og med sommer. Vet om en annen på treffet, med en svart turbo som var å testet den slemme siden av 200 uten taket, hvis jeg ikke husker feil..
Hehe, trenger ikke engang turbo for å gjøre det ;)

#5708  av jumbo

erling skrev:Vet om en annen på treffet, med en svart turbo som var å testet den slemme siden av 200 uten taket, hvis jeg ikke husker feil..
Den "slemme" siden? Hvilken side er det? :P

Hvem av tullingene tenker du på, Markus eller Christian?