TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hjelp... har blitt utsatt for Nissan propaganda!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #55912  av Zerpent

En kamerat av meg kjøpte en 99 modell 200sx z-edition for et par uker siden. Nydelig bil!

I dag var jeg og snakket med han som importerte bilen for han for å finne ut om han kunne få tak i en mr2 turbo. I garasjen sto det en rød 97 modell 200sx sportline som han nettopp hadde importert.
Han spurte om jeg ville prøve den en tur og dum som jeg var så sa jeg ja... For en bil! Nå MÅ jeg ha turbo på en eller annen måte.

Bilen var strøken både innvendig og utvendig. Selv om det var rød lakk så var det ikke anntydning til tap av fargen. Det er vel klarlakk så det hjelper vel mye. Den har gått 70k.

Fikk ganske god pris også... Visst noen vil ha en fin mr2 så er absolutt muligheten der. :)

#55967  av Zerpent

Fannt denne som frister like mye... http://www.autoscout24.de/home/index/de ... oh2y1ojese

Men jeg må si at en 7 år nyere bil frister kanskje litt mer. Bakseter og litt ekstra bagasje er ikke dumt heller.

Det er seriøst farlig å bynne å se etter ny bil. :?

#55968  av kennethx

synes det var litt stiv pris på den jeg da, hehe...men fin var den jo :)

#55980  av Zerpent

kennethx skrev:synes det var litt stiv pris på den jeg da, hehe...men fin var den jo :)
Kanskje litt stiv pris ja. Men det er jo turbo. Gått ca 130000. Det som står i annonsen er miles. Det er 98+ vinge på den og det innebærer jo endel jobb med karosseriet. 94+ baklykter, kvite frontblinkere, skinn og diversen annet. Står ikke noe om ny lakk men siden han har 98 vingen og lakken ser såpass fin ut så kan det tyde på at bilen er lakkert opp igjen.

#56794  av Zerpent

Ble ikke noe Nissan på meg likevel. Banken sa nei... :(

Får koste på MR2'n i stedet da. Er jo ikke så dumt det heller da. :wink:

Det er vel vanskelig å finne en bra turbo mr2 til 140k?

#56799  av CelicaTurbo

Du kan kanskje få importert en turbo MR2 til den prisen om du finner noen som gjør det billig og finner et bra eksemplar til en god pris, men det er større sjangs for at du kan få en turbo til den prisen om du kjøper privat her til lands..

#56874  av Zerpent

Men nå er det vel heller dårlig med turboer til salgs i Norge da...

De fleste jeg har sett ligger et stykke over 140k. Noen som vet om noe så send meg en PM.

#56899  av CelicaTurbo

Det er ikke mange av dem nei, men med tanke på hva disse kostet for to-tre år siden så vil jeg tro at du bør få en for 140.000 i dag.. Selv om prisen er høyere går det jo ann å prøve å presse den litt da.. Du kan jo også forhøre deg om import så klart, eller, du får spare maks en periode. Det tar ikke lang tid å spare opp 10-15.000 ekstra om du bruker minimalt med penger på annet... men akkurat slik sparing er vel avhengig av at du er singel så ikke en eventuell dame føler at det har stor innvirkning på hun, det spørs om hun deler din motivasjon for sparing :wink:

#56920  av Ole C

Nå er vel etter all sansylighet moms på bruktimport på veg bort, så da blir det vel enda mer aktuelt å hente inn noe selv...

#56922  av Zerpent

Det vil nok ta sin tid med de politikerne vi har. Visst den i det hele tatt forsvinner...

#57015  av Ole C

I den saken er det vel en EU domstol som bestemmer, så politikerene her på berget må vel finne seg i å bli litt overkjørt i tilfelle. Kan jo håpe i hvert fall... :D

#57043  av Zerpent

Er lov å håpe ja.. :)

Er det noen her som kjenner noen i Tyskland eller har noen kontakter med tanke på import? Om jeg finner en bil som selges av privatperson så hadde det vært greit å fått noen til å sjekke den.