TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Sub i kasse

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#5514  av MR2PÃ¥l

De så veldig bra ut. Han hadde jo laget de slik at man kunne ha taket oppå kassene. Men jeg lurer på hvordan det høres ut når bassen slår rett i glasset?? Må jo gå an å lage dem sjøl.

MR2PÃ¥l :)

#5517  av erling

Trenger vel ikke akkurat være en rev i sløyd for å få til noen kasser nei. :) Bare få et element som spiller bra i så liten kasse. Greit at det var plass til taket oxo da, men for min del hadde det klart seg med en 8", så kan man ha forsterkeren og det tjafset på andre sida. Greit med litt bilder å se etter hvis man skal bygge selv.

Fin bil han hadde oxo. :)

#5522  av PwRmAd

Jepp, shawn lager fine kasser ham, selges også sammen med JL sine 8" som det er knall bra lyd i. Jeg så flere biler med de kassene på SE2002, lyden blir litt dempet av glasset, men det var flere som hadde montert stroppene til glasset på seteryggen isteden for den orginale innfestningen. funka bra det, og en får ikke så mye bass direkte i ryggen som en får når glasset er på taket. Ganske greit egentlig, fordi bassen er veldig merkbar når den går rett i sete ryggen, som den gjør på en mr2.

#5548  av chris

Jeg legger mine vinduer i bagasjerommet jeg :P

#5555  av jumbo

Hæ!!!! Der skal du jo ha IC-en! :P :P :P

#5564  av chris

jeg ser ikke helt for meg det på en stund ennå, for å si det mildt.. hehe

apropos ic.. jeg har for lite guffe i bilen min.. slet veldig med å kjøre fra en Volvo 740 TIC. Han hang på som en klegg.. Skjønt, han skulle nok fått slite hardt om det hadde vært svinger :P

#5571  av jumbo

Uff sånt er flaut... :)

#5586  av CelicaTurbo

Finn en Audi TT og gi ham en lærepenge da så føler du deg nok litt bedre og han blir flauere :) Bare pass på at det ikke er to eksosrør bak på TT'en for da blir resultatet litt annerledes :)

Jeg klarte ihvertfall TT (med MR2) så da skal nå du også det :)

#5615  av chris

Vel.. så lenge Volvoene ikke kjører fra meg så.. de har jo tross alt Turbo Intercooler.. så..
Er en her i bygda som har en Audi A4 1.8 Quattro Turbo. Har småkappa litt med han flere ganger. Det vi egentlig har kommet frem til er at jeg vinner på 0-100, han vinner på 70-120, og jeg tar han videre oppover. :P
Har tatt TT'er, er for enkelt. hihi

#5625  av jumbo

Den sistnevnte gleden har til og med jeg hatt allerede. Etter bare 3 mndr som MR2-eier! :D

Moroa ligger i at det virker som TT-eiere som ikke tror de er dødskule er en ikke eksisterende gruppe :D

Eh. Kanskje denne analysen rammer litt flere enn vi liker å innrømme? :mrgreen:

#5640  av CelicaTurbo

var derfor jeg foreslo TT da pga at eierne bra oppblåste, er en fin følelse å "slå de" da :)

ellers er nok en hvilken som helst VAG bil med 1.8t kjappere enn MR2 NA på 70-120 (antar målet er med 3. gir) pga at de bilene har jo ganske imponerende dreiemoment lavt på turtallet da (men mangler dertil drag på høye turtall, hvilket er grunnen til at MR2 vinner kappingen) :)

#5644  av jumbo

70-120 på tredjegir? :shock: :shock:

For MR2 sin del, er jo så godt som hele denne rangen i 2. gir...

#5647  av CelicaTurbo

det er en standard test som mange blader bruker, skal liksom simulere forbikjøring da men jeg hadde selv så klart brukt 2. gir siden det rekker til vel 115? :)

#5657  av jumbo

Vel, rangen 70-120 er jo definitivt interessant i så måte, men ikke pokker om det er interessant dersom man skal betrakte 3. gir :P

Tror jeg har hatt bilen i omkring 110 i 2., men litt til går sikkert.