TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Chip

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #5374  av erling

Fant dette på www.toyparts.no/

Superchip ICON.

Omprogramerer motorens tendingskurve og gir ca. 18 HK alene ved 4.500 rpm. Forøket power / moment og bedre speeder respons fra 3.000 rpm. Lett å montere.
3998,-

Bilde

Kan det være noe å ha? :? ..eller er det juks..

#5376  av MR2turbo

hmm vet ikke så mye om akkurat den boxen men "superchip" har jeg hørt at skal være en dårlig løsning... Den har bare et standard program og kan ikke justeres til din motor.. Da er det bedre å spare noen tusen til og montere f.eks en unichip eller en annen piggyback/ standalone computer, og få den tunet optimalt ti din motor.. :P

#5389  av CelicaTurbo

Den har ikke mye bra rykte den boksen der :? Faktisk hvis du går til Superchips egne sider så påstår de ikke mer enn 5hk for 3S-GE motoren. Den gir noe mer med turbomotoren men de som har prøvd den sier at største delen av den vinningen kommer av trykkjusteringen i forbindelse med installasjonen..

tror jeg heller ville ha satset på en unichip eller tilsvarende, og, før chip hadde jeg heller brukt penger på eksos og filter, og grenrør om du får tak i, og deretter en chip som programmeres til å ta nytte av dette. Jeg var i kontakt med et selskap i Norge angående programmering av unichip for min eks-MR2 og ble anbefalt å gjøre disse andre tingene først pga at en standard MR2 hadde såpass bra ECU at han trolig ikke kunne gi meg særlig god forbedring med ny chip.

#5401  av Morten

Husker jeg så den der hos Fensport i fjor, da oppgitt til 8hk. ved 4500rpm.
Titta litt mer rundt på siden deres og fant samme produkt til en mengde forskjellige Toyoya modeller og mistenkelig nok fikk dem, ja nettopp!, 8hk ved 4500rpm hele gjengen. :shock:

Jeg styrte ihvertfall lett unna denne da.... 8)

#5402  av erling

MR2turbo skrev:..bedre å spare noen tusen til og montere f.eks en unichip eller en annen piggyback/ standalone computer, og få den tunet optimalt ti din motor.. :P
Var det jeg oxo så for meg. Høres veldig rart ut at en skal kunne hente 18 hk med å montere en sånn klatt uten å få justert alt optimalt etterpå. I så tilfelle måtte jo det orginale programmet vært helt på jordet, som ikke er tilfelle. Men man sparer da heller til GTE, og GE'en være i fred. Bilde