TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Christian, hvordan gÃ¥r det med motoren din?

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

 #5211  av CelicaTurbo
 
en av 3S-GTE verdens tidligere misforståelser:

Folk så 100% duty-cycle på injektorene ved allt over 12-13psi på 2. gen 3S-GTE og trodde at bensinssystemet da jobbet maks. Grensen er nok litt høyere på 3. gen.

Sannheten er at ECU setter 100% duty cycle ved det trykket uansett behov hvilket fører til at motoren drukner totalt i bensin.. :)

...så du får nok ordne et vis å kontrollere den bensinen på, unichip er nok en bra løsning om du ikke har tenkt å satse maks senere..

ellers så er 0.6 bar med VSV aktiv for lite trykk på 3. gen motor så jeg tror ikke denne var aktiv da? Men allt dette vet du jo.. :)

så, hvordan få justert effekten for godkjenning nå da, når du får 238hk med kun 0.6?

 #5258  av Christian
 
Det lurer jeg også på....skal kjøre bilen inn på verkstedet i mårra og kikke litt.
Ender nok opp med å operere litt på actuatorarmen tror jeg...

Den grensa går nok på 1,02kg :?
Var jo klar over at det ikke var mye å hente, men hadde ærlig talt trodd det var mer...

Jaja, bare å hive seg på igjen, neste gang skal det funke bedre :wink:

 #5262  av CelicaTurbo
 
Du fikk jo en grei forbedring i dreiemoment da men ikke så mye som ventet, men det skulle også ført til flere hester iogmed at trykket nok er på sitt høyeste ved dreiemomentstoppen og da burde også bensinmengden i motoren være fetest? (altså mest hemmende?) Så da når du mister vinningen i dreiemomentet mot toppen av turtallet er det jo mulig at eksosen hindrer? Men du har vel effektanlegg ikke sant? og downpipe? :? Hva er egentlig trykket ditt på toppen av turtallet?

 #5263  av PwRmAd
 
Christian, har du en dynosheet fra benken?

Jeg ville heller gått for en aftermarked intercooler en wi, det er for mye trykkfall i den orginale ic, og kjølekapasiteten er mildt sagt rævva. Plassproblem? Finnes mange ic som passer inn i orginal plasseringen, og er gode for 350+ rwhp. Wi er også en god ting, en bra sikkerhet å ha, men en skikkelig IC og god tuning gir bedre resultater.

ps. hva gjorde du imellom pottene for å kjøle IC? litt forvirra jeg nå. hehehe

 #5265  av Christian
 
Sto å øsa på ett eller annet stoff...aner ikke hva. Mulig det var kun vann. Han hadde kun mulighet til å kjøre inn kaldluft i fronten, noe som passa dårlig :?
(Sto bak bilen for å komme til IC enklest mulig)
Er det noen spesielle IC'er som utmerker seg? Mener å ha hørt at HKS får mye skryt, men aner ikke om den passer?
Kom med en fin en nå, så bestiller jeg i mårra :wink:

Har dynosheet, men ikke scanner, får gjort det senere i uka :)
Eksosen er 3" ferrita uten cat, men kjører org DP foreløpig, Co på 0,58...

 #5266  av Christian
 
Trykket på toppen pleier å ligge på ca 0.8 tror jeg, litt +/-

 #5276  av jumbo
 
Christian skrev:Co på 0,58...
Hva er grensa?

Måler de kun Co ved kontroll, eller er det andre parametre også?

 #5291  av Christian
 
Veit ikke sikkert, men så lenge bilen er levert med cat skal vel Co være enda lavere?
Mener de måler en ting til, men husker ikke hva.
Uansett er det Co de går etter.

 #5297  av erling
 
Dette fant jeg ut sist gang emnet var oppe:

-Krav til CO er under 0,5 på tomgang, under 0,3 ved 2000 o/min
-Krav til HC er under 50 for de med kat.
-Lambda-verdien skal være nærmest 1, med 0,03 i "slingringsmonn" (mellom 0,97 og 1,03)

Det er CO'en som er hovedsaken da, tror ikke de andre forandrer seg særlig med eller uten kat. Har han bygget eksosen slik at du enklelt kan sette på igjen kat'en?

 #5298  av CelicaTurbo
 
hm, 0.8 i trykk ved toppen av turtallet er vel litt lavt med tanke på at du har effekteksos og 3. gen med CT20B turbo, jeg mener, min CT26 turbo på standard trang GT4 eksos klarer jo 0.7 på toppen og CT20B skal være mye bedre i turtallet..?

ellers var jo CO ikke langt unna grensen da :)

 #5300  av Christian
 
Det ligger kanskje litt høyere, men ikke så mye...har andre ting å konse på når jeg kjører. Bare det blir skikkelig føre på flystripa igjen skal jeg sjekke skikkelig. (Glatt nå)

Har ikke noen enkel mulighet til å sette på cat nei... :wink:

 #5306  av Christian
 
Har sjekka ut mye om WI og IC de siste kveldene, det er tydelig at stock IC ikke duger noe særlig, så denne bør nok vekk ja.
Etter det jeg kan se er HKS dyr og ikke av de beste, virker som om GReddy og Spearco er bedre...?
Det ligger en GReddy 13row på ebay til $810, men jeg finner ikke testresultater el. noe som viser hvor mye bedre den faktisk er...

 #5328  av PwRmAd
 
Christian, jeg har en Greddy på lager som jeg kan selge deg for 5600 (800USD) +frakt og moms. Du trenger til genIII, det er en forskjell på genII og genIII pipingen.

email meg: gtr500@onvol.net

 #5334  av Christian
 
Mail sent :D

 #5359  av CelicaTurbo
 
er ikke greddy sett på som det tryggeste og beste valget stort sett? Ganske populær er den ihvertfall :)

ellers, selv om du har "litt mer" enn 0.8bar med din bil synes jeg fremdeles at det er rart etter de inntrykk jeg har fra andres storyer om CT20b og 3. gen motor, men det har stort sett hvert med downpipe også da..
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12