TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ny kar pÃ¥ forumet.

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #52375  av TurboKnut

Heisann.

Tenkte jeg kunne presentere meg litt, - Knut Fossum, 38 år og opprinnelig fra Indre Troms men gjorde Sarping av meg for 10 år siden.
Har rotet med veldig mye rart, mest med biler og har de senere år både drevet eget antirustverksted (Tectyl) og importert "gamle, dårlige og utkjørte biler" ( :roll: ironi) fra Tyskland og Italia. Bl.a importerte jeg en Supra til Steinar (2fast4you) på forumet her.
Nå er jeg leid inn av Bergheim og selger biler for dem i en periode -og sliter med å forstå de som vil kjøre amerikanske grovhøgde doninger slik som Hummer og Chevrolet....

Bilinteressen min er nok medfødt, og den har jeg heller ikke vokst av meg. Hovedinteressen ligger nok på japanske biler med Nissan og Toyota spesielt.
Pr i dag så har jeg bare en Mazda 323 GT-R som bruksbil, og kjører firmabil i jobben.
Vedlegg
Smart.jpg
Smart.jpg (122.73 kiB) Vist 1225 ganger

#52376  av Speeder

Velkommen hit!

Du har vel æren for en god del av supra mk4 bilen her i landet du, så er sikkert endel som vet hvem du er :)

Får satse på att du øser ut av deg like mye kunskap her, som på de andre forumene du er aktiv da :wink: Imponerede

#52386  av hmsilset

Velkommen hit! Er ett bra forum dette,som er lett å bruke!
Amerikanske biler er gromme 8) ,men ikke noe mer..

#52387  av sexten

Hehe. Har hørt rykter om dine kunnskaper om Nissan ja :D Har ikke du peiling på hver eneste 300ZX her til lands blant annet? :D Jeg tenker på å kjøpe meg en slik om noen år, så da vet jeg hvem jeg vil kontakte :wink:
Velkommen skal du være.
Tror alle forum har bruk for en som deg :)

#52390  av TurboKnut

sexten skrev:Har ikke du peiling på hver eneste 300ZX her til lands blant annet?
Jo, og "hver eneste" 240Z, 260Z, 280 Z/ZX, Skyline og Sunny GTI-R i tillegg....
---Det må jo være noe galt et sted..... :roll: :roll: :roll:

#52401  av cameleon

TurboKnut skrev:
sexten skrev:Har ikke du peiling på hver eneste 300ZX her til lands blant annet?
Jo, og "hver eneste" 240Z, 260Z, 280 Z/ZX, Skyline og Sunny GTI-R i tillegg....
---Det må jo være noe galt et sted..... :roll: :roll: :roll:
:lol: :lol: :lol:

#52402  av memo

Hepps, velkommet hit ja..
ser du står ved siden av en Smart på bildet.. var for ikke lenge siden i tyskland hos Brabus, der jeg fikk en rundtur.. Fikk bla.a se at de modifiserte samme type smart som på bildet, og pakka inn en V6'er på 180+ hk :P

DET er grumt det :)

#52405  av TurboKnut

Ja, jeg brenner litt for smart, og hadde denne bilen som leiebil i Tyskland et par dager. Kjørte over 2000 km med den og den var 4 dager gammel når jeg fikk den (64 km på telleren). En utrolig herlig bil med 700cc motor og 82 hk som jeg gjerne skulle sett var min.
Vedlegg
GÃ¥r fort.jpg
GÃ¥r fort.jpg (89.57 kiB) Vist 1174 ganger
127_2793.jpg
127_2793.jpg (123.82 kiB) Vist 1174 ganger

#52433  av @lpher

Se dær er du ja :) Velkommen inn :)

@lpher

#52469  av MR2turbo

hei, velkommen hit da :)
må være morro å drive litt med import ;) Får vel kjørt endel bilder..

#52497  av TurboKnut

chris skrev:Velkommen ja :)
er det ikke den smarten der som har verdens treigeste girkasse? :P
Dem sier det - jeg synes den var helt grei jeg (jeg er litt treig selv)... :lol:

#52499  av chris

TurboKnut skrev:
chris skrev:Velkommen ja :)
er det ikke den smarten der som har verdens treigeste girkasse? :P
Dem sier det - jeg synes den var helt grei jeg (jeg er litt treig selv)... :lol:
hehe, husker den var med på Top Gear. De skrøt mye av kjøreegenskapene og artig-faktoren, men ikke mye bra å høre om girkassa. tok liksom en 2-3-4 sekunder før den falt i gir :P

#52503  av TurboKnut

Neida, den gjør ikke det. Men om du kjører slik at den girer eks. fra andre til tredje, og du gir gass samtidig for å gire den ned i andre igjen... Da nøler den litt. Det krever litt tilvenning å kjøre med denne typen gir, for det er jo en vanlig girkasse og en automatisk cluch. Girer som en vanlig bil og ikke som en automatgiret bil.
Når du først har lært det er det ikke noe problem. - Synes jeg.

#52529  av spkstrp

hei hei, har sett deg på 200sx forumet en del.
Nå vet altså hvem jeg skal kontakte om jeg skal kjøpe zx ;)