TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Sjekk interiøret pÃ¥ denne da!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#52391  av TurboKnut

Den bilen har jeg kjørt.....og lagt ut for salg her i Norge (ingen som bet på den) så jeg tok bort annonsen igjen.
Har forresten kjøpt flere biler av han som selger den.

Den ER flott. Originalt er den grønn metallic og kjørt 188.000 km.-.....men det kan du ikke se noe steder.
Bilen har vært helt i småbiter, og jobben som er gjort på den var veldig bra.
Baklyktene er fra Hella og er E-merket. Bilen er så godt som 100% perfekt. Fargen er ikke Toyota MRII gul men en mer varm gulfarge.
Den har åpent luftfilter og bråker noe aldeles forferdelig når du drar på.

Det var en del som kommenterte fargevalget på flammene (gull/gul) da jeg averterte bilen.

#52393  av TurboKnut

.....det er forresten litt rart å tenke på hvordan mange tyskere selger biler. Det er omtrent på samme måte som Rema selger brød. Du går inn og hener det i hylla, bærer det til kassa og betaler og går - også er handelen ferdig.
Hos han som selger bilen i denne tråden kjøpte jeg en Supra. Han bor 800 meter fra jernbanestasjonen, og jeg kom med tog. Jeg hadde forventet at han hentet meg der siden det var kveld, dårlig vær og jeg tross alt kom helt fra Norge (nå hadde jeg parkert leiebilen i Hannover og kjørte bare tog i 45 minutter da). Men ingen var på stasjonen og typisk, - trillehjulet på kofferten min spratt av etter 50 meter....grrr.
Supraen hadde jeg innspisert tidligere, så den var grei, - den skulle bare hentes. Men den stod der - på samme sted hvor jeg hadde parkert den to uker tidligere, - den var ikke vasket etter prøveturen i regnværet da jeg kjørte den, og den hadde støvet ned på de to ukene siden den stod inne i en hall med landbruksmaskiner. Jeg fikk skiltene som han hadde hentet og måtte skru på dem selv. Så sa han.... Bensinstasjonen ligger to kilometer i "den" retningen. Og på veien dit gikk jeg faktisk TOM for bensin......
Sist redigert av TurboKnut den 15 jul 2004 14:24, redigert 1 gang totalt.

#52394  av sleeper

hehe... høres ut som en koselig selger! :shock:

#52397  av TurboKnut

Ja - egentlig en veldig koselig kar. Ryddig og ordentlig, men du får ingenting gratis. Kjøper og selger hundrevis av biler på "si", og har nok mer penger enn alle oss på forumet her tilsammen. Han driver en stor bondegård og hadde stort utleie firma for alle typer landbruksmaskiner (med sjåfører). De leier ut alle "bonde-tjenestene" sine til bønder som ikke lenger driver som bønder. De driver også med reparasjon og vedlikehold av landbruksmaskiner. Tror aldri jeg har sett så mange og så store skurtreskere før. I hallen der denne MR2 en stod, var det sikker 40 skurtreskere.
Jeg kjøper gjerne bil av han igjen.

#52403  av cameleon

Du store...Det der så ut som en strøken mr2 :shock: :shock: :shock: Likte alt på den utenom baklyktene. kan ikke fordra diodeys :? Men ellers tror jeg det der må være en av de reneste mr2'ene jeg har sett :!:

Btw, hva er det de har gjort med motoren? er deler av den chromet el noe??

#52406  av TurboKnut

cameleon skrev: Btw, hva er det de har gjort med motoren? er deler av den chromet el noe??
Motoren er ny. Den har kjørt 12000 km etter at den er satt inn og alle kvitteringen fra Toyota på dette var på over 4.000 Euro. Innsuget er høyglanspolert (ser "kromma" ut) og motoren er ellers standard bortsett fra annet luftfilter. Poleringen synes jeg ikke var så veldig flott utført så her er nok litt arbeide igjen før det skinner skikkelig.

Det som jeg ikke likte med den var at de hadde borret hull i nedkant på fangerne foran og bak (se bilde 6) og satt inn slike gule sidemarkeringslys.... Ser så harry ut synes jeg.

Her er en liste over det som har blitt gjort med den:
FABRIKKNY MOTOR fra TOYOTA med kvittering og garanti (kr 40.000,-)
Ny clutch
Nytt eksosanlegg
Nye bremser rund baut.
Nye dempere
Ny regreim.
(alt er gjort i år).

Videre har den:
Servostyring
H&R senkesett
TTE eksosanlegg
Borbet C alufelger
2x Gule KÖNIG skinnseter
Hvite instrumenter med rødt lys i tallene.
Gullakkerte flammer
Startknapp (ikke nøkkelstart)
Ferrari girskift-kuliss
Momo-ratt
Hvite blinkers
Design baklykter (kr. 7000,-)
Polert innsug i motor
Ã…pent K&N luftfilter

Jeg har en "god" pris på bilen om noen fortsatt er interessert siden jeg får "kvantumsrabatt".