TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Et par bilder av sub-kassene

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#5150  av CelicaTurbo

hm, 7 høytalere og ingen sub, men hva er den 7. høytaleren da? :) Ellers så ser jeg ut av bildet at min dør så ikke slik ut, det var ingen svart plastring rundt orginal høytaler, mener det var hvit plast som stod på baksiden av metallet slik at høytaleren stod mot metall men skruene gikk gjennom hull og inn i hvit plastramme bakenfor.

edit: kanskje den platen din ikke er orginalt (om jeg misforstod deg)?

#5157  av PwRmAd

Var nok jeg som misforstod litt, "ekstra" sub, så jeg trodde du mente 2 subber, en på hver side.. jeg har en sub ja, og jeg tror adapterplata er uorginal, det var noe Bilstereospesialisten på Paradis gjorde for meg.

Når jeg ser nærmere på bildene til Chris, så ser det ut som vi har de samme dørene.

chris

#5162  av CelicaTurbo

når jeg ser på de bildene synes jeg også det ser ut som min MR2, det er tegn til hvit plastikk i hullene og det ser omtrent korrekt ut..

#5164  av jumbo

CelicaTurbo skrev:mener det var hvit plast som stod på baksiden av metallet slik at høytaleren stod mot metall men skruene gikk gjennom hull og inn i hvit plastramme bakenfor.

Originalt i dørene mine satt det ca 4"-ere, som var utbygget med en adapter for å passe festene (som kan se ut til å være beregnet for 4.5-5". At dette var originalopplegget var vel egentlig ikke spesielt vanskelig å se...

Jeg kan godt ta noen bilder, bare jeg får det #"¤#"¤ kameraet mitt :D

#5171  av CelicaTurbo

og du har 7 høytalere ikke sant?

#5175  av jumbo

Ja. Eller jeg lurer faktisk på om det er 8. Er et likt gitter som det foran suben på pasasjersiden også, men jeg har ikke kikket inni kassa på den siden...

På førersiden sitter det en sub, og en forsterker merket "L"...

#5178  av PwRmAd

er ikke bare oppbevarings boks der da? Se om du har en lås oppå boksen.

#5179  av chris

ct20b skrev:Var nok jeg som misforstod litt, "ekstra" sub, så jeg trodde du mente 2 subber, en på hver side.. jeg har en sub ja, og jeg tror adapterplata er uorginal, det var noe Bilstereospesialisten på Paradis gjorde for meg.

Når jeg ser nærmere på bildene til Chris, så ser det ut som vi har de samme dørene.

chris
I mitt tilfelle ville det i hvert fall ikke gått med noe større. Ville ikke blitt plass til magnetene.

#5180  av chris

ct20b skrev:Bilen min har ikke ekstra sub,det var 7 høytalere (med diskanter) orginalt , jeg har 5-1/4" DLS i dørene foran, men jeg skal bygge nytt annlegg seinere, så det ser ut som jeg kan få inn noen større der ja. Litt merkelig, det er bare 3 skruefester i døra.
Bare 3 skruefester i min også. Selve høyttalerne har 4, og var festa i en adapterplate som har 3. De nye ble skrudd rett i døra.

#5181  av chris

ct20b skrev:er ikke bare oppbevarings boks der da? Se om du har en lås oppå boksen.
De som har 7 har i hvert fall oppbevaringsboks på ene siden. En kompis av meg med 91 modell har oppbevaringsboks på begge sider, og ingen sub'er.
Er jo fort gjort å høre om det kommer lyd ut der eller ikke ;)

#5182  av chris

jumbo skrev:
CelicaTurbo skrev:mener det var hvit plast som stod på baksiden av metallet slik at høytaleren stod mot metall men skruene gikk gjennom hull og inn i hvit plastramme bakenfor.

Originalt i dørene mine satt det ca 4"-ere, som var utbygget med en adapter for å passe festene (som kan se ut til å være beregnet for 4.5-5". At dette var originalopplegget var vel egentlig ikke spesielt vanskelig å se...

Jeg kan godt ta noen bilder, bare jeg får det #"¤#"¤ kameraet mitt :D

Stemmer bra det. 4" som sitter i adapter, originalt. 5" gikk rett i døra uten adapter.

#5203  av PwRmAd

5-1/4" mine står jo i adapterplaten, og hullet i døra er 6-1/2".
Hva er det magneten treffer hvis du setter inn større høytalere? lage en MDF spacerplate så høytaleren kommer lengre ut muligens?

#5213  av CelicaTurbo

Hm, jeg husker at magneten var ganske close til noe metall der inne, det var stress å få plassert høytaleren skikkelig før man skrudde den uten at magneten klistret seg til metallet, men det var liksom skjært et hull som magneten stakk gjennom slik at den fungerte fint da. Satser på at jeg hadde samme type dør som Chris bare uten den plast-adapterplaten da :)

Forøvrig hadde jeg to oppbevaringsbokser uten lås, tok faktisk ett halv-år til ett år før jeg oppdaget at det var mulig å åpne de lokkene :oops:

#5220  av chris

ja, en spacerplate hadde gjort susen. men da hadde de nok ikke passet bak den orignale plastikken i døra (?).
Det er et stag vil vinduet som ligger bak der. Er mulig man kunne lirket inn en 6", men da ville den ligget klin inntil. Er jo bevegelse i elementene også, må huske :)

#5261  av CelicaTurbo

vel det er jo mulig at Boston Rally høytalerne mine ikke var så dype som høytalere normalt er nå da.. jeg kjøpte "slim line" høytalere til Celicaens dør og jammen det var det såvidt det var plass i dybden der også (i orginal høytalerkasse med adapterplate)..

Men, har man sub trenger man ikke mer enn 5 1/4 i dørene allikevel :)