TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvordan er dere fornøyd med MR2? - Vurderer i bytte BMW Z3 mot MR2

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#502  av jonbern

Hei

Jeg vurderer å selge min BMW Z3, og så kjøpe en Toyota MR2 1991mod.

Den er en re-import fra USA med 2,2Liter.
Bilen koster 113,500Kr i tyskland. Med avgifter kommer den på rundt 190,000Kr  Bilen er kjørt 66,000Km

Det som er med denne bilen er at den er ombygget til Ferrari 348ts på utsiden. Meget rå!

Men hvordan er det å kjøre en MR2? jeg har aldri testet en. Er det en okei bil? Kjører nå er BMW Z3 men ønsker å selge denne og kjøpe en MR2.

Hvordan er kvaliteten på en MR2? er den bra? Hva ville du har valgt av en Z3 mot MR2?  hvordan er kvatitets følesen i en MR2?

Håper dere kan gi meg noen tips på hva jeg bør gjøre her.
Tror dere at biltilsynet i det heletatt vil godkjenne bilen?
Hvordan er det å selge en slik siden?

Med vennlig hilsen
Jon Øivind Berntsen

#504  av Ã˜istein

det er vel egentlig ingen kjente svakheter med en mr2. toyota er toyota selv om dem lager "sportsbil"

jeg har hatt bilen min i 1.5mnd nå og er veldig fornøyd.
kjøreegenskapene er supre hvis du vil guffe på litt, ikke no spesielt bra og kjøre langturer med, synes nå jeg da :)

sånn som jeg ser det så må du nesten ha bilen til den dør. for det er vel ikke no stort marked for mr2'er i norge
men du får en bil som folk ser etter (ihvertfall hvis du kjøper den wannabe ferrari'n)
og som holder lenge :)

sånn ca forsikring på den bilen hvis du har 75% 16000km og garasje og resten vil være ca 8-9000kr
tror jeg...

#505  av Jonsle

Mr2'en er ikke noen vinterbil vis du skal bruke den på vinteren.
Og vis du skal betale 113000,- + 190000,- for den blir den veldig dyr synes jeg. Du får en mr2 i norge som har gått så litte for under 150000,- å da får du mye styling for 150000.

#511  av erling

Har hatt min mkII 1990 i 1,5 år, og har nye vinterdekk. Er godt fornøyd med kjøreegenskapene på snøføre, kjører ifra den øvrige trafikken. God framkommelighet opp bakker pga vekten bak. Med senkesett og koni får man svært god feeling med overstyring, har ikke hatt skumle kontraer siden..

#515  av Hobbes

Syntes  det høres litt mye ut for en  slik bil.

Er det gjort noe med motoren? Hvis ikke så har 2,2 134hk. mens en 2.0 har 154. Og 2.0 turbo us 200 hk.

Med 185/60 foran og 195/60 bak blizzak viner dekk på org. felger så er min bil noe av det bedere jeg har kjørt på glatta.

Lykke til