TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kjøretur med Markus sin MR2

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#51469  av cameleon

I mitt tilfelle så er det ikke motoren som er det jeg bryr meg mest om liksom. Om den har 300hk eller 3000hk så er det egentlig samma faen for meg :lol: Det jeg synes er spesielt med bilen er generelt hva pjokken har klart å få til ut av en helt vanlig mk2 turbo. Jeg er en av de som er mest interessert i design og hvordan bilen ser ut utvendig. Det jeg mener markus har klart, er å lage en bil som faksik ser sinnsykt rå ut og samtidig går jæskla godt for en overkommelig penge for de som prioriterer rett. Bare på den turen jeg satt på, så var det folk i øst og vest som holdt på å vri av seg huet bokstavelig talt. Markus har etter min mening klart å lage en bil som ser minst like rå ut som bilene mange regner som superbiler, og som går i fra det meste som farter rundt på norske landeveier.

#51481  av chris

snakk om å ta gleden fra noen som ikke sitter med ræva full av penger og som ikk kjører biler med 300+ hk hver jævla dag da.... :roll:

#51499  av Christian

chris skrev:snakk om å ta gleden fra noen som ikke sitter med ræva full av penger og som ikk kjører biler med 300+ hk hver jævla dag da.... :roll:
Hvem har ræva full av penger?
Alt jeg har er mange arbeidstimer de siste åra!!

#51503  av CelicaGT

2 rå mr2'er!!!! :D & det finnest mange andre rå biler her på forumet :D :D :D

#51515  av chris

Christian skrev:
chris skrev:snakk om å ta gleden fra noen som ikke sitter med ræva full av penger og som ikk kjører biler med 300+ hk hver jævla dag da.... :roll:
Hvem har ræva full av penger?
Alt jeg har er mange arbeidstimer de siste åra!!
nei, altså, jeg sikta til markus her da :P

men helt seriøst, det var absolutt ikke meningen å støte eller fornærme verken deg eller noen andre på noe vis, jeg mente det mest humoristisk, i den forstand at det er ikke alle som er vant til kraftige biler, selv om noen tar det litt for gitt. og selv synes jeg det er litt dumt at man må prøve en 700+ hesters bil for å kunne vise sin entusiasme.

selv har jeg aldri før kjørt kraftigere bil enn supra twinturbo (kan ikke si den går dårlig akkurat, men det finnes jo langt kraftigere og kjappere biler enn dette), men jeg må si det var en stor glede for meg å prøve en bil som kan sammelignes med min egen, men med atskillig mer hester.

skal prøve å skjule min entusiasme neste gang jeg kjører et råskinn ;)

#51524  av @lpher

chris skrev: men jeg må si det var en stor glede for meg å prøve en bil som kan sammelignes med min egen, men med atskillig mer hester.
Damn good point! :D Det ER noe helt spesielt og få prøve en værsting versjon av sin egen type bil...i motsetning til å prøve versting versjoner av andre typer biler :)

@lpher

#51533  av AndreasH

Christian skrev: ..., reagerte bare litt på den (etter min mening) voldsomme fremstillingen :)
Dæ har sæ sånn at æ e nordlænning æ! :wink:

Vi har det med å uttrykke oss voldsomt. - Sikkert noe fra gammelt av med store fisk, store bølger, langt fan imot osv. + all ropinga fra båt til båt.. :lol:
Ke sku vi ha jort uten have ? Sku vi ha bært båtan ?? :roll:
Ke sku vi ha jort uten turrbo ? Sku vi ha brukt katapuljth ??
Ke dåkk tru' ?? :lol:

#51540  av chris

AndreasH skrev:
Christian skrev: ..., reagerte bare litt på den (etter min mening) voldsomme fremstillingen :)
Dæ har sæ sånn at æ e nordlænning æ! :wink:

Vi har det med å uttrykke oss voldsomt. - Sikkert noe fra gammelt av med store fisk, store bølger, langt fan imot osv. + all ropinga fra båt til båt.. :lol:
Ke sku vi ha jort uten have ? Sku vi ha bært båtan ?? :roll:
Ke sku vi ha jort uten turrbo ? Sku vi ha brukt katapuljth ??
Ke dåkk tru' ?? :lol:
hehehe. kjenner til det der ja, er halvt nordlending selv :D

#51545  av cameleon

@lpher skrev:
chris skrev: men jeg må si det var en stor glede for meg å prøve en bil som kan sammelignes med min egen, men med atskillig mer hester.
Damn good point! :D Det ER noe helt spesielt og få prøve en værsting versjon av sin egen type bil...i motsetning til å prøve versting versjoner av andre typer biler :)

@lpher
Nettopp :wink:

Tanken om at en har en mulighet til å gjøre noe lignende selv er en av de beste følsene som fins :wink:

#51567  av MR2turbo

hehe artig lesning.. :)

Christian, møtes vi på dragstripa så kjører du garantert fra meg ;) hehe gjør ikke no det.. jeg bygger bilen på min måte og du på din ;) Syns forøvrig at bilen din og er rå jeg :D
Så ikke bli sur på de som kjører bilen min forde om de har kosa seg litt, hehe ;)

Andreas, bilen hadde godt av å komme seg ut og "strekke litt på beina" så det var bare morro det med en liten tur ;)

Apropos det med å venne seg til effekten, så finnes det medisin.. ;) Jeg kjører VW Transporteren min endel innimellom, og da er det enda bedre å kjøre MR'en etterpå ;)

#51579  av Hobbes

Stekke på bilen? *hånd*

:( min står på bukker

#51581  av chris

MR2turbo skrev:Apropos det med å venne seg til effekten, så finnes det medisin.. ;) Jeg kjører VW Transporteren min endel innimellom, og da er det enda bedre å kjøre MR'en etterpå ;)
kanskje det er løsningen. kanskje jeg burde kjøpe meg en gammel råtten Sierra eller noe sånt, og kjøre enkelte dager. kanskje jeg får begrensa/utsatt behovet etter turbo litt :D

#51585  av MR2turbo

Hobbes skrev:Stekke på bilen? *hånd*

:( min står på bukker
Fin dag for en liten søndags tur? ;) bare ring meg om du har tid... :)

Chris, det er en billig løsning det ;) men du må nok komme etter med turbo uansett ;)

#51591  av Hobbes

Arghh Jeg er på jobb.

#51594  av MR2turbo

hehe oki.. da ser vi seinere ;) Rydda verkstedet i går og, så nå står den ganske fint der ;)

Bilde etter ryddinga:
Vedlegg
verkstedet.jpg
verkstedet.jpg (64.56 kiB) Vist 1313 ganger