TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Photoshop

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #5025  av erling

Lekte litt i photoshop idag, Kristian sin fikk seg senking og spacere bak. :D

OBS, Kristian, dette er ikke hinting på noen måte, det er kun jeg som kjedet meg. :)

Før:

Bilde

Etter:

Bilde

#5027  av jumbo

Haha!

Gode poenger, Erling!

#5031  av CelicaTurbo

hehe, bare artig det der.. bakhjulet ble mye bedre men så er også det hjulet et problem, trenger spacer og senking ja.. men det største problemet er egentlig fronten som jeg vil ha lavere, men da synker hjulet inn i hjulbuen slik som på bildet og det liker ikke jeg noe særlig. Buen i hjulet skal stå sammen med buen i hjulbuen, jeg vil rett og slett ha hjulene slik som på din bil Erling for de er rett og slett perfekte, men er det mulig å få til på min bil?

Bilde

#5045  av erling

så hyglig å høre at min er perfekt da.. :DS:D Men det blir kanskje litt annleis på celicaen, ikke tenk så mye på skjembuen, det er bra med senking uansertt. :) Men fortsatt, dette er ikke hinting! :)

#5052  av CelicaTurbo

bra med senking ja, men hvis hjulet forsvinner inn i hjulbuen ser det jo helt mongoloid VAG ut :?

#5064  av erling

Nestemann: Bilde

Før:

Bilde

Etter:

Bilde

Bilde

#5069  av jumbo

Hmm, hvor skal jeg starte...?

1. Kjempebra jobba, Erling! Skulle ønske jeg hadde tid og peiling nok med photoshop til å fikse slikt!

2. De felgene du prakket påmeg SUGER! Takke meg til de jeg har! :P
18" hadde dog gjort seg... Spacere, slik du har, er jeg litt mer i tvil om. Da får vi heller gå for 265x35 bak tenker jeg! :mrgreen:

3. Senkingen kommer til sommeren, bare vent!

4. Du glemte blinklysene! (De ER allerede klare!)

Over til alvor - jeg har en liten jobb til deg:

Du hadde ikke giddet å hive i hop en "merge" av stylingkomponentene jeg har skissert at jeg skal ha? (Dog med bomex lateral vinge, ikke Stout...) Hadde faktisk vært virkelig takknemlig dersom en eller annen dertil kompetent photoshopguru hadde kunne fikset dette. Synes det er viktig å få et klart inntrykk av hvordan ting vil passe sammen før man investerer en formue...

Og HEY! Loose the bloody wunderbaum, will you!? Bilde

#5082  av Bjørni

Hehe, det er vist du som har fått wunderbaum- stempel på deg
jumbo! :D :D

#5083  av Goose

Bjørni skrev:Hehe, det er vist du som har fått wunderbaum- stempel på deg
jumbo! :D :D
Det hadde jeg ikke lagt merke til..

Jumbo: Du er vel ikke en av DEM? :shock:

#5084  av jumbo

Eehh... Tror du gikk glipp av STARTEN på denne tråden, Goose...

Jeg og Markus fersket Bjørni på ett av bildene fra verkstedet hans... (rød wunderbaum i ruta)

Han retalierte imidlertid nådeløst, med å fjerne sin egen wunderbaum, duplisere den i to kopier, og gi meg og Markus hver vår... photoshop er en UTING! :mrgreen:

Og NEI, jeg er IKKE en av DEM 8)

#5086  av Bjørni

Hehe, var ikke meningen det skulle ende slik jumbo. Får faktisk litt dårlig samvittighet . . . :wink:

#5087  av jumbo

Ingen fare, Bjørn! Jeg har GOD hukommelse for slikt som dette, og skal nok få min hevn! Alt i god tid! Hehe...

#5089  av erling

Photoshopkunnskapene mine begrenser seg stort sett til felger og senking, har ikke satt meg så veldig inn i programmet.

Synes felgene er de råeste jeg har sett jeg. :) Blinklysene prøvde jeg på, men de ville ikke. Vet ikke om det har med at bildet er .GIF....

Spacerene var jo for min del en billigløsning, de skulle ha 7-8000,- for å bytte kanten på bakhjula, så det får evt. vente på seg til jeg begynner i jobb..

Skylder på Bjørni ja.... :mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Bilde Hi-hi..

#5113  av henningl

Om bildet er GIF: gå på menyen; "Image - Mode" og sett til "RGB - color". (GIF står som "Indexed Color").

Dette fordi GIF er 256-fargers bilder med låste farger, så du kan bare bruke av de 256-fargene når du forandrer på bildet. RGB-color betyr at man har 16 millioner farger til rådighet, eller noe deromkring, Så ingen problemer med at farger ikke vil forandre farge og slikt ;)

Når man er ferdig med bildet kan man selvfølgelig lagre som GIF (indexed color) igjen.. da vil photoshop finne nye 256 farger som passer bildet bedre.

#5146  av Erlend

Går greit å bare markere lyktene, gjøre de til gråtone og så gå på Colors - Lightness (eller noe slikt) og så bare skru opp lyset :) Da blir de fine og hvite!