TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Et par bilder av sub-kassene

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #5033  av chris

Jeg er litt sen med bildene jeg lovte for en tid tilbake, men her er et par bilder av sub-kassene i hvert fall, og par bilder fra monteringen. Forsterkeren ligger fremme under panseret, men har gjort om siden den ble montert. skal ta nye bilder når jeg får lånt meg et digicam :)

Rockford-sub'en. 10". Har en bak hvert sete.
Bilde

Bilde

Bilde

Ser ikke helt pent ut, men vi fikk det jo sammen igjen ;)
Bilde

Bilde

Og cd-spilleren. Snart kommer tv'n, håper jeg ;)
Bilde

#5038  av Goose

NÃ¥ mangler det bare sikkelig multimedia sak :D
LCD, men TV,DVD, osv... :D eller PC! :D

#5039  av PwRmAd

Ser meget bra ut Chris, har tenkt til å gjøre noe lignende i min bil. Hvordan ble lyden?

Chris

#5042  av jumbo

Skjønner ikke helt hvorfor du ikke rappa volumet de originale kassene bruker, men utover det ser det jo meget bra ut...

Hvordan ble lyden?

#5048  av chris

goose: du mener det ja? hehe :lol: :lol: :lol: Nåh.. det blir nok snart, skal du se ;) Tenker jeg går for 7" wide, og dytte en DVD spiller under panseret foran eller noe. Kanskje det blir plass til den bak setet, foran gamle sub'ene?

Det var en grunn til at jeg valgte den varianten, med å la de gamle "kassene" være igjen. Det var både av praktiske hensyn, og i TILFELLE bilen skulle bli solgt.. noe som neppe blir tilfelle.. hehe
De originale sub'ene står i fortsatt, er bare utkoblet. Ville blitt en ganske mye mer betydelig jobb å skjære bort det området der, selv om det ville ført til større sub-kasser. De nye kassene er for øvrig løse, bare fast i stroppene, samt den ganske betydelige vekt (ja, det holder :) ) Ergo er det bare et par håndgrep, så er de ute av bilen. Samtidig er det bare å flytte de litt til siden når jeg må dra i hendelen til motordekselet. Hadde de vært faste, hadde jeg ikke kommet til den. Høyttalerne i veggen bak dørene er også utkoblet. Frontsettet er byttet ut med 5" mellomtone og diskant. Jeg har sikkert sagt alt dette før. Større enn 5" er det ikke plass til i dørene.

Lyden? Ble upåklagelig ;) Eneste problemet er at kupèen er for liten, så sub'ene får ikke flytta nok luft. Det løser seg når man åpner vinduene, eller helst tar av taket. Men det holder mer enn nok, selv med vinduer og tak lukket og låst. Siden jeg har gått for Rockford høyttalere, så er ikke dette anlegget laget for klassisk musikk, men ellers så spiller de veldig bra stort sett all type musikk. Kjappe sub'er som både spiller høyt, og går helt i "kjelleren".

Ett minus. Man kan ikke ha seteryggen helt bakerst, for da vil den ligge inntil elementene, noe som logisk nok ikke er bra :) Men jeg er bare 176 høy, så jeg klarer meg :D

Når det gjelder forsterkeren, så ligger den som sagt under panseret foran, og det var ingen god idè. Man skal slite _MYE_ for å unngå dynamostøy, og spesielt støy fra servomotoren. Hjelper ikke med superbe kabler heller, siden servomotoren påvirker direkte på forsterkeren. Jeg angrer på at jeg ikke la den i fotenden på passasjersiden i stedet, men det får bare være. Er bra nok nå, synes jeg, etter mye om og men.
Det var ikke plass under setene til den heller..

(puh.. dette ble mye.. :) )

#5053  av CelicaTurbo

hm, jeg er fremdeles skråsikker på at jeg fikk plass til 6.5" Boston Rally høytalere inni de dørene og at de passet flott i de orginale festene, eller er det jeg som husker helt på trynet og jeg hadde 5 1/4"? :)

#5056  av erling

CelicaTurbo skrev:hm, jeg er fremdeles skråsikker på at jeg fikk plass til 6.5" Boston Rally høytalere inni de dørene og at de passet flott i de orginale festene, eller er det jeg som husker helt på trynet og jeg hadde 5 1/4"? :)
Vi kom vel fram til at de bilene som hadde 7 høyttalere orginalt kun hadde plass til 5",
mens det systemet du hadde var det plass til større. :)

#5058  av jumbo

Tror det stemmer ja. Det er hvertfall ikke plass til noe mer enn 5-ere i dørene mine...

#5073  av CelicaTurbo

hm, det stemmer vel at vi kom frem til det en gang, men hadde vært fint om noen med bil uten ekstra sub i orginal anlegget kan bekrefte det en gang :)

#5096  av chris

Eneste måten å få inn noe større (i min bil), var å bøye til side et stag til vinduet.. dårlig løsning spør du meg :P

#5103  av MR2turbo

Synes det ser bra ut :)
..Jeg har ikke anlegg, men velger heller å skru av radioen, sette vinduet litt på gløtt og gi gjernet når jeg skal ut å kjøre.. og høre på 3sgte musikken :) vrooooom -- ppshhhhh -- vrooooom -- pshhhhhh :wink:

#5105  av chris

Jeg mangler turboen dessverre.. angrer en del på at jeg ikke kjøpte den. Og hadde jeg visst at det er samme forsikring på dem, hadde jeg nok gått for den. Ikke for det.. synes det er herlig lyd i NA'en også jeg ;)
For øvrig, å kjøre i Østerdalen i 20 til 30 blå grader, da velger man å IKKE kjøre med vinduet på gløtt :lol:

#5109  av MR2turbo

hehe, skjønner godt at du ikke vil ha vindu på gløtt i 20-30 blå.. :) Her kryper det sjeldent under 10.. Og så er det jo ikke minusgrader de månedene jeg kjører bilen :wink:
Ellers så synes jeg at det er rå lyd i n/a'en og når du kommer opp i 5000rpm.. Spesiellt hvis du har konfilter på innsuget..

#5128  av chris

Har ikke ennå, men står på min to-do-list :) Hva koster det forresten?

#5142  av PwRmAd

Bilen min har ikke ekstra sub,det var 7 høytalere (med diskanter) orginalt , jeg har 5-1/4" DLS i dørene foran, men jeg skal bygge nytt annlegg seinere, så det ser ut som jeg kan få inn noen større der ja. Litt merkelig, det er bare 3 skruefester i døra.
Bilde