TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• rykte om ny Celica prototype

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #5014  av CelicaTurbo

Så denne på en GT4 liste:

http://www.celicasg.com/8gen.jpg

Det er et rykte om ny Celica prototype, generellt den samme bilen men litt rundere bak ser det ut til, og med 2.0l turbo med 300hk og 4wd. Jeg tviler for å være ærlig, tror ikke den kommer til europeisk marked i det hele tatt, med mindre de får en 300hk's 2.0 liter til å tilfredsstille miljøkravene da :?

#5017  av Goose

Det kan hente det stemmer med kjenner jeg Toyota godt så lager dem flere motor varianter...
DEsuten så har ikke Toyota planer om å bytte Celica før tidligst i 2005 siden dem skal slipe ut Cab og GT4 utgaven først.

Leste et sted at Tsport skal får navnet GT4 dvs 192 hk på en 1,8l vvti-l og 4WD. Det hadde vært snadder det, men neppe aktuelt for norske avgifter.

Men når bilen blir 5 år gammel eller noe da blir det bra... :)
 #5021  av chris

CelicaTurbo skrev: Det er et rykte om ny Celica prototype, generellt den samme bilen men litt rundere bak ser det ut til, og med 2.0l turbo med 300hk og 4wd. Jeg tviler for å være ærlig, tror ikke den kommer til europeisk marked i det hele tatt, med mindre de får en 300hk's 2.0 liter til å tilfredsstille miljøkravene da :?
En ting er miljøkravene.. men tenk på de norske avgiftene på et sånt dyr da... :?

#5023  av jumbo

Blir jo bil til en halv mill, minst... Urk.

#5029  av CelicaTurbo

et par år så kan den hentes brukt fra utlandet til en fin pris.. men, tror ikke den får 300hk her da, om den får 2.0l turbo så blir det vel rundt 260-270hk på europeisk marked tenker jeg.. ellers synes jeg det høres litt rart ut med den 192hk 1.8-literen som skal drive et stort tungt drivverk (firehjulstrekk), trengs moment for å gjøre slik på en grei måte så turbo er nesten et krav spør dere meg, eventuellt større motorvolum men det blir nok ikke tilfelle.

#5034  av chris

Høres litt snedig ut ja.. blir i så fall en drivstoff-suger i dimensjoner.. hehe

#5041  av Goose

Ikke nødvendigvis at det blir stor bensin forbruk.
Husk at toyota har god ervaring med 4x4 og for å bare nevne et pra eksempel så har RAV4 4x4 med 150 HK Det er en 2 liter men momentet er ca 10nm større en celica tsport. sp er RAV 4 mye større og tyngre bil med større luftmotstand.

Så Celica T-Sport med 4x4 kommer nok ikke til å slite. VVTi-l er en Hærlig motor og bare turteller passerer 3000 omregninger så våkner monstret.
Det samme er med en vvti. Bilen er ikke noe særlig dragende under 3000..

Så jeg har tro på en T-Sport med 4x4 og 1,8l 192HK.

Jeg må bli lei at T23 vvti først før jeg skal tenke på neste generasjon celica... så vi for se... :)

#5051  av CelicaTurbo

vel vel, sportsbiler trenger vel som regel turtall for å være noe artige så det er jo godt mulig at den 1.8 literen klarer jobben greit da.. :)

får først se om den bilen der blir tilfelle i det hele tatt da..

#5066  av Erlend

Den ser bra ut! Håper revisjonen blir gjennomført. Mor og far skal selge Carina E`en sin snart, så jeg har pensa dem inn på å kjøpe en Celica... Blir nok en 6 generasjon på dem...
Jeg har en 1.8 liter i Carina 2en min, og den er rimelig deilig når den blir varm! Den koser seg verre mellom 4,5 og 6 tusen omdreininger :)
Apropos nye revisjoner, har noen sett arvtageren til nåværende Supra? Først tenkte Toyota på superbil av Nissan Skyline GT-R dimensjoner, men så gikk de over til grand tourer... Så noen bittesmå bilder i et japseblad, den så RÅ ut!!! :twisted:

#5075  av CelicaTurbo

hm, trodde Supraen var avsluttet jeg? :) Men, jeg synes den prototypen av Celica er en grei forbedring jeg da :)