TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 3s-ge --> 3s-gte

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #47760  av Zerpent

Som så mange andre her så har jeg lyst på en sånn liten turbo motor. Har lett endel på forumet men lurer på hva man egentlig trenger. Utenom motor såklart. :)

Jeg har en 93 mod.
Om jeg vil ha inn den med 204hk(rev1?), trenger man å bytte girkasse, clutsj og bremser? Har hørt at det er samme bremser på rev2 n/a som på rev1 turbo. Stemmer det? Hva med girkasse og clutsj?

Hva med 245hk versjonen(rev3?). Her holder vel ikke eksisterende utstyr?

Er det noen sider hvor man kan søke etter motorer til salgs? Vet om http://www.motorimport.dk men her står det vel ikke om de har motorer til salgs.

Er vel en del her som har kjøpt motor hos motorimport. Følger ledningsnett og hjerne vanligvis med?

Noe annet man må tenke på?

Vet at dette er et velbrukt spørsmål som ikke er så greit å svare på men here goes. Hvor mye bør man regne med å måtte ut med for et motor-bytte? 204hk og 245hk.

#47766  av Trial

Snakka med et firma i Trondheim,tror jeg,om motorbytte i min 1990 mr2 mk2.. Med motor og alt samma,skulle de ha 22000.. dette var da en motor med 245 hk,brukt,men overhalt.. Hvis de skulle gjøre arbeidet,så ville det komme på rundt femti tusen.. :shock: De sa ikke noe om bytte av bremser,men med en sånn effektøkning skulle man tro at det er på sin plass med nye bremser.. Men dette er det folk på forumet som vet mye bedre enn meg.. Jeg er vel det man kan kalle "Teknisk Idiot" ! :oops: Husker ikke hva det firmaet heter,men kan prøve å se om jeg finner det ut..

#47900  av Zerpent

22000 var jo ikke så mye for 245hk da... Har seriøst lyst på nå!
Jeg er nok ikke i stand til å bytte selv men det ordner seg nok. Har kompiser som er bilmekanikere så. Noen lapper under bordet så ordner det seg nok. :)

#47924  av PÃ¥l

Dette har blitt diskutert mye, ang. bremser. 2. rev. NA har større bremser enn 1.rev. turbo. Søk på "bremser" så finner du sikkert en del info! :)

#47964  av CelicaTurbo

Er det ikke også slik at europeiske GTi'er har samme bremser som de venstrerattede turboene fra USA?

#48001  av chris

Trial skrev:Snakka med et firma i Trondheim,tror jeg,om motorbytte i min 1990 mr2 mk2.. Med motor og alt samma,skulle de ha 22000.. dette var da en motor med 245 hk,brukt,men overhalt.. Hvis de skulle gjøre arbeidet,så ville det komme på rundt femti tusen.. :shock: De sa ikke noe om bytte av bremser,men med en sånn effektøkning skulle man tro at det er på sin plass med nye bremser.. Men dette er det folk på forumet som vet mye bedre enn meg.. Jeg er vel det man kan kalle "Teknisk Idiot" ! :oops: Husker ikke hva det firmaet heter,men kan prøve å se om jeg finner det ut..
22000 for en rev3 turbomotor? med girkasse og ledningsnett og alt som trengs?

#48009  av CelicaTurbo

er dem ikke billigere dem som kommer fra motorimport.dk da? Mener å huske Markus har signalisert litt lavere priser enn dette for en god motor..

#48042  av Zerpent

BÃ¥de Markus og Christian har vel antydet ca 20k for en rev3 turbo, men det er vel kun motor og ledningsnett. Ikke med girkasse?
Men det at man kan få en i Norge for litt over 20k er ikke dumt. Litt enklere enn å hente fra Danmark.

Holder den originale girkassa mi til en rev1 turbo?

#48045  av angrykid

chris skrev:
Trial skrev:Snakka med et firma i Trondheim,tror jeg,om motorbytte i min 1990 mr2 mk2.. Med motor og alt samma,skulle de ha 22000.. dette var da en motor med 245 hk,brukt,men overhalt.. Hvis de skulle gjøre arbeidet,så ville det komme på rundt femti tusen.. :shock: De sa ikke noe om bytte av bremser,men med en sånn effektøkning skulle man tro at det er på sin plass med nye bremser.. Men dette er det folk på forumet som vet mye bedre enn meg.. Jeg er vel det man kan kalle "Teknisk Idiot" ! :oops: Husker ikke hva det firmaet heter,men kan prøve å se om jeg finner det ut..
22000 for en rev3 turbomotor? med girkasse og ledningsnett og alt som trengs?
Hvis dette er tilfellet, så blir det nok ikke styling på meg til neste år, nei :)

#48052  av jumbo

Jeg kjøpte min 3. rev fra Egon (motorimport.dk) for omkring 20K

#48056  av chris

jumbo skrev:Jeg kjøpte min 3. rev fra Egon (motorimport.dk) for omkring 20K
men det var kun motor, sant? vil ikke tro en 92 gti girkasse tåler den hissige rev3 turboen :D

#48070  av angrykid

chris skrev:
jumbo skrev:Jeg kjøpte min 3. rev fra Egon (motorimport.dk) for omkring 20K
men det var kun motor, sant? vil ikke tro en 92 gti girkasse tåler den hissige rev3 turboen :D
I affal ikke 90 NA kassa :D

#48096  av erling

De selges som "rear-clip", dvs det meste fra torpedovegg og bak følger med.

#48098  av Trial

chris skrev: 22000 for en rev3 turbomotor? med girkasse og ledningsnett og alt som trengs?
Tror ikke det var med girkasse... De annonserte i motorbørsen for en stund siden.. Det var bilde av kun bakparten på en mr2,prisen var da for hele bakparten,sa de...