TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• bestille deler fra utlandet

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #47187  av spkstrp

Har vært innom andre forum og kiket, og har lagt merke til at de er mye mer beviste på å bestille deler til bilene sine fra usa feks...
Er det noen her inne som har erfaring med å bestille deler fra utlandet til våre biler? :)

#47189  av Morten

Funker helt greit det, bare vær obs. på at det kan være forskjeller på modellene her og i utlandet! (beste eksempelet er MK2 NA som har 3SGE motor i europa og 5SFE i statene).
Må seff huske å kalkulere inn frakt og moms på delene også da... :wink:

#47194  av jan-erik

+ gebyrer i forbindelse med fortolling.

Bestilte selv alt av styling fra Japan selv og det var ingen problemer med det.

#47241  av RumpShaker

Jeg bestillte gjennom MTTE, og han som driver det har full kontroll over alle motorer og revisjoner til alle Toyota sportsbiler! Han skaffer det du måtte ønske, til og med fra Japan! Kan virkelig anbefales, så det skader ikke å sende ham en forespørsel...

#47258  av jan-erik

RumpShaker skrev:Jeg bestillte gjennom MTTE, og han som driver det har full kontroll over alle motorer og revisjoner til alle Toyota sportsbiler! Han skaffer det du måtte ønske, til og med fra Japan! Kan virkelig anbefales, så det skader ikke å sende ham en forespørsel...
Holdt selv på å kjøpe gjennom de da jeg skulle bestille. Nå virker det imidlertid som om de har spesialisert seg på MR2 MKII, finner nemlig ingenting til Mk3 der lenger, eller andre modeller for den saks skyld. Eller så er det øya mine det er noe i veien med :-)

Men ikke noe problem for dem skal ha MKII deler. Herlig å kunne få det meste på et sted. Problemet er vel at bestillingen ofte blir vel stor :)

#47286  av RumpShaker

jan-erik skrev:
RumpShaker skrev:Jeg bestillte gjennom MTTE, og han som driver det har full kontroll over alle motorer og revisjoner til alle Toyota sportsbiler! Han skaffer det du måtte ønske, til og med fra Japan! Kan virkelig anbefales, så det skader ikke å sende ham en forespørsel...
Holdt selv på å kjøpe gjennom de da jeg skulle bestille. Nå virker det imidlertid som om de har spesialisert seg på MR2 MKII, finner nemlig ingenting til Mk3 der lenger, eller andre modeller for den saks skyld. Eller så er det øya mine det er noe i veien med :-)

Men ikke noe problem for dem skal ha MKII deler. Herlig å kunne få det meste på et sted. Problemet er vel at bestillingen ofte blir vel stor :)
Jeg mener han kan skaffe det meste til alle modeller, men har kun lagt ut mkII deler på sidene fordi det er dette som selger best... Så det er jo bare å sende en forespørsel, så skaffer han det sikkert for en rimelig penge! Skader aldri å spørre først :wink:
Det er litt plagsomt at de fleste aldri legger ut alle delene de har, eller har mulighet for å skaffe... Har hendt ofte at jeg ikke har sett visse deler til min bil på sidene til forskjellige firma, men når jeg har sendt en mail og spurt har det aldri vert noen problem å skaffe! :)

#47300  av Morten

Synes prisene virker litt stive hos MTTE jeg.... :roll: