TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Nei, nei, nei, jeg VIL IKKE, sier jeg! Nei!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #4682  av jumbo

Uff! Jeg hadde en skikkelig skremmende øyeblikk med FORNUFTIGE tanker rundt biloppgradering i går, og det var ikke behagelig! :shock:

DERSOM jeg nå rent hypotetisk sett skulle ventet med motoren til sensommeren 2004, og heller tatt andre ting i år (Ja, blant annet plastikk!), vil dette spare meg for nesten 15K i avgift på motoren... Sukk. Det er jo så godt som all stylingen ferdig betalt det, BARE ved å bytte om rekkefølgen på ting...

MEN, dette er selvsagt BARE tankespill, jeg KAN jo helt enkelt ikke gjøre det i "feil" rekkefølge, HVERTFALL ikke etter den relativt romslige slengingen med leppa jeg har gjort... :lol:

En annen ubehagelig tanke: Hvor på skalaen over misplasserte ting kommer low rise lykter til å være på en ellers helt original MR2? :mrgreen:

#4698  av erling

Hvis du begynner å tafse formye på den du har, kommer du garantert vekk fra den fornuftige løsningen som egentlig er å bytte bil istedet for motor i den du har. Hadde jeg vært deg hadde jeg mye heller bytta bil så snart som mulig istedet for å begynne med plast.

Jeg for min del har en bil som har gått 203000km, og når jeg er ferdig på skolen om et par år er km såpass høy at bilen antaglig ikke er verd så mye, så jeg kommer nok til å bytte motor. Jeg skjønner hvordan du tenker, men begynner du med plast, er det ingen vei tilbake økonomisk. Men du gjør nå som du vil... Når jeg bygger om kommer jeg til å drite i avgifter.... :P

#4700  av jumbo

Jeg har vel mer eller mindre bestemt meg for å beholde bilen uansett - er blitt for glad i den allerede...

Drite i avgiter sier du... Sånn som i "ikke vise den i det hele tatt"? Eller sånn som i "drite at avgiftene er høye og betale med et smil"?

Jeg har begynt å se en annen fordel med å vente også... Sjansen for å komme over en gen III turbo øker jo, dersom jeg har 1,5 år på å finne en...

Da var lykter bestilt, hvertfall :)

#4703  av erling

Mente drite i både å betale og få det godkjent. Far min jobber på biltilsynet, og etter endel diskusjon med han og litt grubling sammen med min bror kom vi fra til at det skal veldig mye til for at det skal oppdages at bilen ikke orginalt er en turbo. Det er så å si ingen som tar eu-kontroll som har peiling på forskjellen. Men vil jo ha muligheten for å enkelt kunne skru ned trykket til nærmest mulig oppgitt kW..

#4708  av jumbo

erling skrev:Men vil jo ha muligheten for å enkelt kunne skru ned trykket til nærmest mulig oppgitt kW..
Hva du mente med denne skjønner jeg ikke. Du kommer ikke i nærheten av oppgitt kW for en GTi (som det vel er i vognkortet ditt, ~115 kW eller deromkring), bare ved å skru ned trykket. Skal du så lavt må du nok gjøre mer enn som så...

Samma f. Jeg har vurdert denne løsningen selv, det eneste som holder meg tilbake er faren for å få skikkelig trøbbel DERSOM det skulle skje noe alvorlig. En ussel EU-kontroll vil aldri bli noe problem for min del - jeg tar kontrollen hos venner...

#4709  av erling

130-140 kW burde jo gå, da er man i nærheten. Men det er jo liten vits i å planlegge sånt no for min del ennå.

#4714  av jumbo

Joda, ned i omkring 140 går det vel å få den, men du får jo ikke dette tallet i vognkortet ditt uansett, med mindre du gjennomgår godkjenning...