TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Vi gÃ¥r en lys fremtid i møte!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#4681  av jumbo

Det er jamming av laser du tenker på?

Hvordan VET du/dere forresten at den virker? Hvordan er dette testet på en vanntett måte?

#4685  av chris

Om det er en laserjammer ville ikke jeg satset mer enn 2,50 og en bugg på det :P
De laserjammerne jeg har hørt om er som sagt sånn at de trenger 4-5 målinger før de får målt deg. Altså forkludrer refleks-strålen. På den annen side kan de jo sikte nær sagt hvor som helst på bilen.. det er jo en relativt syltynn laserstråle det er snakk om..
De andre laserjammerne jeg har hørt om virker ikke. Noen har også bitt på det med å feste CD-plater i frontruta etc.. men det er bare bull såklart. Om det finnes en laserjammer som faktisk funker, og funker 100% av tiden, som totalt sett hindrer polisen i å få lasermåling av deg, så skal jeg ha en. Men det utstyret vil jeg se først ;)
Forresten, man skal jo også være klar over at lasermålinger kan foregå bakfra også.....
Man skal huske at man kan ikke "jamme" en laserstråle på samme måte som man jammer et radio- eller radarsignal.

#4688  av chris

"----> Jamming effective when aiming license plate or headlights."

Det blir nok litt for begrenset egentlig. Greit at det funker om laseren treffer der, men hva om de sikter andre plasser på bilen? Og hva om de ligger på tunnelltaket og venter på et lyn av en mr2 på vei ut av tunnellen? Plutselig står strålen rett i bakfangeren på deg ;)

:=

#4689  av blackmr2

Then you drive it like you stole it !!!

I Bodø er det ikke mye som skal til for å kjøre ifra politibilene !......Ehhm, har jeg hørt...kremt :)

#4690  av chris

"har jeg hørt".. :lol: :lol: :lol:

Nå vil såklart en sånn laserting sørge for at sannsynligheten for å bli huka er mindre. Men trygg blir man ikke.

Norske politi er sjelden vanskelig å kjøre fra tror jeg. Bortsett fra i Trondheim, der de har gått til anskaffelse av et par trimmede Impreza WRX'er. Sivile såklart.. Og faste sjåfører som har hatt spesialopplæring i kjøring av WRX av Subaru.. Jeg ville IKKE utfordret dem ;)
 #4691  av blackmr2

Tror jeg må søke politiskolen !!!!

....slutter hvis jeg ikke får wrx da :) .........

#4693  av jumbo

Ey!

Du har jo selvsagt ikke noe ØNSKE om å kjøre slik skrammel! Du har jo MR2, mann! :mrgreen:
 #4694  av blackmr2

...Det er sant, hadde jeg nesten glemt :) hehe

...men det er jo japse-bil d også :)

#4695  av erling

Snuten SKAL sikte på skiltet med laseren, det står i innstruksen deres.

Dessuten lager japsene for det meste stygge biler, det er kun noen få sportsbiler som ser bra ut. :P :P
 #4696  av blackmr2

NÃ¥ja !

...foruten mr2 kunne jeg godt tenkt meg :

Toyota Supra
Toyota Celica GT4, evt Carloz saintz edition
Nissan 300zx
nissan Skyline r33 GT-R
Mazda rx-7
Honda Integra Type R (litt kjipt med forhjulstrekk da...)
Honda s2000
Subaru Wrx/STi
Mitsubishi Lancer evo 6

...noen av disse bilene er i en litt annen prisklasse da :) hehe

#4697  av jumbo

Jeg kunne nok levd med det meste fra den lista, ja, med unntak av 300-en og rx7... fysjamei!

#4730  av jumbo

Hvordan gjorde du det?

#4735  av Erlend

Erling tok nok bare og laget en ny tråd og klistra inn linken dit :D