TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #468113  av Makk

Nice fremgang, skal til med siste veggen om en uke når ferien starter og går med håpet nå om at regnet som kommer sideveis og går oppover ikke melder seg :lol:

Ellers, litt syssel i arbeidstiden da jeg er pmuch ferdig med halvårets jobber :lol:

Så en slik på en våpenentusiasts kanal, så jeg tok å laget en jeg :D

HÃ¥per dem liker den i klubben.
Vedlegg
20250630_130922.jpg
20250630_130922.jpg (1.29 MiB) Vist 46 ganger
 #468114  av ArildM

Tnx, utrolig nok oppholdsvær i dag, så vi fikk smekka på styrofoam og fasadeplate på en mur til i dag. Gad jeg gleder meg til å være ferdig neddi bakken, steike så mye gjørme og klass det blir :lol:

Når vi er ferdig med det er det bare å smekke på vindsperre og lekter, da er vi veldig godt i gang, så kanskje man ser en ende på dette også :D

Hva er det du har sveisa i hop? Blink? :)
 #468116  av Makk

Jajaja, det er blink ja, spretter over på andre sida når en skyter på den, håper den kan brukes og at dem blir overrasket :lol: 8)

Det heter for et duell-tre, her er en video av ett par gosser som skyter på en :D

Holder på å grunne å farge den nå, svart dekke på alt og så røde å grønne targets.

Ja, om han har en av de 3-4 virkelige beista som er i handelen så.

Dovre der det her skjedde kan jeg ane meg hvor det er for dette her går an KUN der, er ikke noen annen vei i nærheten med nok strekke til at du faktisk kan gjøre det!

Finnes bare den langstrekka som er såpass oppå der, og den veien er jaggu bra full av skader, hadde ville kjørt både en og to ganger rolig frem der for å sjekke tilstanden :lol:

Nei de fleste mc har ingen restriksjoner, om dem har begynt med dem så betyr det ingenting for alle kjøper fullt eksosanlegg uten kat og upmap til ECU likevel.

Dette er enten :

Kawasaki h2 i verstingutgaven med turbo.

Suzuki hayabusa som originalt har null problem med å kjøre så fort, selv den gamle fra 90 tallet.

En av de argeste ducatiene, 1299 S/R eller Superleggera, V4 S/R

Bmw S1000RR med tuning

Honda sin blackbird og zx14 ninja med god tuning er også sykler som går over 300.

Også har der jo vært litt diverse trimmere som har satt turbo på diverse saker.

In any case, å kjøre over 320 der er ekstremt, kun en av de aller argeste maskinene klarer det.

Om en skal opp fra 300 kph til over 320 kph så må en ha 50 hester til om man har 180-190 av dem fra før... Eller ekstremt mongo giring, som de fleste stock sykler aldri har fordi dem skal jo virke over hele spekteret.

Men klart, sånn som h2r kan jo ha ett gigantisk sjettegir da for den HAR jo snart 300 hester :D
 #468117  av ArildM

Kul blink, skjønte prinsippet nå :)

Så, galskap rett og slett ang mc kjøringa.
Har kjørt noen gang over dovre, og det er jo rettnok et par strekker der som egner seg til 100-150 ish sikkert?
Men 300+++? Da er du i en ganske så insane liga.
Kanskje det var Ghostrider ute på tur? :lol: :roll:
 #468118  av Makk

Tja.

Der er spesielt en strekke over Dovre der som er veldig veldig lang og rett frem, der kan du ha hinsides til fart uten særlig problem for den går liksom litt nedoverbakke om du kommer nordfra så du ser veeldig langt!

Uten å fornærme deg, eller noen nevneverdig, 150 er fryktelig lite sett fra en superbiker sitt perspektiv.

Den råeste jeg har gjør 0-200 på 7.5 sekund, jeg kan gjøre 200 utenfor huset mitt jeg nedpå E39 og den er ikke hverken oversiktlig eller lang.

Det er stillestående ja.

Har sikkert 200+ hver gang jeg er ute og leker meg litt på enkelte veier for å kjenne litt på draget :lol: , den farten klarer du nesten hvor som helst, det er stoppingen som virkelig er vanskelig, og vurderingen på når du burde begynne utføre den!

Ulovlig? Ja, bryr jeg meg? Nei.... Jeg er ikke interessert i overformynderi, og den kjøringen jeg nevner den foregår der ingen andre er, så alle SV-tanter og andre med sine meninger kan egentlig dra til helvette :lol:

Men 320+? Det er ganske absurd, for da ligger du strødd i ett med motorsykkelen helt flat under kåpene, det påvirker muligheten til fører for å gjøre inputs, å i den farten skal det veldig lite til for å offsette balansen i sykkelen, de veiene vi har er IKKE egnet for slike hastigheter overhodet, for mye skader og ujevnt underlag...

Alle fantasivideoene folk sammenligner seg med eller prat om chicken-strips på dekkene sin sidevegg kommer kun fra usikre tullkuker som ikke burde kjøre tråbil en gang, har dem sett asfalten her til lands? :D Tenk over når man ligger hardt, kommer der en hump så er støtdemperne ikke i stand til å fange den opp, det blir dekket som hopper og da sklir man !

En helt annen verden gjelder når man snakker om racingsykler, for å gjøre det samme med en personbil må du legge ut en million kroner eller bygge deg en illsint super-råtassbil.

For under 100k kan du få en knallbra eldre modell superbike og den gjør 300kmh den også :o

Bare husk på at hvem som helst klarer gi full gass, det er når enden av veien kommer og svingen er foran deg at man virkelig bør ha redusert ned til riktig fart... Dette er også hovedgrunnen til at yngre mc førere dreper seg...

Dem kjøper noe dem OVERHODET ikke har kontroll over og gir gass, så kommer erfaringen til kort og respekten for redskapen var ikke der i det hele tatt... Vips så får en gå i enda en begravelse.

De eldre igjen på touringsykler med sin innstilling "Jeg har kjørt i xx antall år og kan alt" er muligens enda verre, for dem BURDE kunne bedre, problemet er vel bare at dem er så sikre i sin sak på de dere mobile teltene sine med 5 bagasjeracks at når ting skjer på annen måte enn å sitte rett opp og ned i 150 mil mot Nord-Norge.

Ja da kommer dem til kort dem også...

INGENTING lærer deg dog bedre å kjøre mc på vei som å kjøre Superbike eller Supermotard 8) Alle andre cruisere, scramblere, touring, choppere er for folk som burde kjøpt seg en bil istedenfor.
  • 1
  • 1169
  • 1170
  • 1171
  • 1172
  • 1173