TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Høytsittende bremselys...

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#3948  av Christian

Kan ikke skjønne annet enn at det er forhandleren deres som somler lenge...har bestillt div deler fra Toyota på Gol 4 ganger, de har bestanding måttet bestille fra Belgia og jeg har fått delen etter 5-6 dager hver gang.
*Liker dem ja*

#3960  av CelicaTurbo

Har aldri hatt noen problemer med deler, de fleste deler har tatt en dag mens en dynamo som ble sendt fra Nederland (ble jeg fortalt at hadde sentral-lager, ikke Belgia?) så tok det tre dager og det syntes jeg var imponerende :)

#4579  av chris

Erlend skrev:Den evige forbannelsen med originale Toyotadeler, de er blant de dyreste på markedet fordi Toyotaer er så driftssikre. Skulle ha ny hattehylle til Carina 2en, den skulle de ha 800 kr for, og det er bare en finèrplate med pels på :( Som om ikke det var nok, så tok det først 3 uker å sende bestilling til Belgia, for deretter å få svar at de ikke hadde flere igjen der nede. Dermed måtte jeg vente i 2 måneder for å få tilsendt plata fra Japan :lol: Vel vel... er ikke mye man kan gjøre da.
Jeg spurte Toyota om nye bremsekaliptere (eller hvordan det skrives), de skulle ha 5000 per stykk og måtte bestilles fra Belgia... og det påstås å ikke finnes uoriginalt..

#4583  av CelicaTurbo

dæven det er dyrt! Hva med å overhale de gamle da for jeg mener Markus har kommentert at man får kjøpt "kits" til dette?

#4588  av Christian

Har kjøpt kit til bakbremsene, kosta 650kr for h/v bak. :)

#4599  av Goose

Skal dere ha deller så kjøp fra usa da vel.
Deler f. eks. Toyota Racing Development (TRD) koster neste 50% mindre og så er dem bedre! :)

#4606  av CelicaTurbo

jeg vurderer som regel deler fra utlandet før jeg tenker på hva forhandlere her kan skaffe, men nå har det ikke blitt til at jeg har handlet så mye da..

så sent som i dag så jeg på komplett sett med poly-foringer for bilen min som jeg tenkte å få satt inn mot sommeren (men ble litt umotivert da jeg leste at en god presse var anbefalt, og jeg har ikke tilgang til noen presse så klart :? )

#4617  av chris

Jeg droppa å kjøpe dem da. fiksa på de gamle. de begynte å bli så trege at de lå innpå og bremsa hele tiden. men med en god del CRC og litt jobbing med rørtang og div utstyr, så ble de gode som nye :)

#4636  av erling

Det er lurt å ta stemplene helt ut og fjerne evt rust som måtte være inni der med stålull, og smøre opp med bremsesylinderpasta. Gummipakninger og mansjetter liker ikke vanlige smøremidler som CRC, gummien blir tilslutt hard og sprekker. Grunnen til at stempelet begynner å ruste kan være et ørlite hull i mansjetten, og den bør i så tilfelle byttes ellers kan du ha samme problemet igjen innen kort tid. Får jo med gummier og div i rep.settet. :)

#4639  av chris

Skal se på det når det blir litt varmere i været og sånn (= sommer). Det jeg gjorde skal få holde gjennom vinteren.. For øvrig 25 minus utenfor veggene nå.....

#4937  av MR2turbo

Jumbo: Var utenom han som hadde et bremselys liggende i kveld.. Men det viste seg at det ene festet var brukket av.. Hvis du er interessert alikevel så kan du få det av ham..

Det er bare å blruke litt finmasket glassfiberduk, epoxy og litt sparkel+lakk, så er det som nytt igjen. :)

#4940  av jumbo

Glassfiber både har jeg og kan bruke, så dette høres definitivt interessant ut. "Få", sånn som i få, eller som i "få kjøpe"? :D

#4942  av MR2turbo

Det blir desverre få som i få gratis :D men du kan godt betale frakta.. hvis du ikke vil at jeg skal ta det med bort til Våler.. Evt sende det i en e-post??

#4966  av jumbo

MR2turbo skrev:Det blir desverre få som i få gratis :D men du kan godt betale frakta.. hvis du ikke vil at jeg skal ta det med bort til Våler.. Evt sende det i en e-post??
Hvis lyset er så ødelagt at det lar seg sende pr. e-post, DA tror jeg ikke det er så fryktelig interessant! Hva er det egentlig DU har røyka i dag?? :mrgreen:

Tror vi kan la det vente til våler. Plukk det med dit dersom du får plass, jeg får neppe gjort mye med dette før den tid uansett. Først er det low-rise som skal fullføres!

#4969  av MR2turbo

okey da.. Det er vel ikke så enkelt å sende det i en mail.. :D

Skal ta det med til deg når jeg reiser til Våler.. :wink:
Kan og sende deg et bilde når jeg får hentet det..