TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• kim og chris viser sine mekanikeregenskaper

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #45719  av chris

Yepp.. jeg og kim fant ut av vi skulle modde en cdveksler.

:lol:

vi hadde videoer av dette, men sindre klarte å slette de, så det ble ikke likevel, dessverre.

historien bak dette, er egentlig at veksleren stod i den bilen som kim kræsja, og denne fungerte ikke lenger. men i veksleren stod det et cd-magasin, og en "arm" fra magasinet stod inn i selve spilleren, med ei plate i.. og vi skulle få dette helt ut fra selve veksleren. Kim begynte i det små, før jeg begynte å hjelpe til. tenkte jeg måtte vise han at man ikke kunne gå så forsiktig til verks.
Men vi lyktes da til slutt :lol:
Vedlegg
DSCN1339.JPG
DSCN1339.JPG (68.14 kiB) Vist 1576 ganger
DSCN1337.JPG
DSCN1337.JPG (87.67 kiB) Vist 1576 ganger
DSCN1336.JPG
DSCN1336.JPG (90.35 kiB) Vist 1576 ganger

#45720  av chris

..
Vedlegg
DSCN1340.JPG
DSCN1340.JPG (64.02 kiB) Vist 1574 ganger
DSCN1338.JPG
DSCN1338.JPG (65.24 kiB) Vist 1574 ganger

#45721  av chris

Denne cd-veksleren monterte vi såklart i sammen igjen, og den er nå til salgs, ferdig overhalt og greier.

noen bud? :D

(kim, du har virkelig dratt på deg selger-blikket der :lol:)
Vedlegg
DSCN1344.JPG
DSCN1344.JPG (40.21 kiB) Vist 1572 ganger

#45723  av chris

En litt mer seriøs modd da.. bytte til 5 watts pærer i tåkebaklysene.. og få de til å bli like jevne som kjørelysene. se så flinke vi er.
gossi, er du på DETTE nivået kanskje? dette er det vi klarer å få til på en god dag det! slå den du! :D
Vedlegg
DSCN1324.JPG
DSCN1324.JPG (25.39 kiB) Vist 1569 ganger
DSCN1327.JPG
DSCN1327.JPG (77.73 kiB) Vist 1569 ganger
DSCN1323.JPG
DSCN1323.JPG (61.86 kiB) Vist 1569 ganger

#45725  av chris

Faktisk må lyspærene tusjes nesten helt ned med svart tusj, for å få de like jevne som kjørelysene. Dette er fordi reflektoren i tåkebaklysene er helt annerledes, laget for å gi et skarpt lys rett bakover. Men resultatet ble faktisk veldig bra. bilen ser mye bredere og tøffere ut i nattemørket :)

#45726  av cameleon

Hehehehehehehe. Vi hadde det temmelig moro den dagen der :lol:

Begynner snart å bli like mange bilder av oss trødere her på forumet som da håkon magnus trøkka ut et par ropetroll inni mettte marit :D

#45727  av cameleon

chris skrev:Faktisk må lyspærene tusjes nesten helt ned med svart tusj, for å få de like jevne som kjørelysene. Dette er fordi reflektoren i tåkebaklysene er helt annerledes, laget for å gi et skarpt lys rett bakover. Men resultatet ble faktisk veldig bra. bilen ser mye bredere og tøffere ut i nattemørket :)
Må vi to stylister nevne at dette er de billigste modden en kan gjøre. det koster 9.50 inkl moms på biltema :wink:

#45729  av Mr2 Mk2

plukka rådelagre og tok av lagrene til bærearmen på Mr2`en idag,er temmelig lei kan ikke dere 2 måle klaringene og skru sammen igjen på fredag for meg?

#45732  av cameleon

Jostein skrev:plukka rådelagre og tok av lagrene til bærearmen på Mr2`en idag,er temmelig lei kan ikke dere 2 måle klaringene og skru sammen igjen på fredag for meg?
Hmm hva sier du chris? nå er ikke jeg sikker på hva de forskjellige tingene du nevnte er jostein, men vil tro at slegga klarer biffen lett :D

#45738  av Mr2 Mk2

cameleon skrev:
Jostein skrev:plukka rådelagre og tok av lagrene til bærearmen på Mr2`en idag,er temmelig lei kan ikke dere 2 måle klaringene og skru sammen igjen på fredag for meg?
Hmm hva sier du chris? nå er ikke jeg sikker på hva de forskjellige tingene du nevnte er jostein, men vil tro at slegga klarer biffen lett :D
slegge og sprengstoff skulle gjøre susen...Nei men nå har det vært så mye motortrøbbel at jeg snart sender motoren opp til dere i trondheim,så får dere ta dere av den.Og legge ut bilder :twisted:

#45742  av cameleon

Jostein skrev:
cameleon skrev:
slegge og sprengstoff skulle gjøre susen...Nei men nå har det vært så mye motortrøbbel at jeg snart sender motoren opp til dere i trondheim,så får dere ta dere av den.Og legge ut bilder :twisted:
Såppa ja. Ikke bra å høre det da. Men vi skal vel klare å tune den opp på en eller annen måte vil jeg tro :lol:

#45744  av chris

Jostein skrev:
cameleon skrev:
Bare å få sendt den oppover vi, klart vi fikser!! no problemo! :twisted:

#45745  av chris

cameleon skrev:
aner ikke jeg heller, men slegga funker alltid :D

#45775  av CelicaTurbo

Chris: er ikke du en de som er observant på bildestørrelsen andre poster på forumet? :) Det er greit at du fikk til en skjermvennlig størrelse, men jeg synes faktisk det er en dyktig bragd å få til at hvert av de bildene ble over en halv MB store per stykk i den oppløsningen når dem er lagret som jpg. Jeg er ikke sikker på om jeg hadde klart det om jeg så hadde prøvd :lol: Men, lettere redusert filstørrelse nå..

Men, har lyst til å prøve doble lys bak jeg også... hvor fikk dere tak i pæren? Eller er sokkelen samme som for bremselys/baklys?

#45792  av chris

CelicaTurbo skrev:Chris: er ikke du en de som er observant på bildestørrelsen andre poster på forumet? :) Det er greit at du fikk til en skjermvennlig størrelse, men jeg synes faktisk det er en dyktig bragd å få til at hvert av de bildene ble over en halv MB store per stykk i den oppløsningen når dem er lagret som jpg. Jeg er ikke sikker på om jeg hadde klart det om jeg så hadde prøvd :lol: Men, lettere redusert filstørrelse nå..

Men, har lyst til å prøve doble lys bak jeg også... hvor fikk dere tak i pæren? Eller er sokkelen samme som for bremselys/baklys?
holy.. var det derfor det tok så lang tid å uploade dem ja.. tenkte det var linja som var hardt belasta her jeg. hmm.. :oops: :oops: :D
lurer litt på hvordan jeg fikk det til :lol:

Kjøpte pærene på biltema.. 9,90 per par ellerno sånt. sokkelen heter BA15s .. 5 watt. må ikke forveksles med BA15d, der d'en står for dobbel.. altså den har dobbel sokkel (brems/kjørelys). Men du må nok tusje ned mesteparten av pæra du også, pga reflektoren i tåkebaklysene. Jeg tok det tidlig en kveld, begynte å tusje litt nederst på pæra, og prøvde meg frem til det ble nok. :)