TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• spacere

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #4532  av blackmr2

Stemmer det at spacere blir brukt for å få hjulene lengre ut av skjermen ? Får man bedre kjøre-egenskaper, lovlig ???

Noen som har erfaringer med dette ?

#4533  av jumbo

Tror det var ganske greit oppsummert, ja. De brukes til å flytte felgen lenger ut, av diverse grunner. At dette påvirker kjøreegenskapene er det vel liten tvil om.

Erling hadde vel noen med skikkelige skruefester kjøpt fra tyskland? Tror du finner mer om dette hvis du bruker søkemulighetene på forumet, dette var omtalt nylig...

#4534  av erling

Det stemmer at du får hjulet lenger ut ja, jeg synes min ble betraktlig bedre å kjøre, fastere på ræva. Vet ikke om det er så godkjent, fikk ikke med papirer, men det har ingen spurt etter heller. Hvis de skulle finne på det er det fort gjort å ta dem av. Har kun på bakhjula da, hvis man har det foran vil bilen spore mer.
 #4535  av blackmr2

Kult !

Tror jeg må bestille ! Enkelt å montere eller ? tenker på 25mm. Må jeg valse skjermene ? Har bare 16" 205 foreløpig (Blir større etterhvert)

#4572  av chris

man må bytte til lengre bolter om man skal ha på mye spacing, for ellers får ikke mutterene nok feste, hvilket vil medføre at boltene knekker når man kjører litt fort i en sving. belastningen blir for stor. men dere vet vel alt om dette fra før :)

#4575  av erling

Hvis du kikker litt på dette bildet, så ser du sikkert hvordan det funker..
Bilde
De gamle boltene forsvinner og brukes kun til å feste spaceren, og spaceren har nye bolter. Hvis noe hadde knekt hadde jeg kanskje merket det nå? :roll: Og ja, jeg har kjørt fort i sving... Det eneste er at det sliter litt mer på hjullagrene, men ikke noe av betydning.

#4577  av chris

ah! en sånn en har jeg aldri sett før. jeg har bare sett de man legger mellom jeg. da er jeg litt mer med her. hva koster sånne da, og hvor bestiller man? for øvrig trenger jeg ikke så mye spacere på sommerdekka, siden jeg har 235/40-17, men hadde vært greit på vinterdekka som bare er 195/55-15

#4578  av erling

Mine kommer fra Rieger-tuning(H&R), men jeg bestillte dem gjennom et firma i Haugesund. Like greit å bestille direkte sikkert.