TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• fineste cab pÃ¥ www.dinside.no

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #45207  av spkstrp

Hadde egentlig tenkt å stemme på den bilen jeg SYNES er finest, men så la jeg merke til at mazda mx-5 var soleklart først... JUKS??? ...
Stem på mr2 :D :D :D ;)

#45249  av jan-erik

Er jo soleklart flest MX-5 rundt om i landet her da av disse cab-ene. Den går jo helt tilbake til 1990. Sikkert mange eiere som har stemt på den. Likedan som jeg har stemt på MR2-en :-). Er dog ikke solgt like mange MR2 MK3 akkurat da.

#45251  av sindrejl

tror alle vet min og chris sin mening på mx5 så trenger vel ikke si det igjen :)

#45257  av Yobbe

jeg hater mx-5. måtte bare si det. Det er en frisørbil rett og slett.
Derfor stemte jeg seff på MR-2.
ikke noe mer å si på det. :-)

#45275  av Erlend

MX5 har et ufortjent rykte som frisørbil, for det er faktisk en utrolig fokusert sportsbil med en herlig lett vekt som gjør at du kan slenge den raskt inn i svinger. Dessuten er hele bilen bombesikker!! Hvis du setter blåser på motoren trenger du ikke bytte bremsene en gang, for de funker så utrolig bra. Bra bil! Synd den ser ut som et såpestykke :P
Med litt rå styling og 1.8 liter eller kompressor så eier jo bilen!!

#45290  av chris

Erlend skrev:MX5 har et ufortjent rykte som frisørbil, for det er faktisk en utrolig fokusert sportsbil med en herlig lett vekt som gjør at du kan slenge den raskt inn i svinger. Dessuten er hele bilen bombesikker!! Hvis du setter blåser på motoren trenger du ikke bytte bremsene en gang, for de funker så utrolig bra. Bra bil! Synd den ser ut som et såpestykke :P
Må si meg stort sett enig. Jeg synes den ser ut som et dass utvendig, spesielt utgaven med vippelykter. Tror den har tidenes styggeste og mest malplasserte vippelykter forresten. Men.. med litt motoroppgradering og heftig styling, så kan den faktisk bli utrolig rå. Men jeg ville ikke hatt en :D

#45374  av Gossi

Stemte på Lexus og Mercedes SL jeg... De stiller i en klasse for seg når det gjelder "skjønnhet".

#45564  av EspenSort92

Erlend skrev:MX5 har et ufortjent rykte som frisørbil, for det er faktisk en utrolig fokusert sportsbil med en herlig lett vekt som gjør at du kan slenge den raskt inn i svinger. Dessuten er hele bilen bombesikker!! Hvis du setter blåser på motoren trenger du ikke bytte bremsene en gang, for de funker så utrolig bra. Bra bil! Synd den ser ut som et såpestykke :P
Hei hei :) Utseendet til Mx-5 er laget med det formål å gjenskape suksesser fra 60-70 tallet.. og det har den jo klart ikke sant?

kommer med en vennlig oppfordring til å forklare hva dere mener med "frisørbil" (de som mener det)

Eneste jeg personlig mener er galt med Mx5 er at det er for mange av den. Men på tross av det har den holdt seg utrolig godt i pris... (de fine eksemplarene)

Mange er enig med at vippelyktene er stygg, men her er mange løsninger... :) (enkel styling) PS: Det er en drømmebil å kjøre på smale svingete veier, med taket nede.. bare prøv når du får sjangsen

Hilsen Espen..

(1,6 literen fra før 1,8 literen kom er omtrent like kjapp 0-100 som 1,8 literen... og ja.. med turbo trengs ikke bremseoppgradering :) )

#46385  av Vipern

Bilde

Bilde

Min gamle kjære mx5/miata.
Litt styling og sportsfilter, deilig lyd og satt som en gud i svingene. Hærlig bil...

#48221  av EspenSort92

Vipern skrev:
Min gamle kjære mx5/miata.
Litt styling og sportsfilter, deilig lyd og satt som en gud i svingene. Hærlig bil...
Lurer på om hardtop'en min stod på denne før?

Har den gått på Stord eller rundt der før?
( er det deg jeg kjøpte HT av kanskje? )

#48224  av Vipern

var nok ikke meg, men sikkert han som hadde den før meg. jeg kjøpte uten hardtoppen.

#48731  av Erlend

MAZDASPEED har lansert sin versjon av MX5 i USA nå. 1500 deler er bytta ut i forhold til en standard MX5 1.8.
Den nye har turbo med intercooler som gjør den istand til å produsere 178 hk og 166 nm. 17" Racing Hart-felger, sota lykter, ny bakspoiler og fangere, nytt og større eksossystem, LSD, stabiliseringsstag, sportskasse og nye dempere. Nå kan jeg oppriktig si at jeg ønsker meg en MX5 :) Mazdaspeed MX5, that is ;)

#48733  av Dalan

Erlend skrev:MAZDASPEED har lansert sin versjon av MX5 i USA nå. 1500 deler er bytta ut i forhold til en standard MX5 1.8.
Den nye har turbo med intercooler som gjør den istand til å produsere 178 hk og 166 nm. 17" Racing Hart-felger, sota lykter, ny bakspoiler og fangere, nytt og større eksossystem, LSD, stabiliseringsstag, sportskasse og nye dempere. Nå kan jeg oppriktig si at jeg ønsker meg en MX5 :) Mazdaspeed MX5, that is ;)
Den er dritrå, husker det var no "Fear Factory" lignende program i USA i vinter hvor vinneren stakk av gårde med en splunka ny sånn en :D