Hei! 
Har en Toyota Avensis 2007 2.0 Diesel som har fått diagnosen kjølemedie i eksosen. (Testet med farge for å se etter eksos i kjølemedie)
Har da forhørt meg litt på pris for toppakningsbytte. Det er fra 20-25 tusen kroner. Toyota Hell Trondheim anbefaler ikke toppakningsbytte, men derimot motorbytte til 55 tusen kroner.
Hva i all verden skal man gå for?
Motoren har aldri kokt, jeg kjørte normalt og så plutselig sluttet varmeapparatet å fungere. Temperaturen lå på normalen, da stoppet jeg umiddelbart motoren og lot den stå i noen timer. Da jeg sjekket kjølemediebeholderen var den tom. Fylte på nytt og startet opp, da kom varmen tilbake etter ett minutt.
Hva ville dere gjort ?

Har en Toyota Avensis 2007 2.0 Diesel som har fått diagnosen kjølemedie i eksosen. (Testet med farge for å se etter eksos i kjølemedie)
Har da forhørt meg litt på pris for toppakningsbytte. Det er fra 20-25 tusen kroner. Toyota Hell Trondheim anbefaler ikke toppakningsbytte, men derimot motorbytte til 55 tusen kroner.
Hva i all verden skal man gå for?
Motoren har aldri kokt, jeg kjørte normalt og så plutselig sluttet varmeapparatet å fungere. Temperaturen lå på normalen, da stoppet jeg umiddelbart motoren og lot den stå i noen timer. Da jeg sjekket kjølemediebeholderen var den tom. Fylte på nytt og startet opp, da kom varmen tilbake etter ett minutt.
Hva ville dere gjort ?
Fotgjenger:P

Den har rullet 122.000 km. Har lagt inn Goodwill sak hos Toyota, den har nå ligget urørt der i snart 3 uker.. Supert!
  Den har rullet 122.000 km. Har lagt inn Goodwill sak hos Toyota, den har nå ligget urørt der i snart 3 uker.. Supert!  Men det lokale Toyota verkstedet har sagt dette er en "kjent" feil. Så de har fått igjennom en del på Goodwill, men aldri på en så "gammel" bil som min. Den har så vidt rullet 122.000km, så kjenner jeg blir forbanna når de sier den er "gammel"!
 Men det lokale Toyota verkstedet har sagt dette er en "kjent" feil. Så de har fått igjennom en del på Goodwill, men aldri på en så "gammel" bil som min. Den har så vidt rullet 122.000km, så kjenner jeg blir forbanna når de sier den er "gammel"!