TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ikke mange MR2er Ã¥ se gitt..

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #443970  av FireWalk

Jeg var nylig på bilferie og dro fra Ålesund til Gøteborg i Sverige. Var borte en uke og kjørte mye rundt i Oslo og fredrikstad blant annet. Det slo meg at etter å ha kjørt totalt nesten 3000 km på en uke så så jeg ikke en eneste MR2 Mk2! Jeg så to røde MK3 og en svart MK1 på motorveien i Oslo, men ikke en eneste MR2 MK2. Ble litt skuffet! Trodde jeg skulle få øye på mye rart når jeg var på østlandet. :?

Det virker som om det begynner å bli en skjelden bil. Eller så var det bare jeg som hadde maks uflaks. Jeg fikk derimot øye på rundt 60 splitter nye Teslaer.. :mrgreen: Til slutt gadd jeg ikke teller lenger.. 8)
 #443974  av Myklebust

Det kryr av Tesla model S, ja! :shock: første gangene man ser en så tenker man: "Oi! Sjekk der er jo den superelbilen jo! Jeklig fin egentlig.."

Men så ser man en kor enn man snur seg, og då blir det like spennande som å treffe på en vw golf/ford mondeo.
 #443975  av Myklebust

Må då vere meir spennende å sjå en MK1 uansett vel? :)
 #443976  av ArildM

Føles greit å totalrestaurere min nå :) Så da har jeg en strøken AW11 og SW20
I en tid der prisene er helt i bunn, og flere og flere MR2er forsvinner fra veiene :)
 #443979  av FireWalk

Jeg har en selv så trenger nok ikke en til! 8)
Ja jeg merker det blir færre og færre av dem. Litt synd, det er flotte biler og mange av dem er nok blitt krasjet eller tatt av dage pga mangler eller rust osv. For 10 år siden var de jo over alt. Nå ser jeg dem knapt lenger.

Nå har jo jeg vært i "gamet" ganske lenge. Husker for 13-14 år siden, da var det mange av dem og man kunne ikke kjøre noe sted uten å treffe på en. Det var også en helt annen kultur; Man hilste på hverandre, blinket med lysene osv hver gang man traff på en annen MR2. Slik er det ikke nå lenger.

Håper folk tar vare på de bilene som er igjen nå! De blir bare mer og mer skjelden. Hvem vet, kanskje prisen vil slutte å synke etter hvert og til og med gå motsatt vei etter hvert som de blir mer og mer skjelden? Det er jo tross alt meget spesielle biler. :)
 #443980  av ArildM

Jeg har nok sett at prisen har dalt siden flere og flere biler er i dårligere og dårligere stand, rart å se år for år hvordan det utvikler seg og rust kommer frem flere og flere steder... Trist også å ikke møte så mye av samme bilene, samtidig som det gjør en selv litt stolt over å ha noe som ingen andre har.

BIlene blir billigere og billigere, og eierne tar dårligere og dårligere vare på bilene siden innkjøpsprisen også blir tilsvarende lavere. På ett eller annet tidspunkt kommer det nok til å snu slik som med alle "klassikere".

På Mr2 Mk1 ser man et tydelig skille mellom dårlige eksemplarer til 10-20lapper og gode eksemplar til 50-70lapper, forskjellen vil nok også vokse etterhvert som bilene blir sjeldnere. Etterhvert vil vel kurven for verdistigning utjevne seg, og folk tenker hvor mye er en slik bil faktisk verdt? Se feks 1. generasjon Celica, ja det er en sjelden bil, men selv om mange prøver seg på priser på 100-120'000,- går de sjeldent for mer enn 70-80lapper :)
 #443986  av inzane2012

Jeg syns nå det var sjeldent å se mr2er nå jeg hadde selv og bodde oppe i trondheims området, var ikke ofte jeg såg en sw20 der selv om det var flere stk som gikk der :)
 #443989  av Emil_L

"naboen" (400m fra meg) har en svart MK2, var når jeg satt i hans at jeg skjønte at jeg skulle ha meg MR2 (riktignok var ikke planen å ha 2 stk :? )

Og det er 3-4 andre her i området visstnok
 #444449  av Johnny_Bravo

Må si meg litt uenig. Rundt meg er det ikke mindre enn 3 mr2 sw20 innenfor 500m. Nå kjenner jeg ikke de andre eierne men det er mulig at det er en vennegjeng eller at noen har sett at naboen har så da skal jeg også ha. Tror det er 5 totalt i Moss og det er jo ikke noen stor by.