TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Helikopteret mitt. Den andre hobbyen min.

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #44118  av tahustvedt

Her er noen bilder av helikopteret mitt. Bildene er tatt i hagen min mens jeg flyr. Jeg får kamera ombord snart. 8) Håper det blir bra videoer av det.

Det er et elektrohelikopter av mikrostørrelse og jeg får 23 minutters flytid på hver lading. Har aldri hatt det så gøy før med klærne på... bortsett fra i MR2'en, da.
Vedlegg
apache25.jpg
apache25.jpg (42.75 kiB) Vist 1567 ganger
apache33.jpg
apache33.jpg (17.77 kiB) Vist 1567 ganger
apache37.jpg
apache37.jpg (26.69 kiB) Vist 1567 ganger
apache45.jpg
apache45.jpg (27.94 kiB) Vist 1566 ganger

#44122  av henningl

tøft.. :) hva koster noe slikt da? :)

#44125  av erling

Hmmm.. Kan ha mye morro med naboene med den dær.. 8)

#44126  av larsst185

Ey,jeg driver og me sånne,bare litt større.Hva kosta det dær da?

#44128  av tahustvedt

Kosta 2400 for basisen på http://www.elefun.net Velg helikopter og AeroHawk så finner dere den jeg kjøpte i mars i år. Det er ikke en AeroHawk nå lenger, da. 8) Har bytta ut alt så og si.

Kroppen er laget av papir faktisk, og man får kjøpt tegninger på http://www.modeltek.com til både Apache og Cobra. Den flyr ikke bra med kroppen og originalt utstyr. Jeg har bygd motor selv og har massevis av krefter i 23 minutter.

#44135  av MRQuoc

jeg har planer om en slik helikopter :P .. bare litt større da :P men det er ganske tøft .. står du med en topinns-kontroller ? en venn av meg driver å lager en "joystick" ala pc joystick som kontroll'er .. hvor perfekt den første blir vet jeg ikke .. bare har sett at han sliter litt med å få vridgningen til å fungere .. ellers tror jeg den kan bli knall :P

jeg gleder meg selv til å pøse litt penger i en slik en .. dette skal prøves ..

du har ikke tenkt å ta CPL-H ? :]

har du PDF-filene for Apache'en enda ?:P

#44145  av tahustvedt

Du har vel råd til å betale $10 for skroget? :) Jeg syns han fortjener det han som lagde tegningene.

Det er en vanlig firekanals senderenhet med to stikker.

#44147  av MRQuoc

damn ! jeg som sniker på trikken også .. hmf må jeg altså lange ut 10$ for papir

#44151  av larsst185

sånn ser den jeg flyr ut...
Vedlegg
hpim0391.jpg
hpim0391.jpg (62.13 kiB) Vist 1519 ganger

#44152  av MRQuoc

oo shit ! hardere å falle med den :P
( svært bilde ;) )
tøft! dette er ett must for meg :P .. og selvsagt CPL-H ;P

eneste helikopter jeg flyr er .. Hind:?:
Bilde
Sist redigert av MRQuoc den 09 mai 2004 21:29, redigert 1 gang totalt.

#44153  av tahustvedt

Er det en Raptor? Hvilken størrelse!

#44154  av larsst185

jepp,raptor30V2,snart en 50 :)...Jepp svært bilde.Aner ikke hvordan man fikser det mindre.Er flinkere med bil og heli enn pc :lol:

#44156  av tahustvedt

Konge! :D

Jeg har alltid flydd elektro. Har hatt elektrofly i ti år nå. :) Nå har det nettopp skjedd en revolusjon på elektrofronten, børsteløse motorer og lithium polymer batterier. Det er derfor jeg kan fly i 23 minutter med en tung Apache-kropp. :)

Det helikopteret som jeg refererte til, AeroHawk, tåler bortimot alt. Jeg lærte å fly helikopter på det og slapp det i bakken fra en meters høyde mange ganger uten skader. Jeg ødela faktisk ingenting på det før jeg begynte å fly masse fremover etter et par uker. :lol: Det eneste jeg ødela da var rotorblader og halerotorblader.

#44157  av tahustvedt

Her er bildet i en størrelse som passer for forumbruk.

EDIT: :lol:
Sist redigert av tahustvedt den 09 mai 2004 21:38, redigert 1 gang totalt.

#44159  av larsst185

Har prøvd elektro jeg og men det er noen år siden og da syntes jeg vertfall det var noe tregt og "underpowered".Men dette har vel kommet seg kraftig.Hvor holder du til å flyr da?