TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Alternativ til Supra?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #44075  av @lpher

Nei, nei, nei..jeg skal IKKE selge :D

Men..jeg har en kompis...som faktisk ligger litt høyere på lønnsstigen enn meg (the bastard! :lol: ) ....som aldri blir helt fornøyd med bilen(e) sine...

Han har prøvd Supran min en rekke ganger...men i går koka det skikkelig over...som er forståelig med tanke på at han kjører en 2003 MB C200K til daglig :D ..så nå vil han...needless to say...bytte bil...igjen! :)
(han har vel hatt ett 40-talls biler oppgjennom åra! :lol: )

Han vil ha sekser og helst kompressor eller turbo....og han er heller ingen tilhenger av å kjøpe 'gammel' brukt bil...som igjen er det eneste punktet som supran faller litt igjennom på :wink:

Gutten er noen år eldre enn meg til og med :D ...så det han liker med Supran, i originalstand, er at den er så behaglig å cruise med...til daglig....men ett skikkelig villdyr om du tråkker hard på pedalen... 8)

Snusa litt på Porsche 993...men han liker ikke interiøret...kresen kar detta! :D men...who can blame him :D interiøret ser jo likedan ut som det gjør 1969 modellene jo! :lol:

So..folks....hva er alternativene til mkIV Supra...i prisleiet....400-600 large ones?

Oh...and btw....den må være 2+2...eller ihvertfall ha teoretiske bakseter :lol:

@lpher

#44077  av angrykid

Han kan jo snuse litt på TVR sine maskiner, eventuelt se på en mazda rx-7. Dem er jo omtrent i det prisleiet, samt at han kan importere en '99 mr2 mk2 turbo fra japan til den prislappen :D

#44079  av @lpher

angrykid skrev:Han kan jo snuse litt på TVR sine maskiner, eventuelt se på en mazda rx-7. Dem er jo omtrent i det prisleiet, samt at han kan importere en '99 mr2 mk2 turbo fra japan til den prislappen :D
Hmm...litt for få sitteplasser i de to bilene dær er jeg redd :D Rattet på 'feil side' blir nok heller ikke akseptert :D

Engelsk er nok en big no-no også....me thinks... :)

@lpher

#44080  av angrykid

Sære kompiser du har, da :D

Hmm.. da kom jeg ikke på noen sånn i farta i allefall.
For dere med dårlig hjerte eller stort hat til tyske biler, stopp å lese her:

Hva med en audi cab s-serie, eller bmw m-serie? Disse må vel være cool'e nok for han fyren? Dem sparker jo godt ifra begge to.

#44083  av Ninjamannen78

Fan at han skal ha baksete ellers hadde jo 350Z vært et alternativ. Hva med BMW(!) M3? God plass til fire, høy kvalitet, godt skyv osv. Men hverken presse eller turbo.. Men det går vel an å ettermontere? Har sett M3 nede i 599K el var det 699K mener jeg?

#44088  av venague

NSX :]
 #44089  av Morten

@lpher skrev:Han vil ha sekser og helst kompressor eller turbo....og han er heller ingen tilhenger av å kjøpe 'gammel' brukt bil...som igjen er det eneste punktet som supran faller litt igjennom på :wink:

So..folks....hva er alternativene til mkIV Supra...i prisleiet....400-600 large ones?

Oh...and btw....den må være 2+2...eller ihvertfall ha teoretiske bakseter :lol:

@lpher
Hva vil "gammel" brukt bil si? Hvor gammel er det eldste han godtar?
Det er jo ikke forferdelig stort utvalg av biler med blåse-sekser OG baksete OG ganske ny OG prisklasse 4-600'....

#44092  av Morten

Tok en kjapp titt på finn av ren nyskjerrighet:

denne er riktignok bittelitt dyrere enn 600', og har 8 istedet for 6 sylindre (antar 6 var minimum :wink: ) men den har jo tross alt to turboer og er ganske ny.. http://www.finn.no/finn/car/object?id=4 ... =0&rub=202

RX-8 er innafor på alt untenom motor, men er jo mulig den går greit fordet...?

Splitter ny Evo8 er også innafor, men har bare 4 sylindre...
http://www.finn.no/finn/car/object?id=4 ... =0&rub=202

Ellers er jo denne nesten innafor pris, og ser jo litt bedre ut inni enn 993'en: http://www.finn.no/finn/car/object?id=4 ... 14&rub=202

Ellers er det vel stort sett BMW, Merce, Auda osv. med sine familiecruisere + kanskje 406 Coupe osv. som er innenfor.
Spørs jo litt hva han ser etter utseendemessig også, sportscoupe/familieslede osv.

Supra har du jo nevnt og Skyline har rattet på feil side... Kanskje en Lexus?
 #44098  av Maverick

RS4? Familiebil til vanlig, full gass og den er et villdyr 8)

#44133  av cameleon

Har han en del penger og vil ha en bil med litt fler enn to seter, så er Volvo 460GL verstigen. Bilen gjør 0-100 på en 13 sekuder og opp. Den har fem seter og vanligvis 14"med hjulkapsler. 90 illsinte hingster ligger under panseret. Den har en seks trinns girkasse hvis du regner med reversen. Kjøper han den røde versonen, så skifter den farge med årene fra rød til en litt mer rosa utgave. Skikkelig stilig :D Kassett, tillhegerfeste, spiller og pastgulvmatter føleger med.

Dette er bilen for en skikkelig aristokrat :D

Ellers så har han jo Supra da. Eller en NSX. Trenger jo ikke en 2+2. Er jo i den alderen en skal la kona og unga være hjemme og stelle huset, mens han skal ut på byn og sjekke damer :P

Finner han ikke en 2+2 han liker, så kan han jo alltids gå for en NSX og en Lexus IS200/300

#44188  av chris

bare lurer... hvorfor vil han ha et alternativ til supra? hvorfor kan han ikke kjøpe seg en supra? :?:

#44189  av chris

cameleon skrev:Har han en del penger og vil ha en bil med litt fler enn to seter, så er Volvo 460GL verstigen. Bilen gjør 0-100 på en 13 sekuder og opp. Den har fem seter og vanligvis 14"med hjulkapsler. 90 illsinte hingster ligger under panseret. Den har en seks trinns girkasse hvis du regner med reversen. Kjøper han den røde versonen, så skifter den farge med årene fra rød til en litt mer rosa utgave. Skikkelig stilig :D Kassett, tillhegerfeste, spiller og pastgulvmatter føleger med.

Dette er bilen for en skikkelig aristokrat :D
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

#44201  av @lpher

angrykid skrev: Sære kompiser du har, da :D
Yepp..han er sær på mange områder faktisk! LMAO :D
angrykid skrev: Hmm.. da kom jeg ikke på noen sånn i farta i allefall.
For dere med dårlig hjerte eller stort hat til tyske biler, stopp å lese her:

Hva med en audi cab s-serie, eller bmw m-serie? Disse må vel være cool'e nok for han fyren? Dem sparker jo godt ifra begge to.
Har mysa såvidt på M3 ja...

@lpher

#44202  av @lpher

Ninjamannen78 skrev:Fan at han skal ha baksete ellers hadde jo 350Z vært et alternativ. Hva med BMW(!) M3? God plass til fire, høy kvalitet, godt skyv osv. Men hverken presse eller turbo.. Men det går vel an å ettermontere? Har sett M3 nede i 599K el var det 699K mener jeg?
Tror M3'en var godkjent selv om den puster selv :D

@lpher

#44203  av @lpher

venague skrev:NSX :]
Lite litt seter i den :D Han har ei datter på 12...som han har 3-4 ganger i uka....som også må få lov å sitte på...en gang i blant :D

@lpher