For å presisere litt meir no som eg har fått meg kaffi og blitt ett menneske igjen.
Etter første samtalen med David Bieber sjekker jeg litt opp rundtom på nettet ang hvem dette er og hvorfor jeg skal selge til han. Varsel lampene lyser i alle retninger. tidlig morgenen etter får jeg en tekstmelding ifra en av dere forumbrukere som forteller meg nok en gang det jeg har funnet ut angående personen.
Tekstmeldingen min til David var muligens unødvendig og jeg burde vel kanskje ha ringt han. Men jeg tok en vurdering på hvor mye tid og energi jeg skulle bruke på dette mennesket. Hele morgenen sjekket jeg konto for å se om depositum var kommet inn. Dette skulle han gjøre med en gang han mottok kontonummer. Det at man ikke har tilgang til nettbank om man er i utlandet er boulderdash. Selv i Tokyo hadde jeg tilgang til nett til tross for at jeg ikke snakket språket engang. Videre ser jeg også på facebook siden hans at han allerede har begynt å selge deler han ikke vet noe om. Han hadde jo tilgang til facebook?
Senere på dagen snakker jeg mer med den nåværende nye eier og han virker som en hyggelig person. En kjapp sjekk i miljøet (som er lokalt) later til at mannen er pålitelig og min første antagelse stemmer. Han blir invitert hjem for å se på bilen og salget er et faktum. David ringer etter å ha motatt tekstmeldingen, dog et par timer senere. Jeg sitter da i bilen med min 6 årige niese på siden og det er begrenset hvor mye jeg orker å krangle med en apekatt fra Drammen som er sur fordi han ikke fikk leken sin.
Grunnen til at jeg gjør dette er fordi "rare" og ikke vanlige biler tiltrekker seg de merkeligste folk. Tidligere har jeg hatt skriftlige oversikter over alt som har vært defekt med biler og allikevel fått anmeldelser i posten fordi analbarnet som har kjøpt bilen enten angrer, ikke har penger allikevel og gjerne vil sitte med pose og sekk innen slutten av dagen.
Folk er rasshøl, og det eneste man kan gjøre er å gardere seg mot dette så godt man kan i forkant, så slipper man slike drama episoder som dette.
Om ledelsen nå kan finne det for godt å fjerne mitt fulle navn og bosted på første innlegg hadde dette vært kjempeflott. Resten av tråden kan bare stå for min del. Dette er ren underholdning. Vi har kost oss kongelig med å lese igjennom innleggene her ute, samt vennegjengen på land.
Jeg ringte også Erik(Toyparts) og han kunne gjerne hente bilen for meg samme dag, og gjøre opp cash, iom. at han stoler på meg, antageligvis fordi jeg holder avtaler. men selger var overhode ikke interessert i å selge meg bilen lenger uansett hva.
Dette har du aldri nevnt ovenfor meg. Det du derimot sa var at du ikke hadde mulighet til å hente så fort jeg ville. Du sa du kunne komme å hente selv om jeg var på jobb, hvor jeg svarte at jeg vil ikke hva fremmedfolk hjem når jeg ikke er hjemme. Om du ønsker kan jeg høre med Erik selv om dette er fakta?
Bare det at du føler at du må presisere at du gjør opp for deg er et varselsignal i seg selv.

Personlig tørker eg meg i ræva etter at eg har latt tarmene gjort sitt. Mens noen tørker før.
Selg gjerne skinnet før bjørnen er skutt.