TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• kronerulling av "media-disk" ?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

Er du med?

Ja, jeg er raus, og vil være med på å kjøpe disk
34
92%
Nei, jeg er gnien
3
8%

#43565  av spkstrp

Det absolutt feteste hadde jo vært filming fra treff og sånt :)
EDIT : Nå er vi nede i 70 kr på hver eller noe slikt :D

#43572  av kennethx

chris skrev:Planen var å ha en disk, som ikke nødvendigvis er knyttet mot ts-ogn, men som vi likevel er brukere av, om du skjønner ;) Siden det blir fri bruk av disken, er det håpløst å styre hvem som uploader hva, og sånn. Så tror ikke det blir noe problemer uansett jeg.

Tingen er å skrive at "eiere av disken stilles ikke ansvarlig for dets innhold, da den er åpen for alle" bla bla bla, og ta alle forhåndsregler, så blir det ikke trøbbel om noen som ikke skal inn på disken, likevel havner der inne.

Uansett, etterhvert som antall hjemmevideoer av div bilkjøring øker, så trenger vi plass å legge dette på :)

-edit-
og når det gjelder skrivehastighet på disken, så er ikke den så viktig, tingen er å ha en disk med 8 mb cache. :)
den 160GB disken jeg linket til har 8MB cache, og koster 795,- (er tilbud, løp og kjøp :) )

#43589  av chris

kennethx skrev:
chris skrev:Planen var å ha en disk, som ikke nødvendigvis er knyttet mot ts-ogn, men som vi likevel er brukere av, om du skjønner ;) Siden det blir fri bruk av disken, er det håpløst å styre hvem som uploader hva, og sånn. Så tror ikke det blir noe problemer uansett jeg.

Tingen er å skrive at "eiere av disken stilles ikke ansvarlig for dets innhold, da den er åpen for alle" bla bla bla, og ta alle forhåndsregler, så blir det ikke trøbbel om noen som ikke skal inn på disken, likevel havner der inne.

Uansett, etterhvert som antall hjemmevideoer av div bilkjøring øker, så trenger vi plass å legge dette på :)

-edit-
og når det gjelder skrivehastighet på disken, så er ikke den så viktig, tingen er å ha en disk med 8 mb cache. :)
den 160GB disken jeg linket til har 8MB cache, og koster 795,- (er tilbud, løp og kjøp :) )
Jeg ble frarådet STERKT å kjøpe western digital, spesielt til serverbruk.

Men uansett, om vi tar utgangspunkt i 800 kroner, så er vi nede i 66 kroner per pers nå. Regner med flere vil hekte seg på dette, så det blir ennå mindre :)

#43599  av Gossi

chris skrev:
kennethx skrev:

-edit-
Jeg ble frarådet STERKT å kjøpe western digital, spesielt til serverbruk.

Men uansett, om vi tar utgangspunkt i 800 kroner, så er vi nede i 66 kroner per pers nå. Regner med flere vil hekte seg på dette, så det blir ennå mindre :)
Er ikke Western Digital bra disker? De var kongene før. Hvis ikke så er vel IBM-disker ganske safe alternativ.

#43602  av jan-erik

Jeg er med :-)

Samme hva slags disk er nå min oppfatning, disker ryker av og til uansett fabrikat. Kan jo også kjøpe 2 disker og speile de så har man en backup.

#43606  av spkstrp

Bare som en kuriositet... det går nok fort opp og ned med hardisker... WD caviar var kongen på haugen... så var IBM rimelig bra, helt til de fikk problemer med varmeutviklingen eller noe... Noen som VET hva som funker best nå ? :)

#43615  av chris

spkstrp skrev:Bare som en kuriositet... det går nok fort opp og ned med hardisker... WD caviar var kongen på haugen... så var IBM rimelig bra, helt til de fikk problemer med varmeutviklingen eller noe... Noen som VET hva som funker best nå ? :)
Tror vi går for en 80 eller 120 giga maxtor.. med 8 mb cache. er nok det er som er mest for pengene, nå for tiden :)

#43628  av Speeder

jan-erik skrev:Jeg er med :-)

Samme hva slags disk er nå min oppfatning, disker ryker av og til uansett fabrikat. Kan jo også kjøpe 2 disker og speile de så har man en backup.
Det er jeg enig i, bedere med 2 litt mindre, der man er sikker på å beholde data, ved ett eventuelt krash. Kan jo bli endel minneverdig innhold på en slik disk etterhvert.

#43638  av chris

Nede i 53 kroner per pers nå.

Hmm.. to disker ja.. om vi blir mange nok som betaler, så er kanskje det en løsning. Dumt å miste masse videoer og bilder, om en disk ryker. Må høre litt med eieren av server og linje, om hvor mange disker han har plass til :P

-edit-
satt å prata litt på irc med memo om det der.. og vi kom frem til at det er egentlig ingen mening i å kjøpe to disker, for å speile innholdet. Det er likevel ingen som overfører viktige og betydningsfulle filer, for så å slette de fra egen maskin. Folk vil nok ha så og si alle filene lokalt likevel :)

120 gigaen til Maxtor, med 8 mb cache, koster 825 kroner. Tror vi går for denne. Men skader ikke om ennå flere er med på dette "spleiselaget".. *hint hint* ;) Siden dette er en disk som alle kan dra nytte av liksom, og alle kan bruke.

#43650  av Gossi

chris skrev: 120 gigaen til Maxtor, med 8 mb cache, koster 825 kroner. Tror vi går for denne. Men skader ikke om ennå flere er med på dette "spleiselaget".. *hint hint* ;) Siden dette er en disk som alle kan dra nytte av liksom, og alle kan bruke.
Syns folk bør støtte dette "spleiselaget" om de har tenkt å benytte den eller ei. Dette forumet er jo så bra at vi bør bidra til slike ting. Syns nå jeg da. :wink:

#43693  av 2000celica

Gossi skrev:
Syns folk bør støtte dette "spleiselaget" om de har tenkt å benytte den eller ei. Dette forumet er jo så bra at vi bør bidra til slike ting. Syns nå jeg da. :wink:
100 % enig- er med !

#43707  av chris

2000celica skrev:
Gossi skrev:
100 % enig- er med !
gi stemme på poll'en :)

#43798  av Christian

WD var kongen før ja, Maxtor dårligre....har det snudd seg det da?
Har bare hatt wd de siste åra og det funker som snus det. (Bortsett fra den jeg greide å slette for litt siden :x ) Kjører 1stk 80Gb og stk 160Gb nå :)
For noen og 50 kroner på hver er det vel bare å bestille med en gang?

#43802  av PÃ¥l

count me in

#43808  av kennethx

Christian skrev:WD var kongen før ja, Maxtor dårligre....har det snudd seg det da?
Har bare hatt wd de siste åra og det funker som snus det. (Bortsett fra den jeg greide å slette for litt siden :x ) Kjører 1stk 80Gb og stk 160Gb nå :)
For noen og 50 kroner på hver er det vel bare å bestille med en gang?
Det er mine erfaringer også. WD Caviar diskene gikk og gikk og gikk. Har en 20GB disk som har stått å gått 24/7 med en god del trafikk i 5-6 år! ingen problemer. De gangene jeg gjorde tabben og kjøpte maxtor disker i maskiner jeg bygget, så røk de ofte innen 6mnd. Så jeg sluttet å kjøpe Maxtor.

Men som noen sa, det er veldig opp og ned med merker og hva som faktisk har høy MBF eller ikke.

Ellers kjører jeg RAID5 med 4xS-ATA 120GB Segate Barracuda, men da snakker vi et litt annet pris segment :) (kjøpte for over ett år siden)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8