TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Selges: MR2 Turbo, godkjent med 3.gen 3SGTE

• For salgsannonser for biler.
For salgsannonser for biler.
 #428372  av Dr.Ling

Har bestilt Tesla Model S. Har ikke plass eller bruk for 3 biler og begynner herved motvillig på en salgsannonse for norges utvilsomt peneste MR2 Turbo!! :) :(
Legges på Finn.no etterhvert. Oppdaterte bilder av lakk og motor kommer kanskje!
Bilen er i veldig bra stand, men kunne trenge noen lakkreparasjoner.
Pris: kr 111.000,-

1990 Toyota MR2 (SW20) m/ '94 3S-GTE (gen3) swap utført august 2006 (v/ 199000km). Turbomotoren skulle da ha gått 52.000km. Norges eneste MR2 med godkjent bytte til 3. generasjons turbomotor på 180 kw (245hk) ? Det finnes mange MR2 Turbo, men ikke mange med denne effekten i vognkortet.

245 hk (180kw) @ 6000 rpm. 304 nm (224 lbft) @ 4000 rpm. (ved standard ladetrykk)
1260kg gir da 194 hk / tonn. 241 nm / tonn.

MR2 mk2 Turbo er egentlig sportsbilen som har alt, for en særdeles rimelig penge. Verre billigsalg enn alle MR2'ene som ligger ute til salgs har jeg ikke vært borti, spesielt når en ser prisnivået på de andre kjente japanske sportsbilene. Jeg tenkte at omtalen som "mini-Ferrari" bare var tull inntil jeg fikk kjøre en Ferrari 458 Italia. Og i tillegg til å ha kvalitetene en midtmotor sportsbil skal ha, har den overraskende store baggasjerom, og avtagbart glasstak for sommerdagene.

Jeg kjøpte bilen i 2004, hadde da 190.050km på telleren. Den har ikke blitt kjørt så mye, km-stand pr 12.05.13 kl 22:17 er 213.861 km. Den har alltid blitt tatt godt vare på, stått i varm garasje siden 2007, men har blitt kjørt på vinterstid 2 sesonger. Kjørt på bane ca 20 runder etter motorbytte.
Det er gjort endel med bilen mens den har vært i mitt eie, dette går frem av listen under. Ved valg av styling har jeg forsøkt å bevare bilens linjer og ikke ødelegge den med scoops, spoilere, hønsenetting og monstrøse fangere :)

Original motor, men:
- Walbro bensinpumpe (255 L/min)
- Apexi luftfilter.
- TwosRUs manuell boostkontroller.
- Butterfly 304 3" eksos (sjelden!) i rustfritt stål (fra downpipe/hovedkatalysator). Nydelig lyd, og ikke for bråkete.
- SPEC stage 2 clutch og stålomspunnet clutchslange.
- Spearco sidemontert (luftkjølt) intercooler med Turbohoses rør. Ganske sjelden intercooler som har vist seg å være nest best i test når det gjelder luftgjennomstrømning.

Understell og felger:
- KW variant 3 coilovers (godkjent i vognkort). Justerbar høyde, bump og rebound.
- '94 MR2 turbo bremser.
- Valsede hjulbuer.
- Goodridge stålomspunnede bremseslanger.
- Cusco dempertårnstag foran og bak.
- B.I.M Creativestudio Zeit SS felger (sjeldne!), 18x7.5/8.5 ET38/41 m/5mm og 8mm spacere.

Styling:
- Original C-ONE frontleppe (glassfiber)
- Originale Greddy sideskjørt (glassfiber)
- Phoenix Power "skvettlapper" etterligning (glassfiber)
- '94 baklykter og hvite blinklys.

Interiør:
- TwosRUs JonO/RSe short-shift kit + solid brass shift-cable bushings.
- A-stolpepod med elektrisk boostgauge og air/fuel ratio-gauge.
- Kicker Sub bak pass. setet.
- MOMO ratt, rev.glow instrumenter, low-rise lykteswitch, lakkerte dashboardpaneler i blank sort.
- Omtrukkede originalseter og dørpaneler til sort skinn.
- "Weatherstrips" / gummilister til T-tak og dører skiftet oktober 2009.
- Fikset ledningene til elektriske vinduer i 2009.
- DEFA alarm, batterilader og kupevarmer. Motoren har ikke varmeelement.
- Byttet frontrute i 2008.

Større reparasjoner:
- Juni 2010: Pga ulyd fra registerreim (viste seg å være en løs bolt fra reg.reim-dekselet som hadde lagt seg mellom reima og dekselet!) og ulyd fra clutchutløserlager ble motor tatt ut. Kompressjonstestet samtidig som reg.reim ble byttet (v/ km.stand: 209.658), inkl vannpumpe, strammer, strammehjul. Byttet "hose from hell" for sikkerhets skyld. Fikset oljelekkasje rundt fordeler og byttet noen fler pakninger. Clutchutløserlager byttet, og clutch inspisert uten å finne grunn til at den skulle byttes
- Mai 2011: Byttet droplinks til coiloverne.

Mangler:
- Har ikke fått lagt solfilm i vinduene enda :)
- Har ikke en aftermarket BOV (for de som liker sånt)
- Det må legges nye ledninger til dørhøytalerne. Forsterker er koblet ut.
- Skinnpanelene i dørene begynner å bli løse.
- Sliten lakk jevnt over, og matte baklys. Små lakkskader på bakfangerhjørne, førerdør, baggasjelokk, frontleppe høyre side, sideskjørt og spoiler.
- Liten hump i panseret, rett over ve.dempertårn.
- Overflateskade på høyre frontfelg.
- Lett overflaterust nederst på dørene og lakkmisfarging på sideskjørt.

Følger med for småpenger:
- Pakninger til motor, og ellers det jeg har av reservedeler.
- Piggdekk på felg.
- Original eksos (kappet med vinkelsliper, så må sveises ved montering).
- Biltrekk.
- 94+ Spoiler (rød, bruker andre hull enn de nåværende spoiler bruker).
- Dynamo som trenger overhaling.
- En ekstra bakfanger.
Vedlegg
Første vårdag 2012, 15.april
Første vårdag 2012, 15.april
2012-04-15 12.49.48.jpg (415.93 kiB) Vist 5252 ganger
Rett etter motorbytte i 2006
Rett etter motorbytte i 2006
1920x1200.jpg (753.27 kiB) Vist 5252 ganger
Viser litt hvor slitt lakken er på sideskjørt
Viser litt hvor slitt lakken er på sideskjørt
ytsuii 048.jpg (812.74 kiB) Vist 5252 ganger
Sommeren 2011
Sommeren 2011
ytsuii 040.jpg (819.23 kiB) Vist 5252 ganger
Sommeren 2012
Sommeren 2012
2012-06-27 20.12.35.jpg (693.54 kiB) Vist 5252 ganger
 #429276  av ArildM

Må bli trist å være uten Mr2 :? Håper ny eier tar godt vare på den!
 #429277  av Dr.Ling

Jeg ligger nok an til å få sånn post-MR2-syndrom som så mange her inne har fått etter salg.... Ender som regel med ny MR2 innen kort tid. Hvis man ikke tar sånn Supra-vaksine da.
 #429288  av ArildM

Har enkelte ganger vurdert å selge AW11en siden jeg har SW20, men det er begge to nydelige beist å kjøre så jeg ender heldigvis opp med å ikke selge noen av de :P
 #429291  av Dr.Ling

SOLGT!

Da er det 10 minutter siden bilen rullet avgårde med ny eier bak rattet :cry:
Blir spennende å se hva han gjør med den :)
Sorgen over å selge oppveies jo noe av at jeg gleder meg til ny bil som kommer i oktober, og at jeg har AE86'en fortsatt, selv om den er en god del røffere i kantene enn MR2'en.

Supra får la vente på seg tror jeg..... svir for mye på pungen.
 #429329  av Dr.Ling

hmsilset skrev:Trist at du ikke meldte fra til meg for få måneder siden når jeg oppretta tråd om kjøp av bil :wink:
Det var dumt. Vi kan vel ta skylddeling, da verken jeg eller du har fulgt med godt nok på annonsene her ;)

Ellingz1 var veldig raskt ute da, men du kan høre med han om 9 år da han sikkert har gått lei bilen til da ;)
 #429406  av hmsilset

Dr.Ling skrev:
hmsilset skrev:Trist at du ikke meldte fra til meg for få måneder siden når jeg oppretta tråd om kjøp av bil :wink:
Det var dumt. Vi kan vel ta skylddeling, da verken jeg eller du har fulgt med godt nok på annonsene her ;)

Ellingz1 var veldig raskt ute da, men du kan høre med han om 9 år da han sikkert har gått lei bilen til da ;)
;) Har ikke sett noen annonser i høst/vinter. Om 9 år har jeg pengene klar! Endelig artig bil igjen :)
 #429410  av ArildM

OT: Er da vel ikke såå trist med Evoen du har nå da Hans Martin :lol: