TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mr2 widebody Turbo selges

• For salgsannonser for biler.
For salgsannonser for biler.
 #427190  av Ã¦len2

92 Mod, Original turbo bil.
Km stand 114000,
Eu godkjent sommer/høst 2012,
Benket 255HK på hjul.
Rustfri.

Det er gjort noen oppgradeeringer på bilen, har brukt ca 190,000 i deler på bilen.

Motor: Apexi ECU, Ny IC, Turbo fra 98mod carlos sainz celica, Wiseco toppakning, filter og full eksos fra downpipe og ut.
Topp er fult overhalt til sylmo, register reim, vannpumpe og oljepumpe byttet dette ble gjort på km stand ca 95,000.

APR carbon vinge.

Apexi elektronisk motorstyring inne i bilen, apexi turbotimer. (ikke oppkoblet)

TRD lsd diff

Momo stoler, momo 4pkt seler, momo ratt.

Compomotive felger, federal gatesliks, 8stempel calyptere med ferrodo racing skiver klosser fram, EBC bak, stålomspunnede slanger i alle hjørner.
Willwood bremsevogge med to stk Willwood hovedsylindre, for justering av bremsekraft fram/ bak.
Apexi justerbare coilover

Poliurethane foringer komplett på undeerstell og motor.

Mulig jeg har gjemt noe.

Kjører kun 0,95 kilo turbotrykk, 255hk, Da er bilen driftsikker.

Kan tenke meg at den har en realistisk salgsverdi på ca 90,000kr.
Men kan gå lavere i pris om det skulle vise seg at dette er for dyrt..

Send en PM eller telefon 92064840.
Vedlegg
IMAG0034.jpg
IMAG0034.jpg (236.03 kiB) Vist 4674 ganger
IMAG0037.jpg
IMAG0037.jpg (284.97 kiB) Vist 4674 ganger
IMAG0038.jpg
IMAG0038.jpg (217.48 kiB) Vist 4674 ganger
 #428164  av Ã¦len2

Meget vanskelig å selge Toyota for tiden!! Min ligger på finn til 73,000 nå!!
Skulle tro at noen ville ha den til den lave prisen!!

Skjønner ikke markedet! Men 200,000kr for en E30 M3 Eller en sierra cosworth det vil folk betale!!
Skal mye narkotika til får å se logikk i det!!
 #428165  av EXS

mr2 er en bil for kjennere ;)

og så er det mulig at utseende kan skremme vekk potentielle kjøpere, da tenker jeg hovedsakelig på viperstripene den store vingen og intercooleren som stikker ut av bagasjerommet gjør at dette ser ut som en bil som har blitt kjørt hardt.

mulig det hadde hjulpet og tone den ned litt så den appelerer til et mer voksen klientell.
 #428167  av ArildM

Tenkte på det samme. Intercooleren og stripene virker avskrekkende. Ellers ser ikke bilen helt ren ut på bildene noe som også trekker ned.
Blir ikke bagasjerommet foran og bak fult av vann når det regner? Og hvordan slår det ut for elektronikken som er der?
 #428170  av celicat23

Og hvor mye av modifikasjonene som er gjort er godkjent? Det øker ikke verdien på bilen å koste på den en haug penger på å gjøre så den garantert blir avskiltet ved første tekniske kontroll. Kommer du rundt her med en bredda bil som er trimmet uten at noe har blitt godkjent så går det vel for han sure kontrolløren mens han klipper skilter og ler :roll:
 #428172  av Zepticon

ælen2 skrev:Meget vanskelig å selge Toyota for tiden!! Min ligger på finn til 73,000 nå!!
Skulle tro at noen ville ha den til den lave prisen!!

Skjønner ikke markedet! Men 200,000kr for en E30 M3 Eller en sierra cosworth det vil folk betale!!
Skal mye narkotika til får å se logikk i det!!
Om den hadde vært i orginal stand, som turbobil, hadde den vært salgbar til den prisen, og sikkert mye mer. For min del gjør breddinga, spoileren, og Intercooleren bilen til et lite interessant objekt siden det er en del ekstraarbeid for å då den i stand igjen (og jeg er ikke redd for ett prosjekt). Spesielt breddinga er jo en joker da man ikke vet hvor godt arbeid som er gjort, og avengig av det så ligger det jo full overhaling og ny lakk noen år frem i tid når/om ting begynner å sprekke.

Om du på toppen av det legger til det som sies over her, at toyota MR2 er en bil for kjennere, så vil gjerne folk ha den orginal :)

Det er mine 20 cent uten å ha noe kjennskap til hverken historikk eller noe annet, men basert på bilen slik dem fremstår i en evt salgsannonse.
 #428175  av Ã¦len2

Tror det økende fokuset til vegvesnet på å ta ombyggede biler ødelegger litt for min bil ja.
Min går et stykke over i banekategorien!
Ser andre biler med oppgraderinger sliter med å bli solgt!

Men den har vært på veien slik den er i 3 år nå uten problemer. Men jeg er ikke typen som står og spøler i sentrum på lørdagskveldene heller. Å om man skal til bane fins det henger..

Bilen er bra bygd med tanke på bredding etc. Tro om det er noen vits i å forsøke å få godkjent breddinga..?

Lufting framme ligger over radiator den, og bak er det drens og IP 64 (vanntett) box til ecu.
 #428177  av ArildM

Hadde jeg ikke hatt SW20 hadde nok denne vært potensiell bil å kjøpe, det er tross alt gjort mye dyre oppgraderinger her. Widebody kittet skal vel trolig ikke være noe stort problem, tviler i alle fall sterkt på det. Ellers så er vel det meste av endringer reverserbart. Så, for rette kjøper vil jeg si at det er en god bil til en god penge, det kommer bare an på holdningen til kjøper. Problemet er jo at den er ganske tilpasset "din stil", og dermed er det vanskelig å finne en kjøper som liker de samme tingene som du har gjort med bilen. Motormessig er det vel ingen fare siden det er original turbobil?

Håper det dukker opp en kjøper som tar godt vare på bilen videre :)
 #428180  av celicat23

For de som er heldige nok til å bo en plass hvor det ikke er tekniske kontroller til stadig, så burde denne bilen være noe å se på. Som hintet innpå av andre her så ville jeg vasket bilen og tatt noen bilder av de ute i lyset. Møkkete inne i ett parkeringshus gir ikke ett godt inntrykk.
 #428198  av Ã¦len2

Den er veldig tilpasset min stil. Å det begrenser jo antall potensielle kjøpere. Meen det fines sikkert noen der ute som er samme type idiot som meg!! :)

God ide sikkert å ta den med ut i sola å ta noen bilder etter en vask! Lakken er jo kun 3 år og aldri stått i sola!
 #428232  av Frank90Mr2

1. Ka slags breddekitt er dette? 2000gt?
2. Ka slags materiale er det laga i? glassfiber?
3. km. stand garantert?
4. Er det mykje arbeid å bygge om til lhd?
Om eg skaffer ein lhd delebil itillegg

Mulig å få ut meir bilder, motor, interiør, bagasje og frunken?
 #428289  av Ã¦len2

Det er 2000gt ja.

Det er i glassfiber. Replika av det TRD laget.
Jeg har ikke funnet noe på bilen som tilsier at km stand ikke stemmer!! Seter,pedaler,matter og motor.
Jeg tok den inn til norge i 2005 tror jeg. Da hadde den 77,000 på klokka.

Har aldri bygd om til venstre, så det kan jeg ikke svare på. Men har kompiser som har bygd om på andre biler, å de har fortsatt håret i behold.

Hører flere som er skeptisk på RHD, skal ikke fortelle deg hva du skal mene! Men det tar en liten uke, så er du vant med det!! Ser ikke helt problemet... Men det er bare min mening da.
Litt teit på i drivethru køa på burgerking da!!!

Om du er interisert kan jeg sende bilder! Gjerne på mail, så slipper jeg å pixle ned bildene!
 #428304  av Frank90Mr2

ælen2 skrev:Det er 2000gt ja.

Det er i glassfiber. Replika av det TRD laget.
Jeg har ikke funnet noe på bilen som tilsier at km stand ikke stemmer!! Seter,pedaler,matter og motor.
Jeg tok den inn til norge i 2005 tror jeg. Da hadde den 77,000 på klokka.

Har aldri bygd om til venstre, så det kan jeg ikke svare på. Men har kompiser som har bygd om på andre biler, å de har fortsatt håret i behold.

Hører flere som er skeptisk på RHD, skal ikke fortelle deg hva du skal mene! Men det tar en liten uke, så er du vant med det!! Ser ikke helt problemet... Men det er bare min mening da.
Litt teit på i drivethru køa på burgerking da!!!

Om du er interisert kan jeg sende bilder! Gjerne på mail, så slipper jeg å pixle ned bildene!
Kor kjem bilen frå?
Du som har bygd bilen som den er no, tenker på breddekittet og motoren?

Har sendt PM og :)
 #428428  av ArildM

Se der ja :)