TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Satans carina

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

AC?

#42728  av Maverick

Mulig jeg driter meg rett ut nå, men jeg lurte på det min også ei stund.. Har aldri hatt AC før nå. Ved å skru av AC så ligger motoren min og går på ca 850 rpm. Skrur jeg på AC så varierer den alt fra 11-1200rpm til 6-700 rpm. Vet ikke om du har AC på din da, men et tips fra newbie-me? :oops:

#42738  av Remi

Nei det er ikke det som e galt.. grunnen til at det skjer er at han ikke klarer og levere nokk strøm til ac.. dette fårkommer på carinaen min nor jeg bruker varmetrådene i bakruta.. men ingen som driter seg ut her.. er jo lov og prøve ! :)

#42743  av Zz24hours

ja .. min gjorde det samme da min lambdasonde på et tidspunk gik i stykker, den kunne ikke trække jævnt, men stod helt fint sålænge motoren var kold. Det gik i øvrigt i stykker på min, fordi møtrikkerne ved den rustede af og den røg ud og hang i ledningerne lidt tid indtil jeg fik sat den fast igen.

Jeg fandt en billig sonde hos en kammerat, fra en 3SGTE motor, og den virker fint :-) dog passede ledningsnettet ikke direkte på

Er det meget kraftigt? .. hvis det bare er en lille smule den er ujævn kunne det måske være EGR-ventilen der er problemet, denne kan man dog blænde af :wink:

#42777  av Remi

Zz24hours skrev:ja .. min gjorde det samme da min lambdasonde på et tidspunk gik i stykker,
Jeg vill ha carinaen din jeg :D har du planer om og gi den bort så si i fra :p eventuelt selge :p ka du får for den vis du skal selge den ?

#42796  av syrre

Remi skrev:LMM?
LuftMengdeMÃ¥ler

#42827  av erling

Remi skrev:Nei det er ikke det som e galt.. grunnen til at det skjer er at han ikke klarer og levere nokk strøm til ac.. dette fårkommer på carinaen min nor jeg bruker varmetrådene i bakruta.. men ingen som driter seg ut her.. er jo lov og prøve ! :)
AC trekker ikke strøm, den trekker effekt fra motor via reimdrift. Så er det en funksjon i ECU som heter "ac idle-up", som skal kompansere når ac står på. (AC trekker ned tomgang, og funksjonen skal ta den opp igjen)

Det du opplevde med varmetrådene er dynamo som blir tyngre å dra rundt.

#44048  av Zz24hours

Remi skrev:
Zz24hours skrev:ja .. min gjorde det samme da min lambdasonde på et tidspunk gik i stykker,
Jeg vill ha carinaen din jeg :D har du planer om og gi den bort så si i fra :p eventuelt selge :p ka du får for den vis du skal selge den ?
Hey Remi 8)

Der er jo efterhånden lavet en del ved den, så er ikke meget for at selge den :wink: ... men umiddelbart vil jeg tro den vil kunne indbringe mellem 55.000 og 60.000 DKK her i Danmark

Blev tilbudt 55.000 af forsikringen da den blev stjålet sidste år, men valgte at få den lavet igen. Der var skader for over 40.000 på den, primært lakskader, ødelagt skærm, lygte og hjelm

Har lige købt cruisecontrol til den og bestilt rudetoning også .. det bliver godt 8)

så også du er blevet medlem på carina-e.com :wink:

#44052  av Remi

ja va innom der.. så det måtte jo sjekkes.. 50-60000dkk det var lite da.. :? her i norge ville du nokk ha fått solgt den for mere.. men vi har jo høyere avgifter og slikt da.. men jeg liker carinaen din jeg.. den ser utrolig bra ut.. det e sån det skal være folk som tar vare på bilan sine :D
GL :D skal ta mæ en tur på carina-e.com nu

#44082  av Zz24hours

.. og jeg syntes ellers avgifterne er høje nok her i Danmark :!: :evil:

det kunne være man skulle overveje at eksportere den til Norge 8)

.. og tak for rosen, er efterhånden også ganske tilfreds med den selv :D