TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• YTRINGSFRIHET PÃ… FORUMET?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #42510  av supratt

Jeg funderer meget på hvorfor innleggene ang. Topstyling som jeg og
Stine har skrevet er fjernet?????? :?

Hadde forstått det hvis jeg og Stine hadde skrevet "ikke saklige" ting, men alt av det vi skrev ang. Topstyling var konstruktivt og ikke noe annet enn det.

At Topstyling selv skrev inn og kom med påstander om at merkeverksted som han kalte det ikke har evne/mulighet til å tilpasse og sette på ett stylingsett finner jeg usaklig og en fordreining av SAKEN som faktisk gjaldt meget dårlig passform på ett stylingkit.

Dette firmaet som skulle montere dette kittet har ved flere tidligere anledninger montert og lakkert slike kit og de hadde aldri tidligere sett slik dårlig tilpassing.

Den sparklinga og tilpassinga som evt. måtte gjøres hadde iløpet av kort tid blitt synlig og med stor sansynlighet sprukket.
Grunnen til det er at tilpassninga på en Cabriolet er noe viktigere en på en bil med tak.
En Cabriolet har vesentlig mer vridning i karosseriet enn en bil med tak har, og dette er grunnen til at vi ikke ble annbefalt å tilpasse ett kit som i utgangspunktet hadde dårlig passform.

En annen ting er at Topstyling faktisk bruker flere Veilsidepatenterte bilder av stylinga i sin markedsføring og det i seg selv er noe som jeg absolutt stiller store spørsmålstegn ved, når det helt tydelig er en kopi folk får.

Nå ser det ut som om saken ordner seg for oss og at vi får levert tilbake kittet og refundert pengene, og det skal Topstyling ha ros for.

Det jeg fortsatt er helt klar på er at ett firma som skal selge forbrukervarer er pliktig til å overholde markedsføringslover og etikk. I dette tilfellet så bør Topstyling tydelig gjøre potensielle kunder oppmerksom på at det kittet de selger IKKE ER VEILSIDE, men en KOPI.

Det synes jeg ikke er for mye forlangt.

#42512  av cameleon

Skulle godt ha kommet med en kommentar jeg, men jeg tror noen tar det jeg skriver litt for bokstavelig, så jeg tror jeg lar det ligge for denne gang :roll:

#42515  av memo

enig med supratt her, selv om det er lett at det blir en "bølge" med negativ kritikk mot firma på forum, så er hele vitsen med dette å dele erfaringer...

hvis noen har dårlige erfaringer med firma, så burde de få lov til å si og mene det..

vi er rimelig voksne folk her på forumet, og jeg tror de aller fleste av oss klarer å forstå at slike hendelser kan godt være engangshendelser, og vi trekker vel neppe noen konklusjoner om at "xxxxxx er et drittfirma", bare fordi en person mener de har gjort en for dårlig jobb..

erfaringer... del dem... det er ihvertfall derfor jeg er her.. :)

#42519  av sindrejl

Må dere huske at Supratt er selger i norges klart største elektromarked. Han vet godt hva han snakker om og hvordan holdninger, proffesjonalitet og service bør være, og konstruktiv kritikk er klart noe som bør være på sin plass.

Derimot er det veldig uprofft av et firma å anklage andre firmaer for sin egne feil.. det er etter mitt syn en elendig løsning å håndtere klager på og det bør folk få si sin mening på.

#42523  av supratt

Det å kritisere ett firma som faktisk hverken er tilgjengelig på tlf, fax og mail uten at man "maser" lenge finner jeg ikke underlig i det hele tatt.

Er enig i Webmaster at ett firma lett kan få dårlig rykte på internett, men ett firma som bl.a bruker forum og nett for å reklamere for seg er jo tross alt GRATIS markedsføring for de.
Derfor skulle man tro at de har midler og muligheter til å gjøre en mer seriøs jobb når det kommer til å presentere sine produkter og ta sine "lett" tilgjengelige kunder litt mer seriøse da de faktisk har meget lave kostnader i sin markedsføring i forhold til firma som ikke er nettbaserte.

Ved å sende en mail ved en forespørsel om ett produkt så får man ofte veldig kjapt svar tilbake fra mange "Internettfirma" :)
Det som foregår etter at varen er sendt og mottager har betalt og fått varen er desverre en helt annen historie. :roll:

Jeg jobber selv i salgsbransjen og det er mye av grunnen til at dette engasjerer meg MYE.

Husk at man må ha lov til å si sin mening så lenge ting blir lagt fram på en konstruktiv måte, og da kan man også lett stå for alt som har blitt sagt. :wink:

Jeg er desverre uenig i vår webmaster når det kommer til måten slike innlegg blir fjernet på. Hele poenget med slike forum er deling av erfaringer og kunnskaper og jeg har forstått det slik at de fleste på dette forumet er voksne selvstendige mennesker. Da vet alle at ikke alt er fryd og gammen og jeg syns vi må kunne diskutere negativt ladete saker på en litt mer voksen måte.
Sist redigert av supratt den 30 apr 2004 00:03, redigert 1 gang totalt.

#42529  av CelicaTurbo

om en person skriver "xxxx er et drittfirma" så er det nettopp mange som hekter seg opp i det og ikke lenge etter er dette firmet et drittfirma på mange andre forum..

Det som gikk galt i forrige diskusjon har overhodet ingenting med ytringsfrihet å gjøre, det var flere sammenfallende ting som gjorde at jeg valgte å slette hele stasen og jeg har redegjort for hva det var i posten som jeg skrev.

Jeg forventer at medlemmer bruker sunn fornuft når dem legger ut innlegg, og å navngi et selskap i en kraftig klage FØR man har avklart problemet med selskapet og gitt dette anledning til å ordne opp er absolutt unødvendig og meget langt fra sunn fornuft. Dette kan slå tilbake på ts-ogn på et meget negativt vis. Siden jeg er personlig ansvarlig for innholdet på disse sidene er det noe både dere og jeg selv må forholde seg til.

Det stemmer av vi har ytringsfrihet her til lands men det er faktisk ikke det samme som at folk kan si nettopp hva dem føler for! Det er et meget misforstått forhold til hva "ytringsfrihet" vil si. Jeg nevnte jeg er personlig ansvarlig for innholdet her siden jeg drifter sidene; om et selskap føler seg krenket av innholdet her og mener at innholdet har virket ødeleggende for deres virksomhet så kan faktisk jeg personlig saksøkes for injuriet og tapt inntekt! Det er derfor det er viktig at selskaper ikke navngies før man har klart utelukket eventuelle misforståelser eller feil.

Det som endelig førte til at den diskusjonen ble låst og slettet var at et selskap ubegrunnet hengte ut et annet selskap som var identifisert på et slik hvis at folk enkelt forstår hvem det gjelder. Slikt tolereres overhodet ikke. At resten ble slettet hadde hovedsaklig med den negative sammenhengen og at fremgangsmåten var noe unødvendig.

Jeg håper alle involverte parter forstår dette og lar saken ligge nå, og piss meg i øret om jeg vil høre ordet "ytringsfrihet" igjen. Er det et forum hvor dere har stått fritt så er det virkelig ts-ogn!

#42531  av Erlend

Nå vet ikke jeg eksakt hva saken gjaldt, men må bare nevne at moderatorer her på forumet er folk som fortjener respekt for jobben de gjør. Når ting går over stokk og stein, så skal de vurdere saken og om tråden bør stenges eller ikke.
I dette tilfellet ble den det, og da er ballen kastet videre til oss andre brukere - så vi kan besinne oss, tenke over saken en gang til, og fremsette den på en måte som kanskje er mer veloverveid.

Alle har et ansvar for å holde forumet vennlig :)

#42532  av supratt

Synes det er underlig at du bruker utrykk som Piss meg i øret når det i tidligere innlegg er argumentert for saklig og konstruktivitet i innleggene :shock:

Ytringsfriheten er jo tydeligvis ikke tilstede når folk blir bedt om å moderere seg.

Driver man ett firma så må man kunne tåle kritikk når framgangsmåten deres ikke tilfredstiller deres kunder, ett firma er avhengig av at kunden kommer tilbake og handler neste gang, og gangen etter der. Det er da man først har SOLGT. Kritikk må til hvis man skal kunne utvikle seg og bli ett saklig og profesjonelt firma, ingen lærer uten at de hører på andre synspunkt og er tilgjengelige for alternativer til dagens situasjon.

Det at man er uenig i webmaster betyr ikke det at jeg ikke respekter hans måte å gjøre ting på. Synes Christian gjør enn utmerket jobb, men det må være lov å ytre andre meninger enn flertallet.

#42565  av CelicaTurbo

Jeg bruker utrykk som "piss meg i øret" når jeg blir forbanne pga at det blir sådd tvil om dette forumets begrensninger av ytringsfrihet når ytringsfriheten ikke er hva som er problemet i denne sammenheng. Jeg gjentar det jeg sa: ytringsfrihet er ikke det samme som at man kan skrive akkurat hva man ønsker på et offentlig forum som er åpen for alle. Om personer blir bedt om å moderere seg har det meget lite med ytringsfriheten å gjøre. Kanskje min definisjon av ytringsfrihet er noe annerledes, men jeg ser ikke på skittkasting mellom tre parter i full offentlighet som en personlig rettighet for de involverte. Krangel får dere ta på privaten, mens ytringer om erfaringer med selskap er velkommen så lenge selskapet har blitt kontaktet og fått mulighet til å ordne opp. Før man går ut med fullt navn i krasse innlegg må man derfor være 100% sikker på at alle parter er involverte og har fått anledning til å oppklare misforståelser eller feil.

Nå er kritikk av Topstyling gjerne begrunnet og Frank er nok ikke alene, men måten hele diskusjonen uttartet seg på er grunnen til at alt ble slettet, og dette var i hovedsak ikke pga inlegg av Frank eller Stine. Hovedgrunnen var at en tredjepart ble uskyldig dratt inn i diskusjonen uten selv å være involverte i problemet. Jeg kunne ha valgt å slette kun dem gjeldende postene som var den utløsende faktor men jeg syntes hele måten hele diskusjonen fremgikk på var helt unødvendig og den fikk en skjev start. Jeg føler ikke at dette innholdet er noe ts-ogn bør stå ansvarlig for. Når jeg får private meldinger på forumet om å foreta meg noe mot de ytringer som var i den diskusjonen så er jeg også nødt til å foreta meg noe.

Nå drar jeg bort noen dager, jeg håper denne diskusjonen ikke går i taket :?

#42592  av sindrejl

det går nok bra skal du se :)

#42593  av cameleon

Persolig mener jeg vi dropper hele greia. Synes stemmingen på forumet har vært helt bedriten de siste dagene. Vi som har hatt et så godt samhold hele veien skal ikke la bagateller ødelegge. Life goes on, og saken er ute av verden. Så, let us just forget about it. Deal??

#42597  av memo

...
Vedlegg
this_sucks1.jpg
this_sucks1.jpg (28.79 kiB) Vist 783 ganger
Sist redigert av memo den 30 apr 2004 12:46, redigert 1 gang totalt.

#42598  av kennethx

huh? hva sak? :)

#42605  av Speeder

cameleon skrev:Persolig mener jeg vi dropper hele greia. Synes stemmingen på forumet har vært helt bedriten de siste dagene. Vi som har hatt et så godt samhold hele veien skal ikke la bagateller ødelegge. Life goes on, og saken er ute av verden. Så, let us just forget about it. Deal??
Nå er det vel kun i den tråden det har vært en litt sur tone? litt om bmw da menmen. Vi blir tross alt flere og flere hver dag, så faren for slikt øker.
Syns ikke tonen ellers på forumet er noe ubehagelig, og jeg leser alt.

Skal nok gå greit selv om du ikke er tilstede i helgen kristian.

#42606  av chris

..
Vedlegg
monkeyrobot.jpg
monkeyrobot.jpg (23.47 kiB) Vist 772 ganger