Master sitt tips angående braketten for bremseslangene er bra, jeg forstår ikke hvorfor Toyota gjorde det så unødvendig vanskelig men en liten modifikasjon på braketten gjør det hele mye enklere, bare sørg for å ikke miste klipset
Ellers, forsiktig når du løsner toppfestet på demperen ja. Du må bruke fjærklemmer her for det er seriøst mye spenn på orginalfjørene, nok til at du kan miste fingrene hvis du holder feil når når demperskålen i toppen løsner. Det du gjør er at du løsner demperen med de to boltene nede, får bremseslangen ut av braketten sin. Deretter løsner du den store bolten som står på toppen av demperen, men kun løsne den såvidt. Deretter fjerner du de tre boltene som holder toppfestet fast i karosseriet (tilgjengelig fra under panser og under motorlokk), da kan du løfte ut hele dempersatsen med fjær og alt. spenn det fast i en skrustikke (du klemmer skrustikken der hvor demperen er festet i hjulnavet, men plasser boltene imellom slik at du ikke klemmer sammen de to platene). Fest fjærklemmene skikkelig og skru dem stramt nok til at fjæren står helt løst i dempersatsen. Da kan du skru ut den bolten som står på toppen av demperen, den som du løsnet mens stasen stod fast i bilen. Trekk av øvre demperskål og fjær. Løsne fjærklemmene fra orginalfjær. Installasjon er det motsatte. Det er mulig du også må bruke fjærklemmer på senkefjærene, men det er mye lettere her. Det er lurt å kjøpe nye gummimansjetter for øvre og nedre demperskål. Husk at øvre demperskål skal stå korrekt i forhold til demperen så merk denne før du fjerner den i første omgang slik at du setter den korrekt på igjen etterpå

Når da hele stasen er skrudd sammen i skrustikken og nye fjæren står korrekt i dempersatsen så er det bare å løfte hele stasen opp i hjulbuen igjen, skru inn de tre boltene på toppen. De to boltene nederst på demperen. Feste bremseslangen i braketten, og ikke minst husk å stramme bolten på toppen av demperen til sist..
tror det var alt
