TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• hvilken farge skal jeg velge pÃ¥ min mr2 mk1?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #410200  av Mr2mr2

I januar kjøpte jeg meg en mr2, som jeg skal fikse opp. Jeg har en plan om å bli ferdig med den til jeg får lappen (blir 16 år i mai, så det er en stund til...) men nokk om det.

Bilen er nå champagne farget. En farge som jeg ikke synest er så fin, men selfølgelig synest min far at denne fargen er flott. Jeg synest at denne fargen er en alt for tam farge for en slik bil!

Så jeg må "bla" opp en flott farge som vi begge kan bli enige om. jeg vil og ha en farge som er litt spesiell, en farge som "ikke alle andre har" som bl.a. rød.

eller er det noen her som er enig med min far, om at champagne fargen er fin på denne bilen?

jeg har også vurdert å beholde fargen, da lakkeringen blir litt billigere uten fargeskift.

legger med eit bilde jeg :)
Photo 11 08 10 08.01.12.jpg
Photo 11 08 10 08.01.12.jpg (137.38 kiB) Vist 3213 ganger
lakken er dårlig mange plasser på bilen, så jeg lakker ikke bare for å få en annen farge ;)
 #410207  av Mr2mr2

jeg har tenkt litt på en metallic farge. jeg har sett på den fargen som Terjen har på sinn mr2, som heter "Nissan sparkling silver" men vet ikke helt om jeg vil kopiere hannes bil.....
 #410210  av hmsilset

Mr2mr2 skrev:jeg har tenkt litt på en metallic farge. jeg har sett på den fargen som Terjen har på sinn mr2, som heter "Nissan sparkling silver" men vet ikke helt om jeg vil kopiere hannes bil.....
Det er ikke noe galt å sånn halveis kopiere en farge om den er fin :) Så bare for meg denne fargen.Og kromma felger :)
 #410213  av Mr2mr2

Ja det var en flott farge på den bmw en ja, og det ser ut som at du har polert i noen timer der.. :D

Men hva synest du om champagnefargen da?, omtrent det samme som meg ??
 #410220  av hmsilset

Mr2mr2 skrev:Ja det var en flott farge på den bmw en ja, og det ser ut som at du har polert i noen timer der.. :D

Men hva synest du om champagnefargen da?, omtrent det samme som meg ??
Synes den er helt grei den farga jeg.Er ikke vits å lakke en bil før det må gjøres pga rust og få den strøken.Ikke pga smak ;) Mr2 er for meg ett leketøy.Holder rusten unna og holder den teknisk bra.Resten bryr meg ikke så mye.
 #410227  av Mr2mr2

det er veldig lite rust på den til å vere en mr2, det er kun noe rust bak på kanalene. bilen har også vert tectylbehandlet for ikke så veldig lenge siden.

lakken er dårlig mange plasser. baksjermen er lakkert opp igjen-sikkert med sprayboks.
Framfanger og bakfanger ser heller ikke så bra ut. så når jeg ikke liket fargen så godt, så tenkte jeg at jeg kunne skifte farge, når jeg først var i gang.

jeg har også lurt litt på å finne en litt finere nyanse av den champagnefargen.

jeg så på den gunmeatall fargen, det var også en flott farge. :)
 #410276  av Mr2mr2

Lurer på å bruke denne fargen jeg, synest det var en grei farge :D. Med denne fargen blir lakkeringsarbeidet mye lettere også :)
Vedlegg
3913073625_08fc90b5eb_b.jpg
3913073625_08fc90b5eb_b.jpg (35.85 kiB) Vist 3130 ganger
 #410277  av Andrepedersen

Den såg fet ut på en skyline. Ville ha lakkert mk1'en i pianosvart/koksgrå en farge som er hakket dypere i farga en terjen sin. Den champagnefarga er grusom :p du vill også få solgt bilen lettere i en av dem fargene.
 #410281  av Mr2mr2

Ser det er delte meninger her :roll: ......
men det er vel her som med mye annet, smak og behag. :wink:

jeg har store problemer med å bestemme meg, en dag tenker jeg a champagnefargen ikke er så ille, og en neste dag, synest jeg den er helt forferdelig :|
 #410285  av Holger

Mr2mr2 skrev:Lurer på å bruke denne fargen jeg, synest det var en grei farge :D. Med denne fargen blir lakkeringsarbeidet mye lettere også :)
midt i blinken! :D