TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Satans carina

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #39559  av Remi

Noen som har peil på koffer bilen ikke klare og holde et stabilt turtall på tomgang? han ligger og jager.. veldig frustreranes.. har prøvd og stille på tomgangen men det funker ikke.. og nu har æ ikke flere ider

#39568  av MR2PÃ¥l

Sjekk vakumslanger. Er det et lite hull så kan det være at den jager. Bare et lite tips.

MR2PÃ¥l :)

#39573  av Espen H

Har vært borti at turtallet hopper på tomgang på biler som har alt for lite kjølevæske. Men regner med at dette er kontrollert egentlig.

#39628  av Gossi

Ikke bruk gasspedalen? :roll:

(Bare sånn for å bevise hvor flink mekaniker jeg er)

#39657  av spkstrp

jeg hadde problemet i mk1'n min. da var det enten luft i / eller for lite kjøleveske
nå i senere tid løsnet gassvaieren.. noe som gjorde at motoren stod på "bittebittelitt" åpent spjeld... Det var faktisk nok til at motoren jaget opp og ned. Aldri noe problem til vanlig da jeg aldri gir "bittebittelite" gass ;):D

#39688  av chris

bensintilførselen?

mr2'en min kan faktisk jage littegrann på tomgang, etter jeg har svinkjørt litt. men det går over, og har aldri merka noe mens jeg kjører.

#39875  av Remi

Altså nor det er kaldt ute så jager den ikke.. det er bare nor det er varmt i været at den jager.. har sjekke kjøleveske.. har ikke sjekka vakumslanger vis det va det du nevnte.. må nesten sende den på verkstede.. har pussa bort all rust så nu e den så go som ny.. den skal omlakkeres på nytt til sommern :D den skal bli sort! trur det skal bli bra da :D får omlakkeringa nesten gratis :D huff men må finne ut av det her.. det plager meg seriøst

#39889  av henningl

jager den når motoren er kald? eller bare når den er varm?

Isåfall kan det være lambdasonden.

#39988  av Remi

Den jager nor den er varm.. nor den er kald så er det ingenproblemer.. heler ingen problemer om vinteren ! synes dette er rart!

#40438  av syrre

Hvordan motor har du?
Har du montert turbo?
Er det ordinær LMM på den?

#40590  av Remi

har 1.6 16v xli vet ikke ka den hete motoren det e nu det som e orginalt i 89modellen.. har ikke montert turbo eller noenting.. LMM?

#40593  av spkstrp

gikk du glipp av denne?
jager den når motoren er kald? eller bare når den er varm?

Isåfall kan det være lambdasonden.

#40770  av Remi

Remi skrev:Den jager nor den er varm.. nor den er kald så er det ingenproblemer.. heler ingen problemer om vinteren ! synes dette er rart!
glemte den vell ikke ? :P

#40771  av Remi

og hva er lambosoden eller ka du kaldte det for?

#40896  av erling

Remi skrev:og hva er lambosoden eller ka du kaldte det for?
Sensor på eksosanlegget. Ligger før katalysatoren. Kan godt være den ja. Prøv å koble den fra å se om jaginga gir seg. :)