TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Eiere av Carlos Sainz SE her!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #4036  av funkes

Hei, jeg har impotert meg en Celica Carlos sainz.
MEN har problemer med å få skiltet bilen min.
Jeg fikk mangel lappe pga ufullstendig dokumentasjon.
på TUV papiret som jeg viste var alt riktig utenom
"Styring / Lenkanlage : $$32d+38 StVZO".

Hva det er for noe finner du her
http://www.verkehrsportal.de/stvzo/stvzo_32d.php3
http://www.verkehrsportal.de/stvzo/stvzo_38.php3

Tror dere at det kan gå at noen andre som eier en Carlos Sainz fakser/mailer meg sine papirer og jeg viser de for å vise at sånn er bilen min også. Bilen er jo tross alt type godkjent.

Dette er så SINNSYKT byråkrati at jeg blir kvalm.
JA, jeg vet jeg kan få papirene av Toyota Norge, men da får jeg ikke før neste uke.

Hvis noen eier en Carlos Sainz, og vil fakse / maile dette til meg i dag eller nærmeste tid hadde jeg vært TAKKNEMLIG.

funkes@broadpark.no eller ring meg på 93649578 for å få faks nr.

Christian Maske.

#4037  av erling

Er det forskjell i vognkortet på GT4 og Carlos Sainz? Ellers er det vel tynt med Carlos Sainz-folk her. :o

#4038  av jumbo

Med fare for å være komplett ignorant: Er ikke Saintz-versjonen kun snakk om kosmetiske ting? Trodde ikke en slik edition skilte seg fra en standard GT4 på hverken ytelse eller volum... Dersom dette er riktig, burde jo papirer på en hvem som helst GT4 gjøre jobben...

OM bilen har økt ytelse eller motorvolum i forhold til en standard GT4 (som vel har 2 liter og 204 Hk), blir det vel plutselig en smule mer komplisert...

#4046  av CelicaTurbo

Neida det er et par forskjeller:

- 208hk istedenfor 204.
- vannkjølt intercooler.
- annen ECU (med maps for opp til 1.1bar trykk)
- annen utveksling i girkassen
- litt vektbesparelser her og der.

Men ellers er de helt identiske med tanke på motor og det aller meste. Tror nok du bare får smøre deg med litt tålmodighet og purre litt på Toyota. Eventuellt finne et selskap som har importert en Carloz og håpe på at de er snille? :)

ellers, trodde ikke det skulle være så mye stress når bilen allerede er typegodkjent i landet, trodde de omtrent bare så på typenummeret for å forsikre seg om hvilken bil det var så hadde de resten i sitt datasystem.

Men så det er sagt: jeg har aldri importert noen bil selv :)