TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 360 style bakrute.....

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #3975  av PwRmAd

Hva syns gutta?

Bilde

Kommer med 4 Spal6,5" vifter i ventilasonene på sidene, og to Spal 13" vifter montert i ei carbonfiber plate som erstatter gamle motorlokket..a2w intercooler som sitter oppå TRD strut bar staga(utkutt i carbonaplata), og et GT30 kit fra extremeboost... snop eller?
GenIII GT30 POWER!!!

Chris

#3977  av RumpShaker

Hva i HEL.... har du gjort med den ellers så fine MR2'en??? Dette var litt drøy modifisering etter min smak!!! Men smaken er som baken som sagt....
 #3978  av erling

ct20b skrev:Hva syns gutta?
..a2w intercooler som sitter oppå TRD strut bar staga(utkutt i carbonaplata), og et GT30 kit fra extremeboost... snop eller?
GenIII GT30 POWER!!!

Chris
Jo, riktig, det er snop!(Det som jeg Quotet) :mrgreen: Men ville ikke hatt det vinduet sånn, ser litt for "snill" ut, synes den orginale løsningen er perfekt. Men det er rått at du tar steget ut for å få til noe helt spesielt. Må få se bilen med ny lakk, gir bedre inntrykk da. Bare sleng ut flere bilder hvis du har, er så digg å se på prosjekter! Forresten, bildet er speilvendt.. :D

#3985  av CelicaTurbo

dæven noe slikt har jeg aldri sett før :) Det er bra gjort å få til noe slikt da og du fjerner jo ett av de aerodynamiske problemene med MR2 da. Syntes det ble litt snodig jeg da men kanskje lettere å gi et bedre inntrykk med ferdig lakk? :) Mange vifter for å få ut varmen ihvertfall iogmed at du lukker inne hele motorrommet. Den turboen kunne jeg gjerne ha tenkt meg da :)

#3988  av Hobbes

Aerodynamisk problem? Hvilket?
Jeg skulle nå tro at en slik løsning ville skape mere løft.

#3991  av tahustvedt

Er det noen ventilasjonshull i glasset?

Syns nå at F355-looken på standard MR2 er finest, men det hadde vært interressant å se resultatet.

Tor Arne

#3992  av Qvakk

Spennende.. , bare å få flere bilder ut på nett, fra prosjektet.. :)

#3993  av jumbo

Hobbes skrev:Aerodynamisk problem? Hvilket?
Jeg skulle nå tro at en slik løsning ville skape mere løft.
Mulig at vinduet vil skape en anelse mer løft, men det vil garantert lage langt mindre turbulens = langt mindre drag...

Jeg må innrømme at jeg ikke synes det ser ut i måneskinn, fin lakk eller ei, men det er jo et spørsmål om smak...

#3994  av Hobbes

Så da vil en få høyere toppfart og bedre bensin økonomi? Men mindre grep på bakhjulene?

#3996  av CelicaTurbo

Det vil skape en del løft tenker jeg (ref Audi TT's problem) så en spoiler er på sin plass for å bryte vinge-formen, men det fjerner all turbulensen der bak som orginalt skaper et vakum som rett og slett holder igjen bilen (bremser den). Fordelen med dette vakumet er at det drar luft ut av motorrommet for kjøling da, skikkelig gjennomtrekk rett og slett :)

Angående Audi TT så har jeg den denne formen og bilen har etterhvert fått et rykte på seg å være direkte farlig i "høyere" hastigheter pga at ræven kan slippe selv ved ordinært feltskifte, og da er det snakk om lave hastigheter i forhold til bilens faktiske toppfart. Dette er også grunnen til at denne bilen har den miniatyrspoileren bakpå. Og forresten, også grunnen til at Porsche 911 har en fantastisk stor spoiler der bak :) Leste en artikkel en gang som omhandlet dette emnet og kritiserte Audi for designen, men aner ikke hvor jeg fant den artikkelen da :)

#3998  av Hobbes

Og mye av den lufta som " dras "opp igjenom "motor-romet" kommer fra undersiden tenker jeg og da vil en for håpentlig under trykk under bagasje rommet?

#4000  av tahustvedt

Jeg prøver en gang til. :)

Er det noen ventilasjonshull eller riller i vinduet? Det hjelper jo ikke med vifter i motorlokket hvis det ikke er noen hull i glasset hvor varmluften kan komme ut.

Jeg syns bakenden på bilen hadde vært skikkelig stilig hvis det var en liten spoilerleppe som den på Ferrari 355. Når man tar av vingen får man en buet kant som ser litt rar og kjedelig ut. Det var forresten en MR2-modell som ble levert uten spoiler.

Tor Arne

#4006  av PwRmAd

De to breie svarte feltene på hver side er ventilasjoner, det er perforerte plater der, med vifter som monteres under. kommer carbonvinge der bak også, + masse annet spennende.

Chris

#4027  av CelicaTurbo

Kan bli et spennende prosjekt det der og jeg gleder meg ihvertfall til å se hvordan det blir ferdig selv om jeg nå synes det høres ganske snodig ut :)

#4042  av Christian

Gleder meg til å se resultatet :)