TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Høytsittende bremselys...

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #3882  av jumbo

...er noe faenskap i en bil der bakruta er 2 cm bak hodet ditt! :mrgreen:

Kort sagt: Jeg sliter med rødt gjenskinn fra bakruta. Er det noen som har gode løsningsforslag? Noen av dere som har vært borti bremselys som passer inn imot ruta slik at jeg ikke får gjenskinn inn i bilen?

Begynner egentlig å bli lei av homobar-preget bilen min har hver gang jeg bremser :)

#3886  av CelicaTurbo

fjern hele greien? :)

#3889  av jumbo

Sparer noen kroner på forsikringa...

#3891  av Goose

kanskje det finnes noe takspoiler løsninger som har innebyget bremse lys som er over spoileren og litt tilbake slik at den lyser ikke i ruta?

Hva med bak spoiler med lys i?

Det er bare forslag.

#3901  av Christian

I delebilen min satt det diode bremselys i "ramma" som går fra taket og ned til motordekselet.
Den var selfølgelig knekt i ene enden :?
Homobar? hehe, er vel bare bra med litt lys i bilen :wink:

#3905  av CelicaTurbo

kanskje bare pakke det litt inn i noe da.. lage en form for skjerm på et vis :)

#3907  av MR2turbo

Alle USA-mr2'er har høytsittende bremselys i ramma over bakvinduet.. Kjøp en sånn ramme komplett med bremselys, fra Toyota.. Si at det er til en USA (Nato) modell...
Bremselys, Delenr: 81570-17040
2stk skruer, delenr: 90149-50030
Ramme for bakvindu, delenr: 75507-17901
Bilde
:)

#3919  av PwRmAd

Tror ikke du trenger å kjøpe ramma, festene er der på den gamle, du må bare sage ut det stykket der hvor lyset er montert.

Chris

#3921  av jumbo

Ah, det var det jeg innbilte meg - at jeg hadde sett en del MR2 med det bremselyset utvendig...

Takk begge to!

Kjøper bremselyset og skruene først og fremst, og ser om jeg får tilpasset ramma jeg har... Hvis ikke, er det jo bare å få tak i ei US-spec ramme.

EDIT: Det gjør jeg IKKE! :shock: :shock:

Noen som vil gjette hva Toyota skulle ha for bare bremselyset? Dæven! Ramma var selvsagt enda dyrere, men det er jo en større del og derfor litt mer forståelig...

Dette er uansett ikke verdt pengene, da kutter jeg heller ut hele lyset...

#3927  av CelicaTurbo

pris? :)

#3930  av jumbo

Anbefaler at du setter deg godt til rette før du leser videre :mrgreen:
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Bremselys = 1860 fordømte kroner
Skruer = 10,- stk
Ramme = 3450,-

#3937  av Erlend

Whoop-tee-fricking doo! Ai! Det svei i lommeboka! Den evige forbannelsen med originale Toyotadeler, de er blant de dyreste på markedet fordi Toyotaer er så driftssikre. Skulle ha ny hattehylle til Carina 2en, den skulle de ha 800 kr for, og det er bare en finèrplate med pels på :( Som om ikke det var nok, så tok det først 3 uker å sende bestilling til Belgia, for deretter å få svar at de ikke hadde flere igjen der nede. Dermed måtte jeg vente i 2 måneder for å få tilsendt plata fra Japan :lol: Vel vel... er ikke mye man kan gjøre da.

#3939  av MR2turbo

Dævven!!! :o Sa du ikke til de at du bare skulle ha ett?? ja, ja.. Hvor mye vil du gi for et sånt lys,da? vet kansje om en som har ett liggende..

#3941  av jumbo

Joda, jeg spesifiserte at jeg bare skulle ha ett... Men det skulle de altså ha 1860 blanke for... Jubi!

Hvor mye jeg kunne tenke meg å gi... tja. Hovedgrunnen til at jeg i det hele tatt vil ha lyset er jo fordi det sparer meg for en hundrelapp eller to på forsikringa, så jeg må vel innrømme at jeg ikke er interessert i å gi særlig mye for ett. Det bør jo hvertfall betale seg på et par-tre år for at det skal være noen vits.

Er 300 i gata?

#3942  av jumbo

Joda, jeg spesifiserte at jeg bare skulle ha ett... Men det skulle de altså ha 1860 blanke for... Jubi!

Hvor mye jeg kunne tenke meg å gi... tja. Hovedgrunnen til at jeg i det hele tatt vil ha lyset er jo fordi det sparer meg for en hundrelapp eller to på forsikringa, så jeg må vel innrømme at jeg ikke er interessert i å gi særlig mye for ett. Det bør jo hvertfall betale seg på et par-tre år for at det skal være noen vits.

Er 300 i gata, eller er det litt vel lite? Et vanlig, uoriginalt bremselys får man jo til 150-200 kr, men det er jo gjerne til innendørs montasje. Et utelys er vel gjerne litt dyrere?