henningl skrev:.... for det andre ser farten ut til å være så lav at bilen burde kunne klart å stoppe?? Ser ikke ut som om han bremser 100% en gang spør dere meg.
Kan meget godt hende han bremser 100%.
Det høres ut som han drar ut bilen rimelig langt på andregir. Da spinner hjulene med en fart på omkring 100 km/t. Det som vel skjer når han slipper gassen (i tiendelene før han oppnår noe spesielt mye bremseeffekt) er at hjulene, proppfulle av moment, tar tak og gir bilen en kraftig fartsøkning. Legg merke til at han skyter mye fart akkurat i tiendelene rundt bremselysene tennes. Det er nok først og fremst dette som gir ham trøbbel.
Man skal være forsiktig med hvordan man lar bakhjulene ta tak når de spinner på tørr asfalt og man har 400 Hk på de. Tipper det sitter rimelig fete dekk på den også, hvilket forverrer problemet ytterligere.
For all del, jeg er fremdeles helt enig i at det er fryktlig godt gjort å miste bilen på den måten, men jeg bare prøver å analysere hva som egentlig gjør at det går så galt. Det er helt klart fartsøkningen når dekkene tar tak som er problem nr 1, ikke rotasjonen i bilen (som er minimal).
Fremdeles utrolig godt gjort!