TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• OT: var Ã¥ sÃ¥ pÃ¥ en leilighet i gÃ¥r

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #37502  av CelicaTurbo

Var på visning på en leilighet i går, i Fyllingsdalen for dem som vet hvor det er, utenfor Bergen for dere andre :)

Prisantydning 690.000, men det var en rønne med 70-talls tapet som hadde løsnet fra veggene, enkleste sort kjøkkeninnredning og fraværende innredning på badet (annet enn vask og dass), men teknisk grei stand (ingen fuktskader). Trengte oppussing i alle rom. 72kvadrat, men kun toroms. Jeg antok prisen ville ligge på rundt 900.000, den ble solgt kl 12 i dag for kr 1.135.000 :shock: :shock: :shock:

Det er fristende å flytte annet steds da.. så et flott hus til salgs ca 15min kjøring utenfor Halden annonsert i går. Svært hus som var virkelig flott innvendig, nytt over allt, rundt 4 mål tomt.. prisantydning under en halv mill :?

#37511  av kennethx

Det er helt sykt i bergen nå ja. Tar vel igjen oslo snart. kjøpte min leilighet for 855k for over 2 år siden. samme leilighet går nå fort for 1.2M!

EDIT: jeg tror en del nye kjøpere på markedet undervurderer oppussnings kostnadene seriøst. Samtidig som de undervurderer mulighetene for renteøkning og den ekstra kostnaden det vil medføre. Så om en 5-6 år når renten er 3 dobblet så er det sikkert mange billige leiligheter på tvangsauksjon O_o

#37514  av venague

boligprisene eksploderer pga den lave renta, mens utleiemarkedet synker. vurderer faktisk å selge kåken, ta ut en fin gevinst, og sitte på gjerdet noen år (leie).

#37520  av larsst185

Flytt til sortland :lol:

#37523  av Bjørni

Var ett hus i Stavangerområdet som var taksert til 1,5mill men ble solgt for 3,0 mill :shock: :shock:
Det hører jo med i saken at det fulgte med 30meter strandlinje på tomta..

#37527  av CelicaTurbo

vel vel, er vel bare å fortsette å følge og være med på budrunder tenker jeg, men denne leiligheten var litt ekstrem da med tanke på at foreldrene kjøpte en leilighet ikke langt unna for 990.000, som er større, helt strøken nyoppusset og med en fantastisk veranda (for å være blokk ihvertfall, står sikkert 4 meter ut fra veggen, er bred og fin, og allt er planket med treverk).. nå var de ekstra heldige da, men det viser vel at det er mulig å få til i det minste.. på leiligheten deres ventet jeg en pris på 1.1 mill etter at jeg var med dem på visningen..

#37555  av tbergstad

Kom til verdal!.. Her har vi en drøss med leiligheter/rekkehus som ble bygget på 70-tallet. pga. akers satsing her.
Du betaler ca. 300.000 for ei grei leilighet på ca.70kvadrat. :lol: 2700,-mnd i husleie... grei den?
Finnes to etasjes også, med 3 soverom og en rekke boder for rundt 500.000 (litt høyere husleie der da...)

#37563  av CelicaTurbo

hehe, flotte priser det der.. men, har ikke så mye i Verdal å gjøre egentlig, og ikke så enkelt å få IT-jobber for tiden heller så jeg får heller klore meg til jobben som jeg har :)

#37626  av syrre

venague skrev:boligprisene eksploderer pga den lave renta, mens utleiemarkedet synker. vurderer faktisk å selge kåken, ta ut en fin gevinst, og sitte på gjerdet noen år (leie).
smart trekk. hadde jeg gjort hvis jeg hadde eiet en leil nå også. når bankene annonserer med 100% belåning og 10 års avdragsfrihet da burde varsellampene lyse! men neida.. dette er det samme som i aksjemarkedet, og folk lærer aldri.

#37663  av chris

CelicaTurbo skrev: men, har ikke så mye i Verdal å gjøre egentlig
Det er det vel strengt tatt ingen som har :mrgreen:

#37669  av kennethx

chris skrev:
Kansje jeg vinner i lotto om jeg flytter dit? :)

#37671  av chris

kennethx skrev:
chris skrev:
Kansje jeg vinner i lotto om jeg flytter dit? :)
Tingen er å bare kjøpe lottokupongene der, ikke bo der :D

#37698  av MRQuoc

Jeg og SiwR har jo sett på noen leiligheter i Bergen sentrum for kjøp .. gikk ikke mange før vi sa til oss selv at dette var umulig , prisantydningen er jo som så .. kjøpssummen er jo endel høyere enn det også ... og når man da har fått kjøpt det , sitter man med utgifter til lever'n .. og da er det ikke greit å være studenter i tillegg ;) så vi droppet hele greiene , og jeg dro hjem til Drammen :)
Ettersom SiwR flytter til Australia , vet jeg ikke lenger hva jeg skal gjøre av meg , kanskje jeg flytter etter ... ellers får jeg Pendle Drammen-Sandefjord for å gå på skole. Kjøp av hus får jeg ikke gjort før jeg er godt over 50år tror jeg , slik min livstil til dagsdato viser har jeg vel mer gjeld når jeg er 50 i motsetning til andre 50åringer ;P

#37706  av tbergstad

Ja.. hehe.. mange som vinner i lotto her...