Hei,
Etter å ha kjørt rundt på slitne piggdekk på de originale 16" vinterfelgene ett par sesonger, kjøpte jeg Hakka 205/50-17 til de original sommerfelgene. Dette dekket fungerer forferdelig dårlig, sporer mye, har dårlig veigrep og bremseegenskaper. Har 4 sekker med sand baki trunken, men har allikevel opplevd at bakenden vil ut på jevn fart i slak oppoverbakke - i 90km/t på E18! (Gøy å leke seg med bakhjulsdrift, men mest når du "vet" og forventer det).
Noen som kan gi meg anbefalinger - gå ned til 16" felgene, mindre brede, dekktype???
Kjører 10 mil hver dag, stort sett bar vei - så orker ikke knatringen fra pigger.
Takker for gode råd!
mvh
Rune

Etter å ha kjørt rundt på slitne piggdekk på de originale 16" vinterfelgene ett par sesonger, kjøpte jeg Hakka 205/50-17 til de original sommerfelgene. Dette dekket fungerer forferdelig dårlig, sporer mye, har dårlig veigrep og bremseegenskaper. Har 4 sekker med sand baki trunken, men har allikevel opplevd at bakenden vil ut på jevn fart i slak oppoverbakke - i 90km/t på E18! (Gøy å leke seg med bakhjulsdrift, men mest når du "vet" og forventer det).
Noen som kan gi meg anbefalinger - gå ned til 16" felgene, mindre brede, dekktype???
Kjører 10 mil hver dag, stort sett bar vei - så orker ikke knatringen fra pigger.
Takker for gode råd!
mvh
Rune
IS 200 Sport 2000
CRV 2004
MGB GT 1969

CRV 2004
MGB GT 1969

Kjøpes på
 Kjøpes på 

Greit på de mange skiftende kjøreforholdene, spesielt isføre.
 Greit på de mange skiftende kjøreforholdene, spesielt isføre. Til å være en småmodifisert og sportslig bil, syns jeg ikke den er helt ILLE heller å kjøre med på vinteren, har kjørt mye som er både nytt og orginalt som har vært værre på glatta.
  Til å være en småmodifisert og sportslig bil, syns jeg ikke den er helt ILLE heller å kjøre med på vinteren, har kjørt mye som er både nytt og orginalt som har vært værre på glatta.  

for ellers vil lexus'n leke og det vil stort sett jeg også så da går vi i lag der
 for ellers vil lexus'n leke og det vil stort sett jeg også så da går vi i lag der  hehe
 hehe