TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hjelp til tolking av diagnostic

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #372713  av loft

Hei, etter en del fusking på kaldstart tenkte jeg why not ikke kjøre diagnostic (hah morsomt ord å si) på den, og fikk opp "21"..
Dette står i papirene: "oxygen sensor signal/oxygen sensor heater signal
open or short in oxygen sensor or oxygen sensor signal" Kan noen være så snille å tolke meg hva som er galt og evt hva som må byttes? :)

Dette kan jo være noe pga den fuskinga jeg har hatt hvor det høres ut som den ska te å kveles.
 #372715  av donk2k

Dette skal vel bety lambda-sensor.

Kan prøve å bytte den å se.
Hvis den er veldig dyr kan det være greit å sjekke at alle ledningene er hele og sjekke at det er strøm til oppvarming av sensoren i den ledningen som skal ha det osv.
 #372716  av loft

tusen takk for svar, nå aner jeg ikke hva lambda sensor er men (gidder forklare? driver å lærer meg :p heh), og hvor den sitter?. Easypeasy å skifte? Fant ikke noe av dt på mekonomen.no
 #372733  av loft

IMAG0248.jpg
IMAG0248.jpg (95.31 kiB) Vist 3627 ganger
Denne? :) (må bare forsikre om at det er den der, fant flere på kartet)

Noe peiling på hva de koster? Fant på nettet fra 30 dollar til 100 dollar

(Må bare beklage all spørringa men er newbie på bilområdet og holder på å lære underveis)
 #372740  av mr2storbrua

loft skrev:
mr2storbrua skrev:Det er den ja... Sjekk http://www.twosrus.com :wink:
Takker for hjelp folkens, da vil det si at der er denne jeg vil ha http://www.twosrus.com/catalog/product_ ... cts_id=456 ? :)
Korrekt :)
 #372742  av loft

Hjertlig takk ;D ha en flott helg

edit: har du handla der før? Skal betale med visa sant og taster inn kortnummer, utløpsdato prøvde meg og uten ccv kode, åssn "card code" er det de vil ha egentlig? hele det nummeret? får bare opp error og prøv igjen om 10 min :S :/
 #372764  av Haugrud

Du må skrive hele kortnummeret ditt ja, det på fremsiden..ccv må du også ha, 3 siste tallene på baksiden av kortet :)
 #372775  av mr2storbrua

CCV er de tre siste talla på baksiden av kortet i signaturfeltet... Husker ikke helt om jeg har gjort det på den måten eller om jeg har brukt paypal...
 #372795  av loft

bestilt, ebay<3
 #373718  av Gt4WRC

bare til opplysning er det flere forskjellige lambda til 3sgte. måten du ser om det er riktig til din er å se antall ledninger på sensoren.
fikk feil fra torshov da jeg kjøpte ny
 #374414  av loft

ooo....... hmpf :S...da håper jeg virkelig jeg traff gullegget da jeg bestilte på ebay..lite lyst å dra på toyota og betale 3x prisen
 #374420  av Andrepedersen

loft skrev:ooo....... hmpf :S...da håper jeg virkelig jeg traff gullegget da jeg bestilte på ebay..lite lyst å dra på toyota og betale 3x prisen

Har vell returrett på ebay da :p